• Anonym (Arg)

Mobbingen mot SD

Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

• Svar på tråden Mobbingen mot SD
  • Anonym (Sven)
    sjuttiofemman skrev 2014-12-22 11:25:23 följande:

Vad har en påstådd mobbing mot Sd att göra med hur muslimska kvinnor badar och duschar?

Det ligger nog närmare till hands att prata om den Sd-politiker som tog en okänd kvinna på brösten i ett badhus.

Hi, hi,
    om vi här skulle diskutera alla politiker, oavsett  parti, som tagit en okänd kvinna på brösten,
    så har vi nog fullt upp för ganska lång tid.

Eller menar du att det är ok att ta okända kvinnor på brösten om man tillhör något annat parti än SD?
    (I så fall har vi ju all anledning diskutera det i tråden om mobbning mot SD..!)

Som sagt,
    hi, hi...
  • nihka
    Anonym (Sven) skrev 2014-12-22 16:28:46 följande:
    Hi, hi,
    om vi här skulle diskutera alla politiker, oavsett  parti, som tagit en okänd kvinna på brösten,

Eller menar du att det är ok att ta okända kvinnor på brösten om man tillhör något annat parti än SD?
    (I så fall har vi ju all anledning diskutera det i tråden om mobbning mot SD..!)

Som sagt,
    hi, hi...
    Hi, hi -  är en SDares kommentar på när en SD-politiker tar en okänd kvinna på brösten på ett badhus. Hi, hi.

*talande*

• Anonym (Sven)
    nihka skrev 2014-12-22 16:54:10 följande:
    Hi, hi -  är en SDares kommentar på när en SD-politiker tar en okänd kvinna på brösten på ett badhus. Hi, hi.

*talande*
    Nja Nihka, har du alls inte övat på din läsförståelse sedan förra gången du gjorde bort dig med en liknande jätteblunder?

Jag har ju alls inte kommenterat någon politiker, oavsett partifärg, eller någon okänd kvinna, eller att någon har blivit tagen på brösten av någon, på någon plats, överhuvudtaget.

Jag har bara fnittrat lite om hur vi ska välja om och i så fall vilka politiker vi ska diskutera eller inte diskutera i tråden!
    (Skillnaden är stor. Frågan är väl om skillnaden kanske är alltför stor för dig att klara att överblicka?)

Däremot, om du eller någon ställer frågan till mig om vad jag tycker om det som du har beskriver,
    så ska jag utan minsta problem besvara den frågan.

Påminner dig återigen att inte medvetet ljuga om mig.
    Som du vet är jag M, det har jag tydligt deklarerat för dig och tidigare i tråden (inte SD, eftersom jag hittills aldrig har röstat på dem eller är medlem i partiet.)
    Sådana här uppenbara och medvetna lögner är inte ok enl Familjeliv. Det har jag kollat.
    Om du fortsätter att uppenbart och medvetet ljuga så kommer jag att anmäla dig.
    En ursäkt eller åtminstone ett förtydligande från dig vore på sin plats om du vill verka trovärdig.

(Jag förmodar att du är sugen på att anmäla mig för någonting. Varsågod i så fall, det är ditt val...).
  • nihka
    Anonym (Sven) skrev 2014-12-22 18:28:57 följande:
    Nja Nihka, har du alls inte övat på din läsförståelse sedan förra gången du gjorde bort dig med en liknande jätteblunder?

Jag har ju alls inte kommenterat någon politiker, oavsett partifärg, eller någon okänd kvinna, eller att någon har blivit tagen på brösten av någon, på någon plats, överhuvudtaget.

Jag har bara fnittrat lite om hur vi ska välja om och i så fall vilka politiker vi ska diskutera eller inte diskutera i tråden!
    (Skillnaden är stor. Frågan är väl om skillnaden kanske är alltför stor för dig att klara att överblicka?)

Däremot, om du eller någon ställer frågan till mig om vad jag tycker om det som du har beskriver,
    så ska jag utan minsta problem besvara den frågan.

Påminner dig återigen att inte medvetet ljuga om mig.
    Som du vet är jag M, det har jag tydligt deklarerat för dig och tidigare i tråden (inte SD, eftersom jag hittills aldrig har röstat på dem eller är medlem i partiet.)
    Sådana här uppenbara och medvetna lögner är inte ok enl Familjeliv. Det har jag kollat.
    Om du fortsätter att uppenbart och medvetet ljuga så kommer jag att anmäla dig.
    En ursäkt eller åtminstone ett förtydligande från dig vore på sin plats om du vill verka trovärdig.

(Jag förmodar att du är sugen på att anmäla mig för någonting. Varsågod i så fall, det är ditt val...).
    Jepp det finns alltid många av dina jätteblundrar att anmäla. De flesta är personangrepp men ett och annat inlägg är bara allmänt otrevligt.

Spelar det någon roll om du tycker det är "Hi, hi" -  rent allmänt när det talas om människor som tafsar på okända kvinnors bröst på badhus eller om de är företrädare för SD? "Hi, hi" var din bortviftande kommentar.

Man är inte M om man röstar på SD som du påstått att du ämnar göra. Wake up and smell the coffee!

Visst anmäl mig för att jag kallar dig för SDare när du deklarerat att du känner dig "tvungen" att rösta på SD. Lycka till!
  • sjuttiofemman
    Anonym (Sven) skrev 2014-12-22 16:28:46 följande:

Hi, hi,

Som sagt,

hi, hi...

Skillnaden ligger i att just denna Sd-politiker inte gjorde en pudel utan drog nån lögn om att han trodde att hon höll på att drunkna och senare ändrade sig och sa nåt om storleken på brösten gjorde att han tog på dem.
  • Anonym (Sven)
    nihka skrev 2014-12-23 00:13:40 följande:
    Jepp det finns alltid många av dina jätteblundrar att anmäla. De flesta är personangrepp men ett och annat inlägg är bara allmänt otrevligt.

