• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • Missvampiria

Ni som fått era BF flyttade vid UL, har ni blivit gravida på naturlig väg?

När jag var på UL med sonen så blev jag inte flyttad, trots att hans längd inte stämde helt, pga att dom visste precis när han blev till med IVF...

~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
  • Lumix

Missvampiria: Jag har ju också gjort IVF och de gånger vi gjort ultraljud nu så stämde längd och datum endast en gång. De andra två gångerna så har det varit -1 och -2 dagar. Men dom har inte flyttat mitt datum heller.

• CindysMamma

Hej.

jag och min sambo har försökt blivit gravida sen Dec 07.
    Fick i Januari 08 konstaterat att jag lider av grav PCOs..

Så efter en jobbig resa (vet att MÅNGA har det värre) väntar vi nu en liten knodd, bra precis runt Jul ;)

Om man räknar på Mensen (har dock oregelbunden) så blir det den 25 Dec.

Grattis till Alla andra :)

• diggiloo

Välkommen hit och grattis till din graviditet Lastbilslillan

Är det nån mer som känner att det stramar och drar i de nedre delarna av magen titt som tätt? På mig har det gjort så ända sedan starten. En nysning kan göra jätteont om jag inte hinner parera kroppen ordentligt innan den kommer. Sen känner jag att det stramar när jag tex tar stora kliv. Antar att det har med ligamenten att göra men oroar mig såklart som jag alltid gör *suckar*.

De flyttade BF för mig två dagar trots att jag gjort FET, men det gör ju egentligen ingen större skillnad när det bara rör sig om två dagar, så jag antar att de lika gärna kunde haft kvar ursprungsdatumet egentligen.

• MissMarti

diggilo: Ja känner igen de du säger om nysningen i varje fall..satans så ont de gör i nedre delen av magen då....
    huuuja ja e så nervös nu så ja kna knappt pricka tangenterna..ska på RUL kl 13 ohh va ja hoppas allt står rätt till o att bebisen kanske inte kniper ihop benen eller nått hehe....

• fido81

Jag har också lite problem med smärtor inedre delen av magen, typ vid äggstockarna. Kan känna som ilningar ibland, emn blir snabbt bättre om jag lägger händerna på och trycket tillbaka. Inget som jag inte kan stå ut med, men självklart är man hela tiden orolig. Hade problem tidigare med hostningar. De kunde göra riktigt ont, men pratade med en barnmorska som sa att det var helt normalt och att det kunde göra fruktansvärt ont. Har också börja fått lite smärtor i ryggslutet, tråkigt om det ska kommar redan....

Ha en underbar dag!

• Missvampiria

Välkommen till tråden Lastbilslillan.

Kontigt att dom flyttar datumet när dom vet när barnen är fullgångna... När jag var på UL i vecka 8 så mätte läkaren och jag blev flyttad till den 21 december, men jag räknar iallafall med att mitt BF är den 26. Vi får se vad dom säger på UL på måndag.

Känner igen det där att det gör ont när man nyser.
    Läste i nån tidning att det är vanligt att det stramar i magen nu också kring vecka 17 då livmodern växer mycket eller nåt sånt...

Jag förstår att du är nervös MissMarti, det kommer jag också vara på  måndag! Tur att jag har tid kl 11 så man slipper gå hela dagen och oroa sig. Men det kommer nog se bra ut ska du se

Superfint väder idag för en gångs skull! Funderar på att åka iväg och bada en sväng i eftermiddag.

• Missvampiria

Nu finns det ny bild på magen i mitt galleri om nån är intresserad...

• MissMarti

Hej Hej hemma igen från UL o allt gick superbra =)) men vilken vild bebis de va låg inte still en sekund...dock va den bara i v16+0 så vi ska tillbaka om 2 veckor vi med...
    kunde inte beräkna gravlängd efter mens utan får räkna från befruktning...den va i "rätt" storlek som VULet jag gjorde i v 8+2 så den har växt som den ska enligt då i varje fall...=))

har nog bestämt oss för vilken barnvagn de blir med =)) EN Qunette eller hur de stavas...med rörliga framhjul..de va skitstora hjul eller ja lika stora som bakhjulen så de blir nog perre o lätkörd o smidig var den med =))

• diggiloo

Verkar som att det är fullt normalt att det stramar emellanåt i magen då . Ringde även min syster som är fembarnsmamma och hon sa att hon hade haft det så emellanåt med den senaste pojken och enligt BM var det inget konstigt med det.

