Heobea skrev 2010-08-10 22:58:25 följande:
Snuddi: Neeeej, ah förbannat! Sånt ska man inte göra! Dumt. Men förbannat fjantigt av den som skrev det. Borde väl vara rätt känt att det inte är bara att slappna av så kommer barnen. Nej nej, usch och fy! Bläk! Vad arg arg jag blir! Skickar några cyberspacekramar
N0c87: Hej och välkommen till tråden, alltid trevligt med nya ansikten.
Jag har också hört det där med pco hos elitidrottare, spännande må jag säga. Jag har också visserligen lätt att bygga muskler framförallt på benen. Vore dock lite trevligt om fettet på magen kunde försvinna och antingen bli muskler på armarna och/eller lite bröst istället. Men men, kan väl bara drömma.
Hörreni, jag har gått runt med mensliknande molvärk i magen som ibland går bak över ryggen och njurarna i snart 2-3månader. Jag har haft det tidigare, i perioder om 1-2veckor. Men nu ger det sig aldrig och Det ger sig aldrig och är otroligt störande. Det är inte så kraftiga smärtor som mensvärk utan mer lite dovt molande. Jag har tagit urinstickor och gravtestat, allt är negativt. Ingen mens (hahaha har inte haft spontana menstruationer på snart 3år så det finns inte på kartan), inte stressrelaterad smärta, inte ångestsmärta, inte urinvägsinfektion heller, ingen blindtarm, inte allergismärta, inte laktosmagesmärta. Så min fråga, eller mina frågor kanske, kan det vara pco:n som spökar? Eller är det bara ideopatiskt/psykosomatiskt? Är det någon som haft nått liknande??
Ska ta upp saken med gynekologen när jag ska dit nästa gång, men det är låååångt kvar. De har fortfarande semesterstängt så det lär väl inte bli på denna sida av september.
Nehä, dags att sussa! Började jobba igen igår, huahua säger jag bara. Men det ska bli skönt med lite rutin igen. Måste ta mig i örat när det gäller träningen. Jag har varit mer än ursligt dålig i sommar och det känns i kroppen. Den är trött, seg och ond. Nej i morgon får det bli en vända på löpbandet och lite skrotlyftning.
Kram till er alla!
Hej Heobea!
Jag har också PCOs ägg stockar och när jag var på kontroll för cirka 6 månader sedan så upptäckte man att en äggblåsa vuxit till sig och bildat en stor cysta på min ena äggstock, jag har de senaste 2 månaderna haft molande värk ut mot njurarna som du säger, ganska attackvis ändå. Jag har inte hunnit fråga om detta än, ska tillbaka till kliniken om 2 veckor. Om det nu är den här cystan som jag har som gör ont, så borde du kanske göra ett ultraljud för att se att du inte har någon cysta på äggstocken? Om min är kvar nu om 2 veckor ska dem operera bort den. :/