• MirakelPyret

    BF runt 1 juli 2009 - Del 2

                Tänkte det skulle vara kul att samlas i en ny tråd...             diskutera och prata om allt som rör graviditeten och det omkring...


    Grundaren till tråden är tyvärr inte längre med oss, men vi önskar henne att stort LYCKA TILL! och hoppas att hon tittar in till oss igen. Hoppas att alla gamla vill hänga på och nya ansikten tittar in.


    BF-Listan till tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m38174952.html

    Gamla tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m37665181.html
      
  • Svar på tråden BF runt 1 juli 2009 - Del 2
  • knyttetsmamma
    stardream skrev 2009-04-07 18:56:48 följande:
    Shoegirl: jag har en fråga till dig då du verkar vara så allvetande Du rekomenderade ju sino looma bärsjal. jag har pratat med min sambo om detta, men han vill ABSOLUT inte bära i sjal. Så vi får nog satsa på en bärsele iallafall. Men vet du kanske (eller någon annan här) villken som är bäst? Jag har tittat på babybjörn active. Alltså den som andas, men jag är osäker på om den är bäst?
    Om jag får lägga mig i lite här ??
    Välj INTE babybjörn om du väljer att köpa sele istället för sjal! De är varken bra för din rygg eller bebis höfter. Köp istället en ergonomisk sele, det finns många bra, tex. ergo eller beco, som jag suktar efter för att de är så fiiina dessutom!!
  • Senap
    knyttetsmamma skrev 2009-04-07 21:17:22 följande:
    Om jag får lägga mig i lite här ?? Välj INTE babybjörn om du väljer att köpa sele istället för sjal! De är varken bra för din rygg eller bebis höfter. Köp istället en ergonomisk sele, det finns många bra, tex. ergo eller beco, som jag suktar efter för att de är så fiiina dessutom!!
    Jag säger som knyttetsmamma.
    Babybjörn är inte ergonomisk vare sig för dig eller barnet. Suuuuuger!
    My sugar is raw
  • stardream
    knyttetsmamma skrev 2009-04-07 21:17:22 följande:
    Om jag får lägga mig i lite här ??Välj INTE babybjörn om du väljer att köpa sele istället för sjal! De är varken bra för din rygg eller bebis höfter. Köp istället en ergonomisk sele, det finns många bra, tex. ergo eller beco, som jag suktar efter för att de är så fiiina dessutom!!
    Okej. Jag har inte heller hört så mycket bra om babybjörn faktiskt...
    Men vad tycker ni om manduca bärsele då?
  • siggethecat
    mirrebusan skrev 2009-04-07 20:02:27 följande:
    har vart med om ännu värre grejer med huggies när sonen var 1år så var vi och handlade, (jag bytte blöjan precis innan vi åkte och han kissade på pottan i samma veva.) iaf så kom vi till affären 5km bort och handlade en normal handling alltså ingen stor handling, men när vi nästan var klara så märker jag hur de börjar rinna längs hans ben. blöjan kunde inte hålla igen ordentligt så kisset rann ut på golvet i affären.
    Då förstår jag att du inte gillar Huggies!
  • Sandrine

    Iiiii!! Jag har fått mitt snittdatum! Så nu vet jag exakt när bebisen kommer! (om den nu inte bestämmer sig för att komma tidigare) Känns overkligt....
    Enligt sista mens skulle den ha kommit 9/7, enligt UL 14/7 och nu har de satt 6/7 som mitt snittdatum!

    Jag gjorde snitt förra gången också och har efter en del velande kommit fram till att det är det bästa för mig även den här gången.

    Glad påsk på er alla!

  • Senap

    Glad påsk allesammans! {#lang_emotions_sunny}

    Jag kom på angående bästa salvan: faktiskt bröstmjölk.
    Röd rumpa - skvätt lite bröstmjölk, det är fett.
    Eksem - skvätt lite bröstmjölk och smörj in.
    Snuvig - skvätt lite bröstmjölk, det är avsvällande.
    Dessutom är det antiseptiskt och hjälper huden att läka.
    Funkar till allt.


    My sugar is raw
  • siggethecat

    Jag fick papper från försäkringskassan igåroch där var det med en lapp, om hur mycket jag har jobbat, som min arbetsgivare skulle skriva på och skicka in. Men jag har ju gått hemma och varit arbetslös i 1 år nu i april, så hur gör jag med lappen?? Ska min a-kassa skriva på eller?
    Jag är fortfarande med på vikarielistan på jobbet men har inte jobbat på 1 år.

  • mirrebusan

    ring försäkringskassan, jag fick med hem ett sånt brev i veckan men de sa till mej att bort se från brevet, men det e ju för att jag har tätt mellan mina barn.


    siggethecat skrev 2009-04-10 19:22:36 följande:
    Jag fick papper från försäkringskassan igåroch där var det med en lapp, om hur mycket jag har jobbat, som min arbetsgivare skulle skriva på och skicka in. Men jag har ju gått hemma och varit arbetslös i 1 år nu i april, så hur gör jag med lappen?? Ska min a-kassa skriva på eller?Jag är fortfarande med på vikarielistan på jobbet men har inte jobbat på 1 år.
  • erla80

    Glad påsk till er alla! Passa på att frossa i god mat och påskgodis

  • siggethecat

    Hejhej! Hur har påsken varit??
    Här har det varit för mycket mat och ALLDELES för mycket godis!

  • MirakelPyret

    Hej hopp

    Nu e jag här och hälsar på igen, hoppas det är OK.

    Påsken min har haft smärre missöden kan berätta dem sen HAHA..
    Hoppas nu andra haft en underbar en!

    Föresten.. går inte tråden ut typ nu???

  • Prylgalen

    Hej alla, vill bara säga Wiiiii vecka 29 nu...

    Man hänger inte så mycket här inne nu mer, man kan ju allt innan och utan just nu Rena proffset på detta med småbarn...

    Hur går det för er då?

Svar på tråden BF runt 1 juli 2009 - Del 2