• Mayen

Sen abort - efter vecka 21

Min tråd togs bort - och jag vet inte varför - jag undrar fortfarande vad ni tycker om det här?

Jag vet att man inte ska lägga sig i andras beslut, men igår fick jag reda på att en av mina bästa vänner tänker göra abort då de för några dar sen fick veta att deras barn kommer att födas med läppspalt.
    Vad läkarna kan se har detta barn inga andra problem.
    Jag tycker det känns så hemskt, hon är redan i v 20-21 och har känt barnet sparka.
    Vad kan man (kan man det) säga för att hon och hennes man ska ändra sig? Hon tänker göra abort eftersom hon sett på internet hur barnen ser ut när de föds, vet att de måste göra operationer (2) redan när barnet är nyfött.

Nån som kan hjälpa mig med vad ska säga till min vem, eller är det bäst att inte säga nåt alls? Än så länge har jag inte framfört min åsikt.

De gjorde ett ultraljud i tisdags (tror hon är i ca v 21) där läkarna sa detta till dem. Vad hon har sagt finns inget tvivel. Hon bor i sydeuropa, i ett land som är abortmotståndare, men där läppspalt anses vara tillräckligt god anledning för att få en sen abort.

• Svar på tråden Sen abort - efter vecka 21
  • Minnie69
    CoolaSuperMamsen skrev 2009-05-07 15:09:52 följande:
    ts hur går det med din sk väninna så här i efterhand har väll gått ca 2 månader sen aborten?
    Skulle också vilja ha en uppdatering hur landet ligger numera om jag ska vara ärlig.
  • Huskatt

Personligen tycker inte jag att det är upp till någon annan att ha en åsikt i ämnet. ALLS.
    Min kompis gjorde en sen abort.
    Hon hade skäl att göra det valet hon gjorde.
    Och det är verkligen inte min sak att ha en åsikt om det "skälet".
    Så TS, ägna dig mer åt ditt eget.

• MizzTez
    Huskatt skrev 2009-05-07 23:55:34 följande:
    Personligen tycker inte jag att det är upp till någon annan att ha en åsikt i ämnet. ALLS.Min kompis gjorde en sen abort.Hon hade skäl att göra det valet hon gjorde.Och det är verkligen inte min sak att ha en åsikt om det "skälet".Så TS, ägna dig mer åt ditt eget.
    Det är ju din åsikt
  • Mayen

En uppdatering om läget:

Min väninna mår bra. Hon pratar inte något om barnet , utan hellre om när de kan försöka igen. Jag låter henne berätta det hon vill och försöker inte få henne att berätta nåt som hon inte känner för.

• Iya Akintunde

Förlåt att jag klampar in så här men jag blir så förundrad över att det finns sådana sjuka människor i denna värld ( enligt min mening ) som kan abortera bort ett barn I ÖVERHUVUDTAGET och det jämförs närmast med mord på ett spädbarn, utan tvekan. USCH OCH FY!

• millipore

"Förlåt att jag klampar in så här men jag blir så förundrad över att det finns sådana sjuka människor i denna värld ( enligt min mening ) som kan abortera bort ett barn I ÖVERHUVUDTAGET och det jämförs närmast med mord på ett spädbarn, utan tvekan. USCH OCH FY!"

...och vi tackar för ännu ett ytterst välformulerat inlägg i debatten.

• Minnie69

Hur gick det sedan för kompisen?

• Minnie69

OK då vet jag "slutet" på den sorgliga historien. Käns olustigt fortfarande och jag har inte kunnat släppa den här tråden. Vet inte om det blir lättare nu, men nu vet jag iaf.

• Mayen

Håller med, har heller inte smält vad min väninna gjorde när hon var gravid förra gången.

• Minnie69

Hoppas bara att hon är en bra mor till det här barnet nu iaf. Jag vet inte men det kändes så oroande att en så liten grej kunde få en att göra det hon gjorde så man undrar ju. Jag var ju själv gravid när tråden var aktuell och för mig kändes det omöjligt att förstå, fast jag försökte . Just att argumentet bara var att de var fula var skrämmande för mig. Jag vet inte, jag kommer nog alltid att bära med den här tråden lite i mig antar jag. Jag förstår bara inte så enkelt är det. Rynkar på näsan

• Reglementet

Men allt är ju bara bra då.

*Kommersiellt budskap*
Svar på tråden Sen abort - efter vecka 21