• Modig

Ni bittra kvinnor...

Ni bittra kvinnor därute som gör allt för att förstöra för ert ex.
    Har ni någon gång funderat på vad det är ni gör?
    Har ni någon gång funderat på vem det är ni förstör och varför?
    Och framför allt...
    Har ni någon gång funderat på vem det drabbar i slutändan?

När ni systematiskt hotar med allt som står honom kärt.
    När ni om och om igen trycker ner hans självkänsla i botten.
    När ni skapar en tillvaro fylld av problem.
    När ni gör så att det enda han har energi till är att värja sig.
    När ni skuldbelägger.
    När ni ruinerar både mentalt och pengamässigt.

När du kört dina barns pappa i botten så må du känna dig lyckad.
    Du må känna att det var din rättighet.
    Du må känna att hämnden är ljuv, för han slutade trots allt att älska dig.

Hur hade han mage....
    ...att sluta älska dig...

Har du någon gång funderat på att du en gång älskade den mannen?
    Har du någon gång funderat på att du en gång ansåg honom vara värdig som far till dina barn?

Har du någon gång funderat på att dina barn älskar honom precis lika mycket som dom älskar dig.
    För det är ERA barn... Inte dina.

Så återigen..
    Har du någon gång funderat på vem det är din vendetta drabbar i slutändan?
    För det må vara honom du kör i botten.

Men det är dina egna barn, ditt eget kött och blod.
    Det är dom du berövar på en far.
    Det är deras kärlek du omöjliggör.
    Och det är deras välmående du offrar för ditt högst egoistiska hämndbegärs skull.

Har du någon gång tänkt över huvud taget?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 13:05
    tillägg:
    Självklart finns det säkert en hel del bittra biopappor.
    Men den här tråden reflekterar över MINA känslor och MINA tankar över MINA erfarenheter.. och det är riktat mot biomammor.
    Det står er fritt att lägga till kommentarer som handlar om biopappor!
  • Svar på tråden Ni bittra kvinnor...
  • Anonym (.....)
    Modig skrev 2010-07-15 08:58:04 följande:
    Varför är det så att det hela tiden ska klankas?
    Det var ju bra att du gav en massa tips, men du var tvungen att klämma till med en otrevlighet i slutet... bara för att?

Ja, nu är det så att dottern har problem och därför har gjort många läkarbesök.
    Hon ska t.ex opereras till hösten, något som mamman inte informerade om utan som vi fick först en hint om av dagispersonalen, och sen sa dottern det själv.
    Dagispersonalen har vi pratat med, men deras svar är att dom inte vill hamna i mitten.
    Dom lägger lappar i facken, men om dom läggs på mammans vecka så försvinner den lappen illa kvickt och sen vet vi ingenting.
    Därför missade min sambo sina barns dagisavslutning t.ex.

Det är väl JÄTTEBRA att allt funkar så bra hos er.
    Men det gör inte det för alla.. och för en pappa som vill vara delaktig i sina barns liv så är det inte alltid så kul att inte få vara det.
    Klanka? Snacka om att kasta sten i glashus, hur många inlägg i den här tråden har du gjort där det inte klankas på biomamman?

Vill du ha ett tips? Det går inte att förändra andra människor. Den enda man kan förändra är sig själv. Vill man ha en lösning på ett problem så får man lösa det på ett sätt som man själv kan påverka. Förskolan tex, be personalen att de har en speciell hylla där de lägger pappans lappar (en hylla som mamman inte vet om). Eftersom pappan inte tar mammans lapp när det är hans vecka så kan mammans lappar fortsätta ligga på barnets hylla. Personalen blir inte inblandad i konflikten om de har en separat hylla där de lägger lappar till de föräldrar som inte kan hålla sams.

Och allt funkar inte alls jättebra hos oss. Barnens pappa stämmer helt och hållet in på den beskrivning du ger i din trådstart. Men vet du vad? Det är hans problem, inte mitt. Jag struntar i hans bitterhet och lever mitt eget liv istället.
  • Modig
    Anonym (.....) skrev 2010-07-15 09:08:53 följande:
    Klanka? Snacka om att kasta sten i glashus, hur många inlägg i den här tråden har du gjort där det inte klankas på biomamman?

