• DrakenSpektakel

    30+ men knodd på gång i januari 09, sällskap? (del3)

    Framförhållning

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 11:14
    www.familjeliv.se/Forum-11-232/m32903054.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-232/m35489186.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-25 18:07
    Med reservation för ändringar

    Lambretta BF 9jan
    Joka KS 14jan (flicka)
    Fenderine BF 18jan (flicka)
    DrakenSpektakel BF 30jan

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-19 21:06

    Lambretta, BF 9jan
    Joka KS 14jan
    Fenderine BF 18jan
    Timoa BF 15jan (?)
    Elvajran BF 16jan
    Groundhog KS 29jan
    DrakenSpektakel BF 30jan

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-04 09:22
    Lambretta (BF 9jan) 17jan MALVA
    Joka (KS 14jan)14jan STINA
    Fenderine (BF 18jan) 28jan FLICKA
    Timoa (BF 15jan (?)) 23jan POJKE
    Elvajran (BF 16jan) 15jan SIMON
    Groundhog (KS 29jan) 29jan FLICKA
    DrakenSpektakel (BF 30jan) 30jan POJKE

    Och med stora drama, stora känslor kom vi igenom till den andra sidan - den MED våra nya små barn, den stora förändringen.

    Grattis tjejer!

  • Svar på tråden 30+ men knodd på gång i januari 09, sällskap? (del3)
  • AMFA

    Visst är det typiskt mammor? Å ena sidan är de underbara, men å andra sidan finns det ingen som kan ge en så dåligt samvete som de.

    Hoppas iaf att besöket gick bra och att SOA har trevliga farföräldrar.

    Vi var på bröllop igår och Malva var yngsta gästen. Tur att hon är så liten, annars hade bruden kunnat ta illa upp över att inte få vara i centrum. Alla som kom fram till oss tyckte att vår bebis var såå söt. Det värmer ett modershjärta att få höra vill jag lova!!


    (¯`°?.¸♥¸.?°´¯) Malva 090117(¯`°?.¸♥¸.?°´¯)
  • Fenderine

    Draken: Fasen vad synd att du inte lyckades med din goda föresats att de skulle få se er och ert fina hem precis som det är Jäkla skön inställning som jag skulle behöva ta till mig lite av eftersom jag också är lite...ähum...rörig av mig, MEN jag kämpar som en galning för att det inte ska märkas så mycket och kan aldrig låta bli att skämmas inför besök etc!
    HUr blev besöket sen då?

    Lambretta: Hade du Malva i ringsjal? Jag kommer inte sådär superbra överens med min ringsjal, tycker den är så oflexibel och knölig jämfört med trikåsjalen (som jag fortfarande inte fått tillbaks!), men jag antar att jag inte lärt mig riktigt än bara kanske.

    Joka: Var håller du hus? Hoppas det inte har hänt nåt!? Tänkte på kräkningarna häromdagen eller nåt...

    Ojoj, vi har fortfarande inte bestämt nåt namn, hon får nog heta lillan verkar det som Haha, jag har förresten börjat tycka att Joka är ett fint namn Men det lär jag väl vara rätt ensam om!

  • Joka

    HEEEEEEEEJ!

    Näerå, ingen fara här! Har bara inte varit ut nå i helgen, på nätet alltså. Här har vi haft fullt upp och lite till. Alla hjärtans dag och sånt .

    Draken: Hoppas att besöket gick bra trots panikstädning osv. Jag är nog som din mamma är jag rädd... Fan, jag plockar och donar innan gästerna kommer, medan gästerna är här, och efter att gästerna har gått. De stackrarna hinner ju knappt lyfta arselet från stolen innan jag är där och drar in den! Hua, jag har det trubbligt med att jag verkligen ogillar oreda! Det blir egentligen bara jag som får det jobbigt... Borde bli bättre på att ha det lite rörigt och stökigt!

