• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • BK1986

Hej! Hur går det för alla? Vi gjorde ÄP för syskonförsök den 12/3. 19 ägg, 6 befruktade men dålig kvalitet. Fick tillbaka 2 och väntar nu på att se om det har tagit.

• Snöoväder
    BK1986 skrev 2019-03-22 06:38:17 följande:

Hej! Hur går det för alla? Vi gjorde ÄP för syskonförsök den 12/3. 19 ägg, 6 befruktade men dålig kvalitet. Fick tillbaka 2 och väntar nu på att se om det har tagit.

18 ägg, 16 mogna, 11 befruktade ett ET på dygn 3, inget till frys...

Rd 14 idag, testdag den 27 tror jag :-B
  • BK1986
    Snöoväder skrev 2019-03-22 09:57:09 följande:

18 ägg, 16 mogna, 11 befruktade ett ET på dygn 3, inget till frys...

Rd 14 idag, testdag den 27 tror jag :-B

Spännande! Vi är på RD 7. Du har inte tjuvtestat? Tycker dom har så sjuuukt lång tid från ÄP till testdag. Jag plussade med sonen på ÄP+11. :)
  • Snöoväder
    BK1986 skrev 2019-03-22 10:36:23 följande:

Spännande! Vi är på RD 7. Du har inte tjuvtestat? Tycker dom har så sjuuukt lång tid från ÄP till testdag. Jag plussade med sonen på ÄP+11. :)

Ne jag har inte vågat ännu... Hur länge odlade de ditt ägg innan insättning?

Hade sån mensvärk i tisdags och trodde att den skulle komma då, men den håller sig fortfarande borta. Vet inte om det beror på lutinus. Jag och sambon håller tummarna och väntar.

Jag är rädd för att ta ett test och få negativt, blev så besviken i tisdags när jag hade mensvärk, men har lite lite hopp att den fortfarande inte dykt upp

Kommer du testa tidigare?
  • BK1986
    Snöoväder skrev 2019-03-22 11:41:44 följande:

Ne jag har inte vågat ännu... Hur länge odlade de ditt ägg innan insättning?

Hade sån mensvärk i tisdags och trodde att den skulle komma då, men den håller sig fortfarande borta. Vet inte om det beror på lutinus. Jag och sambon håller tummarna och väntar.

Jag är rädd för att ta ett test och få negativt, blev så besviken i tisdags när jag hade mensvärk, men har lite lite hopp att den fortfarande inte dykt upp

Kommer du testa tidigare?

Vi satte in på dag 3. Våra små embryosar har aldrig klarat sig till frysen. Vi har även haft problem med befruktningen så jag har rätt låga förhoppningar på våra chanser.

Jag tjuvtestar ALLTID. Vet ju när jag plussat tidigare gånger så det är svårt att hålla sig. :)

Mensvärk kan ju vara positivt också! Molvärk är supervanligt när livmodern växer. Men jag är imponerad över att du lyckas hålla dig! :)
  • Snöoväder
    BK1986 skrev 2019-03-22 12:05:16 följande:

Vi satte in på dag 3. Våra små embryosar har aldrig klarat sig till frysen. Vi har även haft problem med befruktningen så jag har rätt låga förhoppningar på våra chanser.

Jag tjuvtestar ALLTID. Vet ju när jag plussat tidigare gånger så det är svårt att hålla sig. :)

Mensvärk kan ju vara positivt också! Molvärk är supervanligt när livmodern växer. Men jag är imponerad över att du lyckas hålla dig! :)

Vad tråkigt att ni inte får något till frysen...

Hur tidigt har du plusat och hur många gånger har du blivit gravid?

Vet ju att ovitrelle är ute efter 10 dagar, men som sagt rädd att bli besviken....
  • BK1986
    Snöoväder skrev 2019-03-22 13:59:00 följande:

Vad tråkigt att ni inte får något till frysen...

Hur tidigt har du plusat och hur många gånger har du blivit gravid?

Vet ju att ovitrelle är ute efter 10 dagar, men som sagt rädd att bli besviken....

Jo, men vi har blivit rätt vana efter 5 IVF:er. En omgång blev inget ens befruktat, så bara vi får nåt tillbaka är vi nöjda.

