Ess skrev 2014-06-09 12:15:03 följande:
Det är storhetsvansinne när man inte själv är beredd att ge avkall på något för att ta hand om sina barn. För barnens del så är det trist att två dåliga föräldrar lyckades para sig.
Ts har inte alls skrivit "att familjen delat upp". Utan bara att han jobbar mycket och sällan är hemma och hon jobbar mindre (än honom).
Vilket jag tolkar som att han jobbar ca 10 timmars dagar och kanske även helger och/eller övernattningar. När ts har ett vanligt heltidsjobb.
I vilket fall som helst så kan inte pappan ta barnen på heltid om han inte är hemma och tar hand om dem. Hur löser han det nu när ts tröttnat och hellre blir ensamstående än ett tjänstehjon åt honom?
Han har två val. Skicka tillbaka ungarna till mamman på heltid, vilket kanske inte funkar så bra eftersom hon strular.
Eller att agera och lägga jobbet efter barnen, alt hyra barnvakt.
Jag tolkar det inte alls som du. Om nu jag har rätt.....att TS jobbar säg 50% och mannen 100% har du samma åsikt då?
Det är inte många familjer där båda kan jobba 50% så varför är mitt förslag då dåligt att TS jobbar 100% och mannen 50%?
Jag tror inte TS jobbar 100%. Då hade hon aldrig skrivit att hon jobbar "lite". En heltid är inte lite. Det är möjligt att mannen jobbar mer än 100% och då skall han naturligtvis kunna skära ner det till en rimlig nivå om det det som TS vill.
Men, säg att jag har tolkat det rätt, om TS vill fortsätta jobba lite och vill att mannen skall jobba mycket för att möjliggöra detta....tycker du inte ens då att TS borde kunna ställa upp mer på hemmaplan?
För det kan ju inte vara så att TS inte är varken beredd att jobba mer eller att ta ansvar för barnen om de nu inte har råd att ingen av dem jobbar 100%.