Så till dagens noja då . Hittade en fästing på armen nu ikväll som dock inte satt fast speciellt hårt utan jag kunde pilla bort den med nageln. Detta är inget ovanligt för mig, brukar bli några stycken varje år och hittills har jag aldrig blivit sjuk av ett bett, men nu när man är gravid så är det ju klart att man bekymrar sig mer. Idag var det nog på vinbärsbuskarna som den lille rackaren låg på vänt, men jag funderar även på att förbjuda katterna att sova i vår säng framöver för att minska risken för fästingar och annan ohyra. Vi plockar fästingar på dem stup i kvarten!

MissMarti: Grattis till ett lyckat RUL . Visst är man underbart lättat när man fått klart för sig att allt ser bra ut! Ska genast googla på er vagn. Själva har vi nog bestämt oss för en Emmaljunga Edge Duo Combi

• Lumix

Diggiloo. Känner igen mig i det du säger. Nysningar får man parera annars hugger det till och vi brukar alltid ta promenader ett par gånger i veckan. men sen jag blev gravid så har maken fått anpassa sina steg efter mig eftersom dom blivit kortare

MissMarti: Grattis till lyckar RUL

Lastbilslillan: Välkommen!!

• Bel

Hej alla!

Jag har varit frånvarande på sistone, men jag har semester och far och flänger överallt tycker jag. Har egentligen jättemycket att göra hemma vid huset, men det är ju så mycket roligare att åka iväg på små utflykter

Igår var jag och sambon iväg och gjorde RUL. Jag var så nervös så att jag höll på att kräkas! Men jag oroade mig i onödan(som vanligt) för allt såg jättebra ut och det var en väldigt aktiv bebis som låg där och sparkade mamma i sidan hehe!
    BM påpekade tillochmed att bebisen hade kraftiga lår haha! Min sambo är i sådana fall skyldig till det, för handbollspelare som han är, så har stackaren så grova lår så att nästan inga byxor passar hehe! Stackars barn som ärver det i sådana fall :-P

Måtten på bebisen stämde precis efter kurvan och vi fick jättefina bilder med oss hem (ska försöka lägga in i galleriet om jag rer ut det
    Det knäppaste var att MB ville flytta mig till den 17:e istället för det 21:e vilket vilket jag satte mig emot eftersom vi har gjort IVF. Jag vet ju när befruktningen skedde liksom! Men BM påstår att det är när embryot fäster i livmodern som avgör när BF blir, och enligt måtten på bebisen så är jag alltså redan i v. 17+6 och går alltså in i v.19 i morgon (fre). Jag blir helt förvirrad av det här och alla räknesätt hit och dit haha! Jaja..bebisen kommer nog när den vill ändå, så det där datumet bryr jag mig inte så mycket om

Är det någon som känner sin bebis ännu? Jag tror att jag gör det ibland, men sen så tror jag bara att det är något "kutter" i magen. Svårt det där
    Vi har också varit iväg och testkört vagnar och har bestämt oss för en Emmaljunga City Cross. Väldigt lätt och smidig vagn som ändå passar lantlivet och grusvägar här hos oss. Sambon tror dock att jag har fått totalt hjärnsläpp eftersom jag har bestämt mig för en en vit liggdel i läder Jaja, det kanske inte är det mest praktiska, men jösses vad fin och man har ju nästan bara liggdelen i 6 mån och sen byter man ju till sittdel. Sittdelen ska vara grön. Vilken färg på vagnen har ni andra bestämt er för?
    Idag ska jag iväg på shoppingrunda! Jag har hela tiden sagt till sambo och mina föräldrar att om det ser bra ut på RUL så är det fritt fram för mig att börja shoppa! Jag har ju hållt mig så länge nu!

Grattis till era lyckade RUL MissMarti och Diggilo och välkomna hit alla nya!

