• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82

Även om här är dött så skriver jag ändå.

nu är hon 6½ månad, och denna fasen/steget hon är i är int eroligt för fem öre. Bara gnäll, maten går ok, sömn är oroligt. Jag hoppas denna fasen snart är över och man får tilbaka en glad och harmonisk bebis igen för jag rycker snart mitt hår av detta. Man märker ju vem som bestämmer i denna familjen...

Fast klart hon känner väl av min oro för mamma och annat. Får väl försöka inte vara sån hysterisk mamma, men det är inte lätt detta.

Snart dags för större stolen i bilen då hon sitter själv nu, krypa och det har inte kommit, men det kan man ju inte påverka. Kommer väl när det kommer.

• Snultan

Känner igen den där fasen lite! Men i vårt fall beror de mycket på nästäppa. En nästäppa som liten har fått dras med i över en månad vaknar flera ggr om nätterna. Låter som en gris. Tycker så synd om honom. O han blir ju mer gnällig om dagarna eftersom han inte kan sova ordentligt

Men annars mår han bra och är fortfarande sitt glada jag mestadels har fått smaka på lite puré vilket är en hit även om han inte förstår var den ska ta vägen

4 månader på söndag då ska vi förresten ha namnceremoni

Matheus 131002!
  • MissKaos

Nästäppa.. här med! Men tycket snorsug och koksalt hjälper lite. Fått peta bort stora snorkråkor med papper.. bättre nu iaf! Skönt det. Gympremiär för oss idag! Kul men oj tur det var mammapass orken är sådär. Noll muskler kvar

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82

Gjorde premiären på ÖF Idag med. Det verka hon gilla. Men kvällarna är som när hon var nyfödd. Hemska. Inget passar och jag e helt slut.

Provar med och ge henne gröt som sista mål.då välling inte går. Och hon vill inte äta.ersättningen på kvällen just nu. Jag vet ijtr vad som händer vår goa bebis. Hon är ett monster just nu. Vill detta.går över!!

• MissKaos

Utvecklingsfas?

M

TeddyGirl82 skrev 2014-01-30 20:03:19 följande:
    Gjorde premiären på ÖF Idag med. Det verka hon gilla. Men kvällarna är som när hon var nyfödd. Hemska. Inget passar och jag e helt slut.

Provar med och ge henne gröt som sista mål.då välling inte går. Och hon vill inte äta.ersättningen på kvällen just nu. Jag vet ijtr vad som händer vår goa bebis. Hon är ett monster just nu. Vill detta.går över!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82

[quote=72385955][quote-nick]MissKaos skrev 2014-01-31 10:48:45 följande:[/quote-nick]Utvecklingsfas?

Ja tror d. Den e hemsk bara. Börjae nog lugna sig peppar peppar

• sri

Tänder kanske..eller så är hon i den fasen när hon vill mer i huvudet dvs hon vill ta sig till saker och undersöka smaka kolla på mm men kroppen kan inte, är det så så brukar det gå över när hon börjar ta sig framåt själv. Lycka tll är inte så kul med gnälliga o frustrerade barn .

• TeddyGirl82
    sri skrev 2014-02-03 15:40:21 följande:
    Tänder kanske..eller så är hon i den fasen när hon vill mer i huvudet dvs hon vill ta sig till saker och undersöka smaka kolla på mm men kroppen kan inte, är det så så brukar det gå över när hon börjar ta sig framåt själv. Lycka tll är inte så kul med gnälliga o frustrerade barn .
    Ja det är nog säkert den fasen. Hon vill så gärna ta sig framåt.

Och nu har hon haft sin första förkylning med som inte gjorde saken bättre. Känner inte att nån tand e på g upp..
  • Stina Berglund

Hej!
    Jag är journalist på tidningen Dagens ETC och skriver här för att jag håller på med ett reportage om kvinnor i Göteborg som vill föda med kejsarsnitt. Jag har också läst flera trådar här på sajten där det antyds att det är svårare att få snitt i Göteborg är på andra håll i landet. Socialstyrelsens statistik visar samtidigt att det nästan är dubbelt så vanligt med planerade snitt i Stockholm än i Göteborg. 

Det här tycker jag är intressant att belysa och vill gärna komma i kontakt med kvinnor i Göteborg som skulle föredra att föda med snitt, men som fått kämpa för att få igenom det. Elle rentav vänt sig till ett annat landsting för att få sin vilja igenom.
    Finns det någon här som har erfarenheter och kan tänka sig att bli intervjuad? Hur går tankarna, och hur har ni/du blivit bemött?
    Om du kan tänka dig att vara med så får du jättegärna ringa på på 0703-83 74 08 eller mejla på stina.berglund@etc.se

Vänliga hälsningar
    Stina Berglund

• LillaLoppanT
    Stina Berglund skrev 2014-04-03 13:17:30 följande:
    Hej!
    Jag är journalist på tidningen Dagens ETC och skriver här för att jag håller på med ett reportage om kvinnor i Göteborg som vill föda med kejsarsnitt. Jag har också läst flera trådar här på sajten där det antyds att det är svårare att få snitt i Göteborg är på andra håll i landet. Socialstyrelsens statistik visar samtidigt att det nästan är dubbelt så vanligt med planerade snitt i Stockholm än i Göteborg. 

Det här tycker jag är intressant att belysa och vill gärna komma i kontakt med kvinnor i Göteborg som skulle föredra att föda med snitt, men som fått kämpa för att få igenom det. Elle rentav vänt sig till ett annat landsting för att få sin vilja igenom.
    Finns det någon här som har erfarenheter och kan tänka sig att bli intervjuad? Hur går tankarna, och hur har ni/du blivit bemött?
    Om du kan tänka dig att vara med så får du jättegärna ringa på på 0703-83 74 08 eller mejla på stina.berglund@etc.se

Vänliga hälsningar
    Stina Berglund

Hej Stina.

Är du möjligtvis den Stina som gick i Vättleskolan?

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • Stina Berglund

Men hej! Visst är det jag. Tyckte väl att jag kände igen dig :) Har du koll på det här med möjligheten att få snitt i gbg? 

• LillaLoppanT
    Stina Berglund skrev 2014-04-07 10:47:07 följande:
    Men hej! Visst är det jag. Tyckte väl att jag kände igen dig :) Har du koll på det här med möjligheten att få snitt i gbg? 

Nej tyvärr. ingen direkt koll.

jag fick däremot något som heter "förlossningskontrakt" i varberg. (där jag valde att föda). Och i mitt kontrakt ingick det att jag, när som helst under förlossningen kunde avbryta och få ett snitt istället. 

Detta kontrakt hade jag för att min första förlossning var ett rent helvete. Och det vette sjutton om jag hade fått igenom något sådant i Göteborg.

• LillaLoppanT

Så om du vill veta mer om det, så kan du ju kontakta mig. Lättast via Facebook

• MissKaos

..inte den mest aktiva tråden..

hur går det för er? Hade velat träffa er o era bebisar!

Elsa är tre månader och tiden går för fort!

• Vilgot o Lillpyret

Hej alla!

Hoppas att det är bra med alla mammor och barn! Jag är sugen på att ha en träff snart. Skulle det vara intressant?

• MissKaos

Gärna!

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013