• Dalkulla74

Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?

Hej!

I år hade vi tänkt prova på att göra en fotokalender som julklapp till släkten. Eftersom vi inte testat någon leverantör alls tidigare så skulle vi behöva tips på vilka som har bra kvalitet och pris och kanske ännu viktigare vilka vi ska låta bli att beställa ifrån.

Jättetacksam för hjälpen från er

• Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?
  • Solia

Jag har också beställt från Fuji i alla fall 2 ggr och varit nöjd. Fast till skillnad från dig gillar jag att det är fotopapper. Blir fina förstoringar efteråt med bra bildkvalitet:) Har även beställt från Extrafilm (numera Smartphoto) men den gång jag gjorde det var jag lite besviken just för att det inte var fotopapper. Dyra var de också men rätt fina. Blir nog Fuji igen (bra pris också) om jag inte får många andra tips:)

• Dalis

Hej, kul att tråden lever vidare ytterligare en säsong .

Jag kommer att köra på med Photobox för tredje gången nu. Har fått erbjudande därifrån med 70% på allt och även ett där jag har 50% på alla kalendrar och almanackor.

• Bong

Är det någon som använt sig av mobilfoton till kalendern?
    Inser nu till min stora fasa att 99% procent av alla våra foton är tagna med iPhonen och nu undrar jag hur det blir om jag använder dem.

• happy 78

Japanfoto. Mkt nöjd.............Önskefoto. Helt ok................Har också tagit massa bilder med mobilen och de blir ju tyvärr inte lika bra som med vanliga kameran men det blir ju av att man tar rätt mkt foton i alla fall.

• gullvivorna
    TvåTrollungar skrev 2012-11-24 15:12:13 följande:
    Avråder från önskefoto. Fuji och smartphoto är bra :)
    Så synd, skckade in min beställning till de igår för kalendrar. Får man fråga varför? Fick hem en rabattcheck för de så valde de därför.
  • Semlan10

Handlade från Fujidirekt förrförra året men gillade inte fotopappret. Förra året blev det Photobox, bra kvalitet men saknar namnsdagarna. Någon som vet om Ica foto är bra?

• Dalis

Om jag inte minns fel eller något har ändrats de senaste åren så är Ica foto identiskt med Photobox.

Jag har valt att lägga in namnsdagar de dagar då någon i släkten har namnsdag så vi löste det så . Sen brukar jag modifiera till större grad och fet stil på tecknen med så min mormor kan läsa datumen tydligt och bra

• Solia

Tack för tipset!

Dalis skrev 2012-11-26 20:20:51 följande:
    Om jag inte minns fel eller något har ändrats de senaste åren så är Ica foto identiskt med Photobox.

Jag har valt att lägga in namnsdagar de dagar då någon i släkten har namnsdag så vi löste det så . Sen brukar jag modifiera till större grad och fet stil på tecknen med så min mormor kan läsa datumen tydligt och bra
  • Dalis

Photobox har nu erbjudanden ute nu på 70% rabatt om man är ny kund. Tidigare kund har köp 2 betala för 1 på väggalmanackor om man beställer 4 eller fler, lite lägre rabatt under 4st.

Så är ni ny kund och inte får erbjudandemail så skulle jag föreslå att ni googlar lite så dyker ni på en massa olika erbjudanden. Chattade nyss med kundservice på Photobox och de sa att det kommer ut nya olika erbjudanden var och varannan dag.

Tänk på att vara i tid med er beställning bara. Kalendrarna trycks i Frankrike om jag inte minns fel så leveranstiden är lite längre pga av det. Ett år var den kraftigt försenad pga snöoväder nere i södra Europa. Tidigare beställningar jag gjort har jag skickat in 29nov resp 1dec så det börjar bli hög tid att få kalendern klar!

• Gallifrey
    Dalis skrev 2012-11-26 20:20:51 följande:

Vi beställde från Ica, tror till och med att det stod photobox på den (nu kanske någon sagt det men jag kollade bara senaste sidan). Det var en födelsedagspresent så jag kan inte kolla nu men den var superfin, iaf för de 69 kr det blev då jag fick nån gratis kalender-rabatt med buffé. Vi och födelsedagsgammelfarfarn är jättenöjda.
  • strojes

Jag har tidigare beställt en fotoalmanacka från önskefoto (nu är det några år sedan) men då var vi nöjda med resultatet.
    Nu i somras beställde vi en fotobok från ICAfoto (de sammarbetar med fotobox och det är fotobox) vi blev mycket nöjda med det resultatet. Plus att om man har ICA-kort och anger sitt personnummer på sin sida på ica.se så får man bonuspoäng för fotobeställningar!

• Dalis

Ni som ska beställa från Photobox, imorgon onsdag 28nov är sista dagen för 50%-erbjudandet och garanterad leverans innan jul.

Jag har börjat med min kalender men bara kommit till april än så länge. Så bra att man kan göra lite i taget och spara så man inte behöver göra den i ett enda svep!

• fotokalender

Varje år köper ja fotokalender från smartphoto. Brukade vara extrafilm. Tycker denna foto kalender är bra på kvalitet och ha en bra pris också. Fotokalender år en bra julklap tycker jag.

• tulip79

I år köpte jag från smartphoto. Brukar köpa från photobox. Är jättenöjd med båda!

Beställer för övrigt alltid fotoböcker från photobox (när de har 70% rea).

Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?