Kram på er!

• Kotten7381

Här hos mig är magen som en stor ballong - helt uppsvälld säkerligen pga att den moler och värker så mycket. Är i V.16 nu och antar att det växer så det knakar där inne. Känner igen det där med att ta små steg, jag hinner knappt med sambon nu när vi är ute o går. Känns som att jag vaggar fram redan... haha...
    Vi har också funderat på en Emmaljunga City Cross, jag lutar också m0t en grönaktig men det är inget bestämmt än.

• Sessan4
    Bel skrev 2009-07-16 10:09:03 följande:
    Hej alla! Jag har varit frånvarande på sistone, men jag har semester och far och flänger överallt tycker jag. Har egentligen jättemycket att göra hemma vid huset, men det är ju så mycket roligare att åka iväg på små utflykter Igår var jag och sambon iväg och gjorde RUL. Jag var så nervös så att jag höll på att kräkas! Men jag oroade mig i onödan(som vanligt) för allt såg jättebra ut och det var en väldigt aktiv bebis som låg där och sparkade mamma i sidan hehe! BM påpekade tillochmed att bebisen hade kraftiga lår haha! Min sambo är i sådana fall skyldig till det, för handbollspelare som han är, så har stackaren så grova lår så att nästan inga byxor passar hehe! Stackars barn som ärver det i sådana fall :-P Måtten på bebisen stämde precis efter kurvan och vi fick jättefina bilder med oss hem (ska försöka lägga in i galleriet om jag rer ut det Det knäppaste var att MB ville flytta mig till den 17:e istället för det 21:e vilket vilket jag satte mig emot eftersom vi har gjort IVF. Jag vet ju när befruktningen skedde liksom! Men BM påstår att det är när embryot fäster i livmodern som avgör när BF blir, och enligt måtten på bebisen så är jag alltså redan i v. 17+6 och går alltså in i v.19 i morgon (fre). Jag blir helt förvirrad av det här och alla räknesätt hit och dit haha! Jaja..bebisen kommer nog när den vill ändå, så det där datumet bryr jag mig inte så mycket om Är det någon som känner sin bebis ännu? Jag tror att jag gör det ibland, men sen så tror jag bara att det är något "kutter" i magen. Svårt det där Vi har också varit iväg och testkört vagnar och har bestämt oss för en Emmaljunga City Cross. Väldigt lätt och smidig vagn som ändå passar lantlivet och grusvägar här hos oss. Sambon tror dock att jag har fått totalt hjärnsläpp eftersom jag har bestämt mig för en en vit liggdel i läder Jaja, det kanske inte är det mest praktiska, men jösses vad fin och man har ju nästan bara liggdelen i 6 mån och sen byter man ju till sittdel. Sittdelen ska vara grön. Vilken färg på vagnen har ni andra bestämt er för? Idag ska jag iväg på shoppingrunda! Jag har hela tiden sagt till sambo och mina föräldrar att om det ser bra ut på RUL så är det fritt fram för mig att börja shoppa! Jag har ju hållt mig så länge nu! Grattis till era lyckade RUL MissMarti och Diggilo och välkomna hit alla nya! Kram på er!
    Grattis till lyckat VUL jag har 2 veckor kvar till min tur.. tycker jag kunde få tid tidigare men läkaren vill bestömt vänta till v19 ifall jag blir tillbakaflyttad.
    Jag har oxå gjort IVF o blir lite irriterad på att läkaren bara ändrar o donar.. jaja

Idag har varit en konstig dag.. är i v 17+6 och har haft som rejäl mensvärk hela dagen, varit lite orolig för att jag tagit ut mig för mycket på sista tiden.. ikväll gör det inte lika ont men till min stora glädje så känner jag hur det buffar o fladdrar därinne, läste om v18 eftersom den är i morgon och kände igen mig precis!!

Vi får väl se om de flyttar oss på RUL?!

Lycka till {#lang_emotions_flower}
    Längtar efter min lilla
  • Lumix

Hörni tjejer, tråden går ut den 19:e.......är det någon som vet hur man fixar en ny??

Svar på tråden BF framåt jul 2009!