    Förresten... jag har blivit en sån där fånig mamma som skrivit ett blogg åt Stina. Jag skyller på att mormor & morfar, farmor och farfar bor så långt ifrån oss. Jag nämner inte att jag tycker att det är lite småroligt... he he he.
    www.stinakatharina.blogspot.com

    Stina har varit i stallet för första gången i helgen! Gaaah, mysigt! Åh, vad jag saknar hästarna! Nu fick jag i varje fall dra in lite hästskitslukt i näsborrarna igen. Vi tog fram en gammalvagn som får bli "Stall-vagn". Gissa om hon var poppis i stallet då? Ungefär som Malva på bröllopet! Jag hade ju SÅ KLART glömt laddat kameran, men jag tog några bilder med mobilen. Jag har bara inte lagt upp dem ännu. Hästen som Stina fick träffa var faktiskt narkossköterskans som var med på snittet. Han, Mannie, blev som förstenad och vågade inte ens andas. Har ni sett en häst hålla andan någon gång? Det ser skitkul ut!

    Ps. Lag upp lite racerbajs-bilder i galleriet också...

  • DrakenSpektakel

    Underbart med stallbebis, och kan verkligen se en stel långbenad häst stå och titta i kors helt blå i ansiktet (under pälsen), störtskönt!

    Jo, besöket blev faktiskt jättebra. Jag blev i jättebra humör och de är så gulliga farmor och farfar. Eller farmor är gullig och farfar är pratig, och det är skönt för min mamma är oftast den som pratar mest, för hon har så många bra historier att berätta, och det är inte så många som kan följa med i hennes tempo. Men det kunde han, så det blev hur kul som helst, jämnbördigt anekdotberättande helt enkelt.

    Och farmor hade hittat JORDEN sötaste body till lillen...

    (lillan och lillen, Fender, det låter väl bra, ska vi inte bara slå till?  Fast Joka är ju urbra, ta DET!! Hade en kompis som hette Jona en gång, en tjej... Joni kanske? Uttalat på svenska...)

    Men alla fall, den där body - ha, hittade en link! Färgen är mer grönaktig än på den här bilden, urFINT!! www.troldeshop.com/&vid=2755 - vände mitt humör helt, att farmor kunnat välga nåt som var så mycket i MIN smak, gjorde mig helt glad och mycket överraskad.

    Ikväll kommer min bror, med tjej och bebis och mamma stannar till imorgon så vi får en kväll och en dag när vi allihopa är här. Kul!!

    Och Lambretta, vad kul att få beröm, man växer ju ut över alla bredder! Och förresten har jag för någon dag sen prövat det mot satta, att de två kompisarna jag mötte inte sa ett ljud om min bebis, och jvlr  vad stött jag blev!!! (Det tog flera timmar att komma ihåg att de är socialt handikappade, livrädda för könsroller och könsstereotyper och ja, klicheer, och att deras konstiga reaktion inte har med varken mig eller lillen att göra... )

  • AMFA

    Fenderine: Malva kom inte heller så jättebra överrens med sjalen. Hon tycker inte om att ha saker som täcker huvudet. Så det blir nog bättre när hon blir större och stödjer huvudet själv. Jag gav mig dock sjutton på att använda sjalen eftersom jag betalat hyra för den för kvällen Räcka ut tungan. Tänker nog investera i en egen ringsjal så småningom, men för tillfället får det räcka med trikåt-sjalen.

    Draken: Vilken söt body, förstår att du gillade den. Skönt att han har bra farföräldrar!

    Joka: Vilken syn med en häst som håller andan. Djur är härliga minsann. Ska genast ge mig in och läsa Stinas blogg!


    (¯`°?.¸♥¸.?°´¯)Malva 090117(¯`°?.¸♥¸.?°´¯)
  • Joka

    Ja men Fender? Drakens namnförslag var väl bra? Fender? Det är ju faktiskt skitcoolt. Eller varför inte Joka? He he he.

    Härligt med bra farföräldrar, sånt underlättar. De verkar ju vara glada för sitt barnbarn. Det betyder mkt inför framtiden!

    Jag har ingen sjal överhuvudtaget. Jag vet helt ärligt inte ens vad ni pratar om för sjalar. Känner mig ännu mer som Doris då. Men det kanske är bra grejor? Har ni någon länk eller bild på de där grejorna så jag åtminstone får se vad ni pratar om???

  • Fenderine

    Joka är ju skitsnyggt ju Men eftersom mitt fl:ande inte är särskilt populärt här hemma får jag nog lämna det därhän...

    sjalbarn.se kan du se lite olika sjalar! Trikåsjalen gillar jag jättemycket, väldigt praktiskt också att kunna bära henne och samtidigt ha händerna fria för lillen!