Av 3 återföringar blev jag gravid 2 gånger. Första blev MA. Vet inte när jag plussade med första men andra gången (som blev vår son) plussade jag så att det syntes på ÄP+11.

Har tjuvtestat även denna gång. Detta är alltså 4:e återföringen. Syskonförsök nr 1. Är på ÄP+11 idag och igår fick jag plus med clearblues digitala testa tidigt. Idag syns det på vanligt clearblue. Så nåt av de två små verkar ha fäst. Vi är försiktigt glada. Det har som sagt gått fel för oss förut.
  • Snöoväder
    BK1986 skrev 2019-03-23 06:04:19 följande:

Jo, men vi har blivit rätt vana efter 5 IVF:er. En omgång blev inget ens befruktat, så bara vi får nåt tillbaka är vi nöjda.

Av 3 återföringar blev jag gravid 2 gånger. Första blev MA. Vet inte när jag plussade med första men andra gången (som blev vår son) plussade jag så att det syntes på ÄP+11.

Har tjuvtestat även denna gång. Detta är alltså 4:e återföringen. Syskonförsök nr 1. Är på ÄP+11 idag och igår fick jag plus med clearblues digitala testa tidigt. Idag syns det på vanligt clearblue. Så nåt av de två små verkar ha fäst. Vi är försiktigt glada. Det har som sagt gått fel för oss förut.

Grattis, håller tummarna för er! Jag har också pussat nu på morgonen, vill så gärna att det ska gå vägen nu!
  • BK1986
    Snöoväder skrev 2019-03-23 07:02:23 följande:

Grattis, håller tummarna för er! Jag har också pussat nu på morgonen, vill så gärna att det ska gå vägen nu!

Åh! Grattis! <3 Håller tummarna för er också. :)
  • Kandelaber

Hur fort fiçk ni första besöket på kliniken (efter läkarbedömning) från det att Umeå fick er remiss? Fick ni starta behandling direkt efter första besöket?

Stämmer det att de främst Arbetar med korta protokoll?

• BK1986
    Kandelaber skrev 2019-03-23 23:48:03 följande:

Hur fort fiçk ni första besöket på kliniken (efter läkarbedömning) från det att Umeå fick er remiss? Fick ni starta behandling direkt efter första besöket?

Stämmer det att de främst Arbetar med korta protokoll?

Det har gått fort båda gångerna. Första tror jag bara det tog någon månad. Och nu meddelade vi i december och körde igång i januari. Vi körde kort protokoll de två första omgångarna och bytte sen till långa.
  • Kandelaber
    BK1986 skrev 2019-03-24 12:58:34 följande:

Det har gått fort båda gångerna. Första tror jag bara det tog någon månad. Och nu meddelade vi i december och körde igång i januari. Vi körde kort protokoll de två första omgångarna och bytte sen till långa.

Ok så det gick så fort det var möjligt i cykeln efter att ni haft första träffen med UL och träffa läkaren?
  • Snöoväder

Brukar de i Umeå vilja att man fortsätter med lutinus vid ett plus?

Hur länge brukar man ta de tabletterna?

Till mig sa de att jag bara skulle ta de i tre veckor, men gissar att jag kommer få andra direktiv nu när jag ska prata med de i veckan, eftersom vi pussat.

• BK1986
    Kandelaber skrev 2019-03-24 13:05:13 följande:

Ok så det gick så fort det var möjligt i cykeln efter att ni haft första träffen med UL och träffa läkaren?

Ja alltså vi fick först prova med pergotime innan vi fick remiss till Umeå. Men tror remissen gick iväg i november, vi var till Umeå på kliniken i december och körde igång i januari om jag inte minns fel. Det var 2016 så jag kan ha glömt någon detalj. :)
  • BK1986
    Snöoväder skrev 2019-03-24 15:30:37 följande:

Brukar de i Umeå vilja att man fortsätter med lutinus vid ett plus?

Hur länge brukar man ta de tabletterna?

Till mig sa de att jag bara skulle ta de i tre veckor, men gissar att jag kommer få andra direktiv nu när jag ska prata med de i veckan, eftersom vi pussat.

Det är bara dom första tre veckorna. Inga andra direktiv vad jag kan minnas. Kom ihåg att jag både tyckte det var skönt och jätteläskigt att sluta.