"Nya" kring adoption !!!
Startade en ny tråd, hoppas att Ni hittar hit (om ingen annan redan startat)!!
Startade en ny tråd, hoppas att Ni hittar hit (om ingen annan redan startat)!!
Nämen Jansson så kan det ju bara inte få gå till!!! Jag blir urförbannad när jag läser och kan bara tänka mig hur ni känner er nu. Kan han inte bara träffa er snabbt och få utredningen avklarad om han inte vill lämna över det till en ny utredare?! Kram!
Jag blev så paff att jag inte frågade så mycket.....
Han sa att det inte var bestämt än vem vår nya handläggare blir så att vi ska få vänta, och att det inte kommer bli före tiden vi hade 22/3......
Tänker att jag ringer Familjerätten, kanske imorgon, kanske nästa vecka....
Känns sååå trist iom att vi ändå fått vänta så länge nu......slutade ju kursen i oktober/november.....
Janson: Ohh nej det är ju skitjobbigt. Vilket strul, och vilken ohjälpsam utredare. Vår utredar går i pension om 2 månader så hon skynande på allt så vi kom upp i nämnden en månad tidigare så att det inte skulle bli strul och så skulle hon inte vara där. Vi gillade henne inte först, men sedan gick det bättre och bättre.
Jag hoppas verkligen ni kan få komma i kontakt med någon som förstår vilket nonsens det är. Så oeffektiva kan inte ens de vara.
Kram till dig
Hej på er!
Usch vad jobbigt Janson77! Hoppas det går fort sen när ni får börja igen med den nya personen!
Hej!
Har nu läst er tråd och följt inläggen med stort intresse och en hel del igenkännande. Hoppas jag får vara med på ett hörn då vår adoptionsprocess äntligen börjar ta lite fart i o m vårt första hemutredningsbesök imorgon (är lite nervös)!
Vi har stått i kö hos AC sedan juni 2008 men fortsatte att försöka med IVF och FET ända tills sommaren 2009 då vi la ned det helt. Gick adoptionskursen i november och har sedan den var klar väntat på att bli utredda. Nu är det äntligen dags!
Har liksom några av er här inne funderingar på Korea och grät när jag såg att kön har ökat med 1 år. Ibland känns det så oändligt långt borta och längtan är så stor!
Här kommer mina kommentarer/frågor.
GreenGal – hur gick infomötet? Ska ni eller har ni påbörjat kursen?
Ung singel – vad jobbigt att ”damerna” inte verkar så kunniga gällande adoptionsärenden. Har det blivit några fler möten sen i februari?
Jansson77 – hur har det gått med er nya handläggare?
ProvisT – hur har det gått, är allt klart uppe i rätten? Har ni anmält vilka länder ni är intresserade av?
JP01 – är ni klara med kursen?
Och er som jag har glömt att nämna .. hur går det?
Hej!
GreenGal - verkar som en smart plan! Vi har också fått tips om att ställa oss i åtminstone två köer men så har det ändå inte blivit av. Nu när vi redan stått hos AC i nästan två är känns det lite dumt att påbörja någon annanstans.
Ung singel - varför Korea? Jo, för att jag sagt att jag främst vill adoptera från Asien då jag själv har ursprung därifrån. Först var det Vietnam som var intressant men sen avtalet upphörde så har mina/våra funderinga mest legat på Korea. En annan anledning till Korea var den korta kötiden ... som tyvärr har ökat rejält. Men som sagt, vi hinner nog ändra oss eller få tips om andra bra länder innan vi tar ett slutgiltligt beslut.