Vill du ha ett tips? Det går inte att förändra andra människor. Den enda man kan förändra är sig själv. Vill man ha en lösning på ett problem så får man lösa det på ett sätt som man själv kan påverka. Förskolan tex, be personalen att de har en speciell hylla där de lägger pappans lappar (en hylla som mamman inte vet om). Eftersom pappan inte tar mammans lapp när det är hans vecka så kan mammans lappar fortsätta ligga på barnets hylla. Personalen blir inte inblandad i konflikten om de har en separat hylla där de lägger lappar till de föräldrar som inte kan hålla sams.

Och allt funkar inte alls jättebra hos oss. Barnens pappa stämmer helt och hållet in på den beskrivning du ger i din trådstart. Men vet du vad? Det är hans problem, inte mitt. Jag struntar i hans bitterhet och lever mitt eget liv istället.
    Hur många inlägg ser du där jag är otrevlig mot någon som inte skrivit något otrevligt mot mig?

Vill du ha ett tips?
    Ha en vänlig ton så får du en vänlig ton tillbaka.
    Det tråkiga är att du har vettiga saker att säga, synd bara att du framför dom på ett så fruktansvärt osympatiskt sätt.
  • Anonym (.....)
    Modig skrev 2010-07-15 09:34:03 följande:
    Hur många inlägg ser du där jag är otrevlig mot någon som inte skrivit något otrevligt mot mig?

Vill du ha ett tips?
    Ha en vänlig ton så får du en vänlig ton tillbaka.
    Det tråkiga är att du har vettiga saker att säga, synd bara att du framför dom på ett så fruktansvärt osympatiskt sätt.
    Det var det där med glashus...
  • Anonym (.....)
    Anonym skrev 2010-07-15 08:56:59 följande:
    Oh  my god....é det så här mammorna håller på, undanhåller möten mm ?
    Japp, det är så alla mammor håller på. Precis som att alla pensionärer tränger sig före i köer och alla tonåringar rycker väskor från gamla tanter.

Och om du själv får barn så kommer du att bli likadan, eftersom man automatiskt blir bitter och undanhåller information när man blir mamma.
  • Anonym
    Modig skrev 2010-07-15 08:58:04 följande:
    Varför är det så att det hela tiden ska klankas?
    Det var ju bra att du gav en massa tips, men du var tvungen att klämma till med en otrevlighet i slutet... bara för att?

Ja, nu är det så att dottern har problem och därför har gjort många läkarbesök.
    Hon ska t.ex opereras till hösten, något som mamman inte informerade om utan som vi fick först en hint om av dagispersonalen, och sen sa dottern det själv.
    Dagispersonalen har vi pratat med, men deras svar är att dom inte vill hamna i mitten.
    Dom lägger lappar i facken, men om dom läggs på mammans vecka så försvinner den lappen illa kvickt och sen vet vi ingenting.
    Därför missade min sambo sina barns dagisavslutning t.ex.

Det är väl JÄTTEBRA att allt funkar så bra hos er.
    Men det gör inte det för alla.. och för en pappa som vill vara delaktig i sina barns liv så är det inte alltid så kul att inte få vara det.
    Gällande dagis och barnens pappas kontakt, har dom inte någon mail-funktion??
    Vi får ingen information via lappar på dotterns dagis, utan alla viktiga datum/information om lång.vikarier/fester/möten/teman som dom har kommer på mailen, och då går den ju till alla som anmält sin mailadress.

Föreslå det för dom på dagis, trodde att dom flesta gjorde så idag pga både tid, miljö och smidighet.
    Att han missade dagisavslutningen och dagis inte vill "komma i kläm" (vilket för övrigt låter jävligt mesigt från deras sida!) - varför ringer han inte till dagis och ber om att få veta om det är någon avslutning till sommaren, det är ju trots allt ganska vanligt att det är någon festlighet innan sommaren.

Jag vet inte, allt går ju inte att få serverat liksom... Och nej, det var inte att klanka.

Hoppas att det ordnar sig till det bästa ändå! Att koppla in hjälp kanske vore något för din sambo och hans ex, t.ex. familjerätten/advokat för att få lite förhållningspinnar...
  • Anonym (bio/bonusmamma)
    Anonym (.....) skrev 2010-07-15 09:45:50 följande:
    Japp, det är så alla mammor håller på. Precis som att alla pensionärer tränger sig före i köer och alla tonåringar rycker väskor från gamla tanter.

Och om du själv får barn så kommer du att bli likadan, eftersom man automatiskt blir bitter och undanhåller information när man blir mamma.
    Ha ha....... japp så ÄR det!!
  • Modig
    Anonym skrev 2010-07-15 09:47:14 följande:
    Gällande dagis och barnens pappas kontakt, har dom inte någon mail-funktion??
    Vi får ingen information via lappar på dotterns dagis, utan alla viktiga datum/information om lång.vikarier/fester/möten/teman som dom har kommer på mailen, och då går den ju till alla som anmält sin mailadress.