    Vad har du för sjal Draken?

    Här har lillan gått och blivit förkyld, hon har legat och snorat så högljutt bredvid mej hela natten att jag inte fått en blund i ögonen! Hoppas det inte blir så långvarigt.

  • Joka

    Fender: Men har den lilla redan hunnit bli förkyld??? Hua, stackars krake. Och du din stackare... ska du aldrig få sova? Jag tycker att jag har ett väldigt litet sömnbehov annars, men nu när man har en bebis som ammas på nätterna, så måste jag säga att t o m JAG är trött. Hur ska det inte vara då för dig och som dessutom har en energisk liten grabb hela dagarna? Du är en tuffing!

    PS. Jag har lagt upp en sån cool bild på Stina på hennes blogg. DS stinakatharina.blogspot.com

    Jag ska genast gå och kolla in de där sjalarna.

  • DrakenSpektakel

    besök av bror med familj så här är fullt hus. mannen i huset hämtar pizza.

    jag vet att joni är som i joni mitchell, men hon kan väl inte få ockupera ett helt namn, om man nu inte gillar henne (har inget förhållande till henne alls). är det H eller ungarna som inte gillar fl...?

    jaha, så var pizzan här - inte mycket man hann...

  • Joka

    Draken: Kul med besök av brorsan! Jag får också besök idag av en tjej från en annan tråd här på FL. Vi fick våra tjejer samma dag och umgicks en del på BB. Jättekul! Hon bor inte så långt här ifrån så det fungerar bra att träffas ibland.

    I helgen ska vi åka upp till sambons föräldrar är det tänkt. Stinas farmor och farfar. Veden börjar tryta är hemma nu efter den här kalla vintern och eftersom farfar har massor med skog uppe i norrland (bor i Skog, mellan Kramfors och Ö-vik i Ångermanland), så åker vi dit och hämtar hem lite. Gratis är gott! ;-9
    Men jag har inte bestämt mig till 100% ännu. Jag skulle också så gärna vilja sova lite. Jag har inte sovit på dagen en enda gång sen vi fick Stina. Jag har ju som sagt ett litet sömnbehov normalt sett, men nu är det grus i ögonen varenda dag och jag hinner liksom aldrig vila... Vissa nätter sover hon ju rätt bra, medan andra så ska det ätas, skitas osv. Det tär...
    Jag har varit väldigt bortskämd med de andra tjejerna som har sovit hela nätter ifrån början. (Hur fan gjorde jag då???)
    Och oftast så har jag ju barn hemma på dagarna så då blir det ju inte mkt till vila.
    Det känner du väl till Fender? Även om jag inte har så små barn, men jag kan ju knappast gå och lägga mig för att sova. Dessutom tycker jag att det är något jämt! Är det inte BVC, så är det andra saker som skall göras... förstås på såna dagar då man tror att NU ÄNTLIGEN har jag ingenting för mig, idag kan jag bara vila...

    Den här kommande helgen är Ebba och Ester hos sin pappa, vilket gör att jag skulle kunna bara vara hemma med Stina och passa på att vila. Samtidigt som jag vet att farmor och farfar så klart blir besvikna om vi inte följer med.

    Vet att man EGENTLIGEN skall göra sånt man känner för och inte låta ett dåligt samvete styra. Men till saken hör också att jag är född i vågens tecken. Det skall velas och ältas innan jag kan bestämma mig. Kan inte köpa bara Aftonbladet eller Expressen, jag köper bägge. Kan inte välja äpple eller apelsin, tar bägge... För tänk om jag heller hade velat haft Aftonbladet om jag köpte Expressen, eller om jag hellre ville ha ett äpple om jag tog en apelsin? KATASTROF!

    Ja, ni ser vilka bekymmer jag har... Hualigen!

  • Fenderine

    Draken: Har faktiskt haft Joni i tankarna också, känns bara som att det inte är helt bekvämt att uttala på svenska, men det är jättefint!
    Härligt med besök! Det var alltid julafton för mig när någon ur familjen kom och hälsade på när jag bodde i tyskland, för det är väl inte så ofta du kan träffa din "gamla" familj heller va? Och gud så gott det lät med pizza. Jäklarns vad man äter nu när vi ammar va!?
    Fl gillas varken av barn eller sambo.

