Bel skrev 2009-07-16 10:09:03 följande:
Hej alla! Jag har varit frånvarande på sistone, men jag har semester och far och flänger överallt tycker jag. Har egentligen jättemycket att göra hemma vid huset, men det är ju så mycket roligare att åka iväg på små utflykter Igår var jag och sambon iväg och gjorde RUL. Jag var så nervös så att jag höll på att kräkas! Men jag oroade mig i onödan(som vanligt) för allt såg jättebra ut och det var en väldigt aktiv bebis som låg där och sparkade mamma i sidan hehe! BM påpekade tillochmed att bebisen hade kraftiga lår haha! Min sambo är i sådana fall skyldig till det, för handbollspelare som han är, så har stackaren så grova lår så att nästan inga byxor passar hehe! Stackars barn som ärver det i sådana fall :-P Måtten på bebisen stämde precis efter kurvan och vi fick jättefina bilder med oss hem (ska försöka lägga in i galleriet om jag rer ut det Det knäppaste var att MB ville flytta mig till den 17:e istället för det 21:e vilket vilket jag satte mig emot eftersom vi har gjort
IVF. Jag vet ju när befruktningen skedde liksom! Men
BM påstår att det är när embryot fäster i livmodern som avgör när
BF blir, och enligt måtten på bebisen så är jag alltså redan i v. 17+6 och går alltså in i v.19 i morgon (fre). Jag blir helt förvirrad av det här och alla räknesätt hit och dit haha! Jaja..bebisen kommer nog när den vill ändå, så det där datumet bryr jag mig inte så mycket om Är det någon som känner sin bebis ännu? Jag tror att jag gör det ibland, men sen så tror jag bara att det är något "kutter" i magen. Svårt det där Vi har också varit iväg och testkört vagnar och har bestämt oss för en Emmaljunga City Cross. Väldigt lätt och smidig vagn som ändå passar lantlivet och grusvägar här hos oss. Sambon tror dock att jag har fått totalt hjärnsläpp eftersom jag har bestämt mig för en en vit liggdel i läder Jaja, det kanske inte är det mest praktiska, men jösses vad fin och man har ju nästan bara liggdelen i 6 mån och sen byter man ju till sittdel. Sittdelen ska vara grön. Vilken färg på vagnen har ni andra bestämt er för? Idag ska jag iväg på shoppingrunda! Jag har hela tiden sagt till sambo och mina föräldrar att om det ser bra ut på RUL så är det fritt fram för mig att börja shoppa! Jag har ju hållt mig så länge nu! Grattis till era lyckade RUL MissMarti och Diggilo och välkomna hit alla nya! Kram på er!
Grattis till lyckat VUL

jag har 2 veckor kvar till min tur.. tycker jag kunde få tid tidigare men läkaren vill bestömt vänta till v19 ifall jag blir tillbakaflyttad.
Jag har oxå gjort IVF o blir lite irriterad på att läkaren bara ändrar o donar.. jaja
Idag har varit en konstig dag.. är i v 17+6 och har haft som rejäl mensvärk hela dagen, varit lite orolig för att jag tagit ut mig för mycket på sista tiden.. ikväll gör det inte lika ont men till min stora glädje så känner jag hur det buffar o fladdrar därinne, läste om v18 eftersom den är i morgon och kände igen mig precis!!
Vi får väl se om de flyttar oss på RUL?!
Lycka till