Föreslå det för dom på dagis, trodde att dom flesta gjorde så idag pga både tid, miljö och smidighet.
    Att han missade dagisavslutningen och dagis inte vill "komma i kläm" (vilket för övrigt låter jävligt mesigt från deras sida!) - varför ringer han inte till dagis och ber om att få veta om det är någon avslutning till sommaren, det är ju trots allt ganska vanligt att det är någon festlighet innan sommaren.

Jag vet inte, allt går ju inte att få serverat liksom... Och nej, det var inte att klanka.

Hoppas att det ordnar sig till det bästa ändå! Att koppla in hjälp kanske vore något för din sambo och hans ex, t.ex. familjerätten/advokat för att få lite förhållningspinnar...
    Dom använder inte mail utan kör lappar i facken.
    Ska absolut ta upp det där med mail.
    Nu verkar det dock som att det kanske ljusnar på biomamma-fronten.
    Hon har gjort vissa framsteg som ger oss hopp, så kanske kanske så behövs det inte till hösten när allt sätter igång igen.

Sen är det absolut inte så att han kräver att få allt serverat. Min sambo har kämpat som en galning i tre långa år för rätten till sina barn, och deras rätt till sin far.
    Sen vet ju inte du det, för du känner ju inte oss.
    Men att säga att han inte anstränger sig är som ett hån.
    Men som sagt.. det vet ju inte du.

Familjerätten har varit inkopplad flera gånger, men så fort dom säger något mamman inte gillar.. vilket är allt som inte går på hennes linje, ja då vill hon inte mer...

Nu ska dom på ett möte i höst och med tanke på förändringarna som redan börjat visa sig så kanske det faktiskt blir bra denna gången.
    Dock har vi hoppats så många gånger att det nästan blir som ett slag i magen när det sen går tillbaka till skit igen.
  • Anonym (...)
    Anonym (tragiska vuxna) skrev 2010-07-11 18:11:39 följande:
    Hela tråden är en enda sorg.
    Jag kan mycket väl tänka mig att exets nya fru tänker så här om mig efter alla de lögner han berättat för henne, barnen och vänner om mig.
    Vad hände med att det finns TVÅ perspektiv?
    Allt är inte svart och vitt - allt är inte ens fel. I de flesta fall är inte ens det mesta det. Det ligger massor bakom såna här konflikter som man inte helt kan förstå ens om man är en av huvudpersonerna i det hela. Bara tragiskt att se så många ösa över all skit åt än det ena eller andra hållet. Jag vet att mitt ex ser på somliga saker på ett helat annat sätt än vad jag gör. Självklart ser jag mitt sätt som det rätta - självklart ser han sitt som det rätta. Det innebär inte att vi medvetet vill köra varandra i botten för det. Sen försöker vi hålla barnen utanför den här skiten.
    Jag skulle vilja säga att det finns oerhört många styvisar (kvinnor framförallt men även män) som inte klarar av att inse att deras parten har ett förflutet som kanske inte är fullständigt snövitt. Man får bara höra det han väljer att berätta och gör sina tolkningas av exets handlingar därefter.
    Hlet rätt. Jag vet att det finns två sidor på varje historia. Man håller inte med om allt.
    Min sambo och mamman till hans två första barn kommer bra överrens, men visst felar det ibland. Gör det ju mellan oss med. Så det är mellan föräldrar, vänner, föräldrar och barn, arbetskamrater m.m. m.m.

Det är ingen idé att försöka leta fel utan låt var och en tycka som den vill och kom bara överens att vi tycker olika... Självklart kan det bli kompliserat i en blandfamilj, men det blir det i kärnfamiljer också.

Jag lever mitt liv ibland med, ibland utan bonusbarnen. Dom finns dock i mina tankar varje dag... JA, VARJE dag. Saknar dom alltid när dom är med sin mamma och njuter när dom är hemma.

