Juliette F skrev 2012-03-31 14:17:18 följande:
Välkommen hit Avalie! Ju fler vi är, desto bättre! Dags att skapa en tråd "vi som gör embryoadoption", för vi blir allt fler, av många olika skäl. Många av oss har redan testat både IVF och ÄD och det har inte funkat av olika anledningar, och då är ju embryoadoption ett bra och "prisvärt" alternativ - om man nu kan mäta chansen till barn i pengar

. Men faktum kvarstår att ÄD gör ett rejält hål i ekonomin, och behöver man dessutom flera försök....alla har inte råd! I vårt fall så är jag i dagsläget för gammal för IVF (har gjort ett försök 2010) och min mans spermier är för dåliga även för ÄD (ett försök 2011). Så det återstår bara EA, och vi är jätteglada att den möjligheten finns!
Fick mail från koordinatorn idag att de har hittat lämpliga donatorer till oss! De har matchat allt - längd, vikt, ögonfärg, hårfärg, utbildning etc till punkt och pricka för båda donatorerna - ja till och med lockigt hår har de lyckats matcha. Är helt imponerad :). Så vi har tackat ja till donatorerna och nu blir det till att boka in sig på kliniken i slutet av maj för EA. Sååå spännande...
Grattis, vad roligt att höra! Vi måste åka och fixa fram blodtyp och rh-status för sambon innan vi kan få en matchning. Vad jag kan se kommer blodbussen till centrum på måndag så ska försöka få sambon att gå dit då och ge lite blod, så vi får fram en blodgruppering.
Grattis också till att alla dina värden såg bra ut. Nu är det bara att tuta och köra.

Avalie skrev 2012-03-30 23:20:06 följande:
Hej tjejer, få man vara med här?
Har själv gjort 4 IVf, fick många fina ägg, flera blaston har gjort 3 FET.
Gravid endast 1 gång men slutade i missfall v6.
Nu är vi inne på Embryoadoption, äggdonation har jag också funderat på men kom fram till att det är alldeles för dyrt, och vi har inte pengar över för att chansa. Så denna vägen känns helt klart säkrast.
Jag har tagit kontakt med Penny på Serum Lab i Athen, har hört mkt gott om henne och hennes team.
Jag kommer förmodligen göra ett försök i Maj-Juni, ska bli kul att följas åt :)
Välkommen hit, klart du får vara med! Du får gärna berätta om Athen, vilket bemötande du får, priser, tillvägagångssätt mm då all sån info är mycket intressant för oss som är inne i svängen så att säga. Hoppas du vill hänga med oss och fortsätta skriva här om er resa mot en liten och att vi får dela den med dig!