• Fruhn

Äggdonation höst/vinter 2012

Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)

• Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012
  • Jenkis
    myran skrev 2013-06-03 21:56:56 följande:
    Jenkis! Jag har inte heller barn se'n innan och kände också av fostret i v 13 Glad Gynekologen sa att man absolut inte kunde känna så tidigt men det skiter jag i, rörelserna (som en liten mört som slår) blev tydligare och tydligare (mörten blev en lax!) och nu i v 30 har jag en helt galen liten sparkare i magen Skrattande Det är jättehärligt när man lätt går och oroar sig (jag fick MA i v 12 sist), bebisen talar om att den är där och jag är tacksamma mamman Hjärta
    Jag har förresten hört fler som känt så tidigt, i efterhand förstår man att det verkligen var fosterrörelser man kände för de är likadana fast större senare.
    Njut av rörelserna du känner och ge blanka f-n i om någon skulle säga att det inte är möjligt!!! Solig

Ha, ha! Tack för stödet! Min lilla filur har gått från att kännas en gång per dag de första två dagarna till mer och mer. Nu har jag känt i drygt två veckor varje dag och den är väldigt livlig från morgon till kväll. Jätteskönt! Skulle bli livrädd nu om filuren tar en paus en hel dag t.ex. när jag blivit så bortskämd Rul om två veckor drygt. Hoppas verkligen den är så frisk som den känns...
  • myran
    Jenkis skrev 2013-06-16 16:30:17 följande:
    Ha, ha! Tack för stödet! Min lilla filur har gått från att kännas en gång per dag de första två dagarna till mer och mer. Nu har jag känt i drygt två veckor varje dag och den är väldigt livlig från morgon till kväll. Jätteskönt! Skulle bli livrädd nu om filuren tar en paus en hel dag t.ex. när jag blivit så bortskämd Rul om två veckor drygt. Hoppas verkligen den är så frisk som den känns...

Jag har min moderkaka i bakvägg, fick jag veta på RUL. Då känns bebisen mer. Det är jag jätteglad för! Älskar att känna bebisen mycket Glad Nu syns rörelserna utanpå också, något för dig att se fram emot Solig

Lycka till på RUL, det går säkert finfint! Min man var smart och filmade skärmen med mobilen när bebisen rörde sig. Jättekul att ha de små filmerna. Fråga om ni får filma!
  • Jenkis
    myran skrev 2013-06-16 18:56:23 följande:
    Jag har min moderkaka i bakvägg, fick jag veta på RUL. Då känns bebisen mer. Det är jag jätteglad för! Älskar att känna bebisen mycket Nu syns rörelserna utanpå också, något för dig att se fram emot

Lycka till på RUL, det går säkert finfint! Min man var smart och filmade skärmen med mobilen när bebisen rörde sig. Jättekul att ha de små filmerna. Fråga om ni får filma!

Bra tips! Idag ringde de från Umeå och så att de hade donator till oss Sambon svarade och fick tala om att jag redan var gravid. Snabba ryck ändå. De har ju 4-5 års kötid för privatbetalande och vi har stått två år.
  • Fruhn

Nu är hon här! I tisdags fick vi vår mirakeltjej! Tänk vilken resa det har varit från det att vi fick beskedet att jag ej kan få barn själv, nu ligger hon här, min älskade lilla tjej. Sömnbristen till trots är jag lyckligast av alla känns det som :)

• Sakura77

Tjohoo Fruhn!!! Stort GRATTIS!! Heeeelt fantastiskt. 

Och grattis Nahoj. Skönt att ni har kommit vidare. Som Jenkis skrev så är ovissheten bland det värsta. Hoppas inte väntan blir allt för lång.  

Jag har bf 8/7 så inte så långt kvar :). Längtar!

kram till er alla och extra stor kram till dig Fruhn 

• Jenkis
    Fruhn skrev 2013-06-28 08:01:47 följande:
    Nu är hon här! I tisdags fick vi vår mirakeltjej! Tänk vilken resa det har varit från det att vi fick beskedet att jag ej kan få barn själv, nu ligger hon här, min älskade lilla tjej. Sömnbristen till trots är jag lyckligast av alla känns det som :)
    Stort grattis!

Vår lilla tjej visade sig ha ett gravt hjärtfel på RUL så i tisdags såg hon dagens ljus 19 veckor för tidigt...