Så det bästa jag kan göra är att ta hand om dom när dom är hemma ihop med deras pappa. Sen får biomamman sköta sina veckor och pappan när det behövs. Ställer givetvis upp om hon vill ha min hjälp också. Vilket händer ibland.
  • Modig
    Anonym skrev 2010-07-15 08:56:59 följande:
    Oh  my god....é det så här mammorna håller på, undanhåller möten mm ? Ja, jag vet min mans barns biom skickar först sms, någon timme senare ringer hon (sker i maj månad) upp honom och frågar om det är ok att barnet anmäls till fotbollsskolan...javisst säger pappan och ber att få all info på papper om tider plats start, uppehåll och slut tider för denna verksamhet, han har fortfarande inte fått någon som helst info om sommarfotbollsskolan...inte ens ett telefonnr till föreningen, visst vi kunde och tog reda på info själv men saken är ju att hon har ju redan ett papper om detta info som pappan kunde kopierat och fått via barnets skolväska exempelvis... Dessutom får han en rejäl skopa med utskällning att barnet inte varit dit en gång då barnet var mycket snorig hostig och det ösregnade den dagen...och nu ska han informera biom varenda gång om allt som ska ske och inte sker...Löjligt!
    Vissa mammor håller på så ja.
    Andra mammor ägnar sig mer åt att förlöjliga den som tycker att det är ett riktigt dåligt beteende..
  • Kajee
    Modig skrev 2010-07-15 08:32:25 följande:
    Har man en 4-åring och en 6-åring så är det helt omöjligt att hålla sig informerad om man inte är boendeförälder.
    Det går inte att sitta och ringa runt till alla myndigheter och instanser där barnen KANSKE har något inbokat.
    Ska vi ringa till sjukhuset en gång i veckan för att höra om det är något inbokat på barnen?
    Ringa till vårdcentralen?
    Ringa till dagis?
    Ringa till skola?
    Ringa till Frita?
    Ringa till tandläkare?

Det går helt enkelt inte att göra så.
    Man måste kunna lita på att den förälder som får posten informerar den som inte får posten..
    Och tyvärr är det så att alla inte gör det.. och då står, som i vårt fall, pappan där som ett fån och vet ingenting.
    Precis det gjorde jag - ringde runt till varenda instans som hade och kunde ha med mina barn att göra. Mina barn bodde varannan vecka men var skrivna hos honom (eftersom han vägrade något annat efter att jag hade flyttat).
    Såvida det inte är akut läkarvård etc så har du som vårdnadshavare rätt att veta när dina barn ska till tandläkaren, vårdcentalen, får hem betyg etc
    Men om du bryr dig måste du och ska du ringa runt och påpeka detta så att det finns registrerat att du ska godkänna alternativt få information om vad som händer.
    Det går alldeles utmärkt att sätta sig ner en dag och ringa runt. Jag har som sagt gjort det. Sen gör man klart för alla hur situationen ser ut och att man inte får någon information från den andre föräldern.
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • thee

Jag GRÄT när jag läste den texten o läste i forumet! Detta e mitt liv! Min sambo har för 3 månader sen gett upp! Vi lider och detta är sååå hemskt! I början när jag insåg hur biomamman var tänkte jag att hon ska ändå inte få vinna för vi e starkare! Men jag hade ingen aning om vilka fördelar mammor har i rättsystemet FAST man har GEMENSAM vårdnad!!! Till vilken jäääävla nytta?

O jag kan säga att anledningen till att hon e så ego har inte med min sambo att göra då hon lämnade honom för en annan o han blev knäckt. sen träffade han mig!

O jag läser oxå att många av oss e anonyma... varför? Om ni läser på min sida ser ni att jag inte fyllt i något för jag inte vågar, vill inte att min sambo ska få tusen sms för att jag e medlem på denna sida så jag kan inte skriva något om mig el om de barn som jag älskar som om de vore mina egna!

Om någon vill prata, o har det som jag så skriv gärna till mig, prata av om vad biomamman håller på med! Kan säga att mina vänner har fått höra mycket, dem kanske e trötta Flört

• Titti02

Jättebra skrivit! Stämmer helt på min situation.

Min man orkar inte mer och har nu bestämt att lämna MIG.

Han orkar inte med sitt ex och hur hon förstör deras barn. Hon har under våra 4 år tillsammans fått barnen att hata mig och hävt ut lögner om deras far och mig. Att han tex inte älskar dem för han är med mig och hur elak jag är. Varje gång barnen varit hos oss (vv) har hon förhört barnen och inte nöjt sig förän de har sagt något elakt om mig eller mina barn. Det har resulterat i att barnen inte vill komma till oss, jag är ju elak säger mamma, och det är lugnast för dem om de bara är hos mamman. Min make vill träffa sina barn och vet att de inte mår bra hos sin mamma och därför lämnar han mig annars får han inte träffa dem. Helt sjuk situation och en helt sjuk biomamma.  
    Så här sitter jag, nyss lämnad pga att jag älskat hennes fd man och barn, hon har förstört  ännu en familj (mig och mina barn)

• ivarsson

...MKT bra skrivit, tyvärr är vi allt för många som lever såhär!!!!