    JOka: Lyxigt med gratis ved Usch, jag känner så igen mig i ditt velande, det FINNS ju faktiskt för- och nackdelar med nästan allt och de vill jag gärna diskutera och reda ut i minsta detalj innan jag kan bestämma mig, och då är det oftast ännu svårare än det var från början Synd, eller kanske tur förresten, att inte H är likadan, han är precis tvärtom, ägnar saken inte en tanke förrän det är dags och då gör han det som faller honom in just då. Egentligen tycker jag han är lite trist där faktiskt. MEN nog tycker man att du borde stanna hemma och vila! Sen dröjer det väl 2 veckor igen innan du får en lugn helg, eller har ni växelvis boende? HUr gamla är Ester och Ebba? Nä, så länge man har småbarn i huset blir det inte mycket till vila på dagarna.

    Vi var och vägde lillskruttan igår och hon hade gått upp bra nu. SKÖNT!! Och så himla mycket tillägg har hon inte fått heller, så rätt ok med mjölk har jag tydligen åt henne ändå

  • AMFA

    Joka: Jag är oxå våg, så jag vet precis hur det är med velandet! Jag är fullkomligt värdelös när det kommer till att välja, men beslut blir tagna ändå.... Helst vill jag inte ha för mycket att välja mellan då går det bäst. Hoppas du kommer fram till ett beslut gällande helgen. Vila är inte helt fel! Går det att kombinera, känner du dig bekväm nog med svärföräldrarna att du och Stina kan följa med. Farmor och farfar kan umgås med Stina och du kan sova?

    Fender: synd att det inte gillas med FL hemma. Jag och sambon har svårt att bestämma vems tur det är att ha datorn på kvällarna. Så tills jag köper mig en egen bärbar dator får vi turas om med att ha den bärbara och jag sitter oftast på den stationära gaaamla datorn.... Jag har sån tur ändå att sambon älskar att spela poker på nätet, så han kan inte klaga på att jag sitter här Flört.

    Draken: Vad kul med besök av brorsan. Min kommer på besök i maj, så det är ett tag kvar.... Han bor så långt bort, så han får nöja sig med foton så länge. Pizza lät supergot! Satsar nog på det till fredag kväll!

    Här är allt lugnt och skönt. Jag var på IKEA idag och köpte lakan till spälsängen. Så kul är mitt liv  


    (¯`°?.¸♥¸.?°´¯) Malva 090117(¯`°?.¸♥¸.?°´¯)
  • Joka

    Ja, vi får se hur jag gör med helgens planerade resa. Så klart blir ju sambon besviken, likaså farmor och farfar. Näe, jag känner mig inte riktigt så bekväm där så jag kan strosa omkring som jag gör på nätterna hemma. Men så är det väl? Borta bra men hemma bäst!

    Lambretta: Du kan få låna en av våra bärbara om du vill? . Usch, du ska se hur det ser ut här ibland. Sambon sitter med sin bärbara, jag med min bärbara, Ebba 11 år med sin bärbara, plus att vi har en "hemdator" som också är bärbar och egentligen den nyaste. Väldigt socialt när vi sitter alla samtidigt...

    Fender: Jo, vi har växelvis boende. Fast vi har sambons flicka två veckor i rad, eftersom hennes mamma har flyttat så långt bort och det blir lite för tufft för en 4-åring att fara så många mil varannan vecka. Så var 6:e vecka är det "stor-barns-tomt" här. Då har vi bara Stina. Ebba blir 12 i november och Ester blir 6 i april. Så det går ju sällan att sova dagtid eftersom Ester är hemma med mig om dagarna. Hon kan inte slita sig från Stina. . Ebba går ju i skolan om dagarna, men kommer hem kring 14-tiden varje dag. Då är det ju dags för middagslagning till resten av familjens ankomst.

    Nu väntar jag på att Stina vill äta sitt nattmål, så ska jag hoppas att jag får sova nån timme. Idag har hon haft det lite körigt med magen. Phu.

    Ha det gott och jag önskar Eder alla en skön natt med så mycket sömn som möjligt!

Svar på tråden 30+ men knodd på gång i januari 09, sällskap? (del3)