• Mytime

Pergotime

Har suttit o letat men känns bara som de e gamla trådar som dyker upp så ja startar en ny och hoppas jag inte blir själv här. Ja ska börja med pergotime för första gången nu på söndag. Fick sexförbud från dag 1 med pergotime tills VUL för att de inte vill riskera överstimulering med fler än två ägg, men vi vill ju jättegärna ha tvillingar oxå om de går att önska liksom. Vore de inte bättre att ha sex mkt då om de finns fler ägg liksom o de kan ju lika gärna bara bli ett ägg o då e de ju ingen risk för flera bebisar heller så?? Varför sexförbud? Är inte risken att man missar ägglossningen istället om man väntar till dag 13? Alltså menen startade i onsdags (igår) och ja ska äta pergotime från söndag till torsdag o sen VUL på måndagen 3/3. Så då e de ju dag 13 i cykeln. Orolig att vi missar istället och dessutom eftersom vi försökt få barn så pass länge så börjar ju sex på "bestämda" tider kännas väldigt tråkigt, kan man då inte istället få ha sex när man känner för de oxå? Fler som ska börja med pergotime nu eller som ätit de några ggr? Vilka biverkningar har ni fått osv? Tänkte vi kunde följas åt med våra frågor

• Svar på tråden Pergotime
  • I have a kid
    sourpussy skrev 2014-03-26 07:14:21 följande:
    I have a kid, jag har inte haft just de där stickorna. Håller med om att det är krångligt. Jag skippar testerna, får bara panik av tanken på när vi måste ligga. hehe

Vad jag förstod så har jag ett förhöjt värde av prolaktin (första blodprovet) vilket min gyn förklarade gör att min kropp tror den ammar. Man ska ju vara "skyddad" när man helammar. Dock fick jag aldrig nåt mot det utan hon tyckte det såg ganske ok ut vid andra blodprovet men tyckte då jag skulle testa pergo. Så hon måste sett på blodproven.
    okej! tur att det var okej :) mitt progesteron var för lågt därav ingen äl :(  Nej jag har som sagt aldrig haft äl tester heller! men MÅSTE ta har dr sagt! gahh ska köpa sånna med gubbar blir fan galen!
  • I have a kid
    Magdalena88 skrev 2014-03-26 08:05:54 följande:
    Tycker det ser ut som att utslag för ÄL sker dag 11 -- helt klart!
    Okej :) vi hade ju sex alla dagar från att strecket syntes  :) + att vi kör på nu varje dag fram till VUL så ser vi vad hon säger, men kan hon se via vul att jag haft äl ??

för min mens är ju vanligen som kortast 35 dagar! Fattar inte att äl kommer så tidigt ?n( idag cykeldag 12)

sist såg hon inga ägg på dag 10 hm....  hur går det för dig  :) ?
  • Magdalena88

Molande värk fem dagar på raken var inte ett symptom för mig, utan det var mensen som var på g. Den kom inatt. Usch så beviken jag är. Får ladda om och börja om på nytt.

• I have a kid
    Magdalena88 skrev 2014-03-29 09:40:19 följande:
    Molande värk fem dagar på raken var inte ett symptom för mig, utan det var mensen som var på g. Den kom inatt. Usch så beviken jag är. Får ladda om och börja om på nytt.
    Tråkigt :(  är så jobbigt då man verkligen tror !
  • I have a kid
    sourpussy skrev 2014-03-26 11:32:31 följande:
    Haha i have a kid.. De med gubbar testade jag. Känns lättare än de där.
      Okej ! Jo FÖRSTÅR DET NU! Blir galen svaga 2 sträck på äl test imorse, och dr vet ej om äl skett eller ej. måste vänta på blodprov gahhh
  • Magdalena88

Har precis haft ÄL och tog just ett blodprov för att bekräfta ÄL. Så nu är det bara ännu en evig väntan.
    Hur går det för er?

• Mytime

Molande värk och bim på lördag el söndag men ja antar att mensen är på väg eftersom ja har molande kramper i magen till o från. :( Så då e de en halv dos som gäller nästa månad. Börjar känns väldigt tröttsamt!

• Närkommerjunior2
    sourpussy skrev 2014-04-17 09:35:35 följande:
    Inget här, dubblar dosen. Själv då Närkommerjunior2?

Tack det går bra. Går in i vecka 9 på mån men är jätteorolig för missfall osv. Är ganska övertygad om att det var ovitrellen som hjälpte oss så om ni tror att det kan hjälpa er också, se till att ni får det utskrivet! Hoppas det blir massa plus för er i vår!
  • Mytime

Återigen vaknade ja me mensvärken fr.o.m. Hell! Gick på toa o såg visserligen ingen mens men när ja torkade mig va de nåt rosa på pappret iaf så nu e väl fröken röd här igen :( Blir lika ledsen varje gång :(

Svar på tråden Pergotime