• Anonym (Vill lyckas)

Munkpeppar?

Hej jag och min man har försökt att bli gravid i 18 månader nu, å inget händer =( så igår beställde jag munkpeppar har hört att många sim har lyckas med hjälpa av det. Är det någon här som har ätit det och lyckas?

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • Blingbling
    Anonym (smygis) skrev 2013-06-26 09:35:18 följande:
    Gravid!!! Andra omgången med ac fungerade det, efter nästan ett år av försök!

Hahaha, det var just det som jag fick känslan av att det antagligen var ett plus på gång när du skrev om molvärken innan BIM....GRATTIS så himla mycket!! Speciellt när ni försökt så länge! KUL
  • Blingbling
    zora6 skrev 2013-06-28 15:43:26 följande:
    Fick mens nyss. AC start idag!!:)

Och DÄR började min tumhållning för dig på allvar!
  • zora6

Tack bling bling:). Vart är du då i cykeln och skulle du starta snart?

• Blingbling

Ja, själv är jag just idag på BIM -6. Har kört MP denna cykel och körde Pergotime förra månaden (och förhoppningsvis sitter lite av den effekten kvar fortfarande), så nu får vi se om det ger någon effekt. Är bara lite misstänksam att vi var lite för sent ute med myset, men vi får se när BIM närmar sig...det visar sig då

• zora6

Händer det nått kul här då?
    Jag är på ägglossning +3.
    Vill ju så gärna så jag har redan symptom.
    Arg som ett bi, molvärk/ stickningar i äggstockar, ilningar i brösten ( höll i kompisens nyfödda igår och det började direkt att ila och värka i brösten, typ som när man ska amma), och blåa synliga ådror i brösten, sugen på choklad:)
    Säker jättegravidð??

• GullpuckotMe

Har en fråga. Kan man börja äta MP när som helst under cykeln eller MÅSTE det vara på mensens första dag?

• Anonym (smygis)

GullpuckotMe, jag åt från ca cd 5-6 till ca 5-6 dagar efter äl. Detta pga att jag tycker att om ac är en progesteron-boost, så behövs det ej vid mens, men desto mer efter äl. Däremot ville jag ej ta det efter att implantationen skulle kunnat ske. Vissa tar hela cykeln. Andra mens-äl, och vissa som mig

• zora6

Är på dag 23 idag av ca 30-31. Fick igår ett svagt plus efter några timmar på testet. Kändes skumt:) men idag fick jag ett mycket svagt plus inom tids ramen. Men mycket svagt. Får se om det blir nått eller om det är biokemiskt igen. Testar om några dagar igen.

• Blingbling
    zora6 skrev 2013-07-20 21:37:48 följande:
    Är på dag 23 idag av ca 30-31. Fick igår ett svagt plus efter några timmar på testet. Kändes skumt:) men idag fick jag ett mycket svagt plus inom tids ramen. Men mycket svagt. Får se om det blir nått eller om det är biokemiskt igen. Testar om några dagar igen.

Men ett plus brukar väl alltid vara ett plus, eller?
  • zora6

Jo men har haft sånt biokemiskt förut. Ägget sätter sig och utsöndrar hcg men när det är dax för mens följer det med ut, det liksom bara försvinner. Skumt. Det är ju typ mf men kallas för biokemiskt.
    Ska testa om nån dag igen.

• Anonym (5:a??)

Vi försöker oss på en 5:a.. har mens just nu och började med mp denna månad... detta blir vårt tredje försök ( 1:a med munkpeppar) när nästa ÄL kommer.. Äter även E,D-vitamin,glandin och folsyra,B6 och B12-vitamin. Har alltid blivit gravid på max tre försök..men nu är jag över 35 år så jag tror att jag kanske behöver hjälp på vägen... Nu är det bara två år sen jag blev gravid sist..men dom säger ju att fertiliteten minskar efter 35...fyller 36 i höst..
    Det konstiga är att min mens va fyra dagar sen (har aldrig gått över tiden för mens,har regelbunden cykel) samt att jag brukar blöda i 4-5 dagar,men nu har jag typ blödit i 2 dagar..kan det bero på munkpepparn?

Lycka till ni andra!   

• Anonym (5:a??)

Har bestämt mig för att inte äta mp..har en hel burk (- 4 tabletter) om någon vill köpa billigt? Nypris:189 kr, NU:100 kr

• GullpuckotMe

Det är mot reglerna att sälja här i forumet.

Svar på tråden Munkpeppar?