Finns inte ord...   
  • NKmamma

Jag beklagar verkligen sorgen Jenkis
    Finns inte ord nog som räcker till.
    Många kramar från mig. 

• Fruhn

Verkligen hjärtskärande att läsa Jenkis, beklagar er sorg.

• myran
    Jenkis skrev 2013-07-20 18:20:48 följande:
    Stort grattis!

Vår lilla tjej visade sig ha ett gravt hjärtfel på RUL så i tisdags såg hon dagens ljus 19 veckor för tidigt...

Finns inte ord...   
    Hjärta

• Caspianne

Stort grattis Fruhn! Underbart! 

Grattis till er också Nahoj!

Jenkins: Tänker på er! 

• Jenkis
    myran skrev 2013-07-22 00:57:36 följande:
    Hjärta

Det känns otroligt sorgligt förstås, men även retsamt. Här har man försökt i 10 år och när man äntligen lyckas på tredje ÄD-försöket blir det såhär... Är det någon som missunnar mig barn? Ja, ja. Det hjälper knappast att vara bitter.

Tänkt vad man kan sakna sitt lilla pyre... 
  • Sakura77

Jenkis det är helt förfärligt. Stackars er. Så fruktansvärt orättvist. Under min graviditet var jag nervös i stort sett hela vägen för att man skulle upptäcka något fel eller att något skulle gå fel. Vet inte hur jag skulle klara en motgång när jag väl blivit gravid. Hoppas ni har många runt er som kan stötta er. Själv njuter jag av vår lille son som föddes 18 juli. Han är så fin och vi är väldigt lyckliga och tacksamma. kram till er alla

• Fruhn

Stort grattis Sakura, visst är det underbart, i slla fall när man får sova :)

• Jenkis
    Fruhn skrev 2013-07-26 11:26:00 följande:
    Stort grattis Sakura, visst är det underbart, i slla fall när man får sova :)
    Stort grattis Sakura77!

Sova? Javisst det gör jag 12 timmar i sträck per natt Men jag saknar rörelserna när jag skall sova...  
  • Jenkis

Nu stå vi i kö igen och den ängel som hjälpte oss förra gången har sagt att hon kan hjälpa till ännu en gång. Vi är oerhört tacksamma!

Förhoppningsvis går det som planerat och jag får en viloperiod i väntan på nya försök. Den som väntar på något gott... Det känns bra! Vill inte stänga dörren helt, men inte heller rusa in i något för tidigt för min stackars kropp och psyke.   

• Fruhn

Härligt att höra Jenkis, håller tummar och tår :) Sunt att få en periods vila och även sörja. Efter att jag läste ditt inlägg förut kramade jag om min dotter lite extra och tackade livet för att det gått så bra för mig. Jag hoppas verkligen att du snart får uppleva samma underbara sömnlöshet som man får som småbarnsförälder :)
    Lycka till!

• Fruhn

Helt galet, idag är det ett år sedan vi var på Huddinge för insättning. Vi fick då hälsa på "vår kanske kommande bebis", nu ligger hon här hemma hos oss och tar en lunch-lur :) Tänk så livet kan vända. Jag håller fortfarande tummar och tår för er andra, hoppas vi snart får flera positiva besked!
    Kram

• Jenkis
    Fruhn skrev 2013-10-03 12:33:26 följande:
    Helt galet, idag är det ett år sedan vi var på Huddinge för insättning. Vi fick då hälsa på "vår kanske kommande bebis", nu ligger hon här hemma hos oss och tar en lunch-lur :) Tänk så livet kan vända. Jag håller fortfarande tummar och tår för er andra, hoppas vi snart får flera positiva besked!
    Kram
    Jag hoppas också på fler positiva besked.

Jag mår bra. Bantar och försöker komma i form till början av nästa år då vi börjar om igen förhoppningsvis. Det där sista 2-2,5 kilona ville bara inte försvinna... Jag som alltid tyckt att folk är överdrivna när de skall försöka gå ner i vikt efter sina graviditeter. Jag har aldrig bantat i hela mitt liv förut... MEN hur kul är det att inte få på sig sina vanliga kläder när man inte är gravid och inte har någon liten bebis att gulla med?

På tisdag är det tre månader sedan hon kom och igår såg jag att mitt ena bröst fortfarande läckte. Ja, jösses!
    Har handlat storpack av gravljus i stället för blöjor... De kommer väl tillpass såhär års.     
Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012