• takida

Min sons pappa har en ny o de har fått ett barn tillsammans, vi har våra duster o jag tycker inte alltid att bonusmamman agerar rätt men jag skulle aldrig ALDRIG säga till min son att pappa lr den nya är dumma lr elaka. Pratar ofta om hur mycket båda mamma o pappa älskar honom. Att vi inte drar jämnt ska inte gå ut över honom.

• pigall

Takida. All heder åt dig, tänk om fler var som du!

• iti
    Modig skrev 2010-07-04 20:12:49 följande:
    Sju år.. sju år är en lång tid.
    Jag har hört talas om dom som hållt på i 15 år.
    Snacka om att förstöra sitt eget liv, för exet hittar ju så småningom ett sätt att ignorera skiten.
    Men den som bär skiten inom sig kommer aldrig undan.

Och så klart; Tack!
    Hehee, i vårt fall går det in i det tionde året nu.... jag kom in i bilden 4 år efter deras skilsmässa, -fortvarande lika ilsken och hysterisk idag som igår!!! Stackars sjuka människan att hon orkar! 
    Två barn har lämnat boet. nu, och det sista är en  vv tonåring som tyvärr sitter i en het sits. Jag tror att hon VISST VET OM ATT  DET SLÅR HÅRT MOT HENNES BARN, MEN HON SKITER I DET! 
    Helt otroligt!
  • extramamman
    Modig skrev 2010-07-04 19:09:50 följande:

Ni bittra kvinnor därute som gör allt för att förstöra för ert ex.
    Har ni någon gång funderat på vad det är ni gör?
    Har ni någon gång funderat på vem det är ni förstör och varför?
    Och framför allt...
    Har ni någon gång funderat på vem det drabbar i slutändan?

När ni systematiskt hotar med allt som står honom kärt.
    När ni om och om igen trycker ner hans självkänsla i botten.
    När ni skapar en tillvaro fylld av problem.
    När ni gör så att det enda han har energi till är att värja sig.
    När ni skuldbelägger.
    När ni ruinerar både mentalt och pengamässigt.

När du kört dina barns pappa i botten så må du känna dig lyckad.
    Du må känna att det var din rättighet.
    Du må känna att hämnden är ljuv, för han slutade trots allt att älska dig.

Hur hade han mage....
    ...att sluta älska dig...

Har du någon gång funderat på att du en gång älskade den mannen?
    Har du någon gång funderat på att du en gång ansåg honom vara värdig som far till dina barn?

Har du någon gång funderat på att dina barn älskar honom precis lika mycket som dom älskar dig.
    För det är ERA barn... Inte dina.

Så återigen..
    Har du någon gång funderat på vem det är din vendetta drabbar i slutändan?
    För det må vara honom du kör i botten.

Men det är dina egna barn, ditt eget kött och blod.
    Det är dom du berövar på en far.
    Det är deras kärlek du omöjliggör.
    Och det är deras välmående du offrar för ditt högst egoistiska hämndbegärs skull.

Har du någon gång tänkt över huvud taget?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 13:05
    tillägg:
    Självklart finns det säkert en hel del bittra biopappor.
    Men den här tråden reflekterar över MINA känslor och MINA tankar över MINA erfarenheter.. och det är riktat mot biomammor.
    Det står er fritt att lägga till kommentarer som handlar om biopappor!
    Barn behöver både mamma och pappa!
  • Bakverk

TS: Bra skrivet! *bonusmamma*

Molly kom ut som en raket 31/12-08!!! 1590 gr, 42 cm...
  • plastmamman01

Så jävla bra skrivet, kunde inte skriva det bättre själv!!

Det är barnen som mår dåligt och blir lidande av Bittra Biomammor, ingen annan!!

och i dessa frågor om barnen så ska vi slå ett slag för jämställdheten!
    för ja tjejer är inte jämställda i många situationen men de e fan inte killarna heller inte när det gäller barnen iaf.. och så vitt jag vet så behöver man vara 2 för att ett barn ska bli till och då ska man ha samma rättigheter och samma skyldigheter mamma som pappa.. men så är det inte idag!!!

Svar på tråden Ni bittra kvinnor...