Spelar det någon roll om du tycker det är "Hi, hi" -  rent allmänt när det talas om människor som tafsar på okända kvinnors bröst på badhus eller om de är företrädare för SD? "Hi, hi" var din bortviftande kommentar.

Man är inte M om man röstar på SD som du påstått att du ämnar göra. Wake up and smell the coffee!

Visst anmäl mig för att jag kallar dig för SDare när du deklarerat att du känner dig "tvungen" att rösta på SD. Lycka till!
    Du blandar hej vilt och du fortsätter helt oblygt att medvetet ljuga om mig som person.

Har du belägg för att jag skulle ha gjort personangrepp? Visa det i så fall!
    Annars är det ju ytterligare ett exempel på en medveten lögn från din sida.
    (Att du upplever min argumentation med dig som otrevlig, det är helt i sin ordning och din upplevelse om detta har jag alls inget emot!).

Läs igen vad jag skrev.
    Jag har absolut inte fnittrat åt något tafsande!
    Du fortsätter ju återigen att medvetet ljuga om mig som person!

Jag har fnittrat lite om hur vi ska välja vilka politiker vi ska diskutera,
    det borde väl ändå vara en ganska stor skillnad t o m för dig nihka, eller?

Förtydligande för dig:
    - tafsa på bröst
    - diskutera politiker
    Det är nog väldigt tydligt, åtminstone för alla andra , att det är en väsentlig skillnad.

Återigen en medveten lögn från dig:
    som du påstått att du ämnar göra
    Jag har ingenstans sagt att jag har bestämt mig för att rösta på SD och jag har ingenstans kallat mig för SDare.
    Däremot har jag klart deklarerat att jag röstar på M.

Om du själv uppträdde som du begär att andra ska uppträda, om du själv skulle vilja verka trovärdig, så skulle du nog vara lite varsammare med sanningen och med dina ordval.
    Du har valt att göra tvärtemot och trots att du fått chansen att rätta dig själv elelr att göra annorlunda så har du i stället valt att fortsätta medvetet ljuga om mig som person.
    Jag tycker att det säger mer om dig än om mig, nihka.
    Och jag bryr mig inte. Jag har valt att ännu inte skicka in någon anmälan.
    Men du och dina medlöpare verkar ju gilla att skicka in anmälningar..? Hoppas du eller de trivs med det Flört
  • Vitrysk hockeyhjälte

SD vill så klart att man ska kunna ta främmande kvinnor på brösten utan risk för repressalier. Det är hur uppenbart som helst. Det står inte i partiprogrammet visserligen, men är säkert en del av den där dolda agendan de har.

• nihka
    Anonym (Sven) skrev 2014-12-23 09:11:19 följande:
    Du blandar hej vilt och du fortsätter helt oblygt att medvetet ljuga om mig som person.

Har du belägg för att jag skulle ha gjort personangrepp? Visa det i så fall!
    Annars är det ju ytterligare ett exempel på en medveten lögn från din sida.
    (Att du upplever min argumentation med dig som otrevlig, det är helt i sin ordning och din upplevelse om detta har jag alls inget emot!).

Läs igen vad jag skrev.
    Jag har absolut inte fnittrat åt något tafsande!
    Du fortsätter ju återigen att medvetet ljuga om mig som person!

Jag har fnittrat lite om hur vi ska välja vilka politiker vi ska diskutera,
    det borde väl ändå vara en ganska stor skillnad t o m för dig nihka, eller?

Förtydligande för dig:
    - tafsa på bröst
    - diskutera politiker
    Det är nog väldigt tydligt, åtminstone för alla andra , att det är en väsentlig skillnad.

Återigen en medveten lögn från dig:
    som du påstått att du ämnar göra
    Jag har ingenstans sagt att jag har bestämt mig för att rösta på SD och jag har ingenstans kallat mig för SDare.
    Däremot har jag klart deklarerat att jag röstar på M.

Om du själv uppträdde som du begär att andra ska uppträda, om du själv skulle vilja verka trovärdig, så skulle du nog vara lite varsammare med sanningen och med dina ordval.
    Du har valt att göra tvärtemot och trots att du fått chansen att rätta dig själv elelr att göra annorlunda så har du i stället valt att fortsätta medvetet ljuga om mig som person.
    Jag tycker att det säger mer om dig än om mig, nihka.
    Och jag bryr mig inte. Jag har valt att ännu inte skicka in någon anmälan.
    Men du och dina medlöpare verkar ju gilla att skicka in anmälningar..? Hoppas du eller de trivs med det Flört
    Nu är det dags för mig att förklara några grundläggande begrepp och saker för dig.

1. Vad du röstar på är inte din person. Och du får ändra dig fram och tillbaka. Jag skiter faktiskt i vilket.

2. Jag skiter i vilken detalj du påstår dig fnittra åt. När någon tar upp en politiker som tafsar på okända kvinnors bröst bemöter man det seriöst. Typ, det gör väl fler och fnitter ingår inte i seriöst. Och jag är inte intresserad av fler bokstavskombinationsliknande kvasidiskussioner om någon mer ovidkommande detalj.

3. Jag har inga medlöpare. Däremot finns det fler än jag som tycker SD är ett parti med unkna värderingar, men om du gillar SD står det dig fritt att ge uttryck för det.

4. Jepp. Nya personangrepp anmäls och blockas bort av FL precis som de tidigare. Du är inte den första som jag behöver påpeka för att "nihka" inte är ämnet för denna eller någon annan tråd i det politiska forumet. Om du tycker du får för många inlägg bortplockade föreslår jag att du lägger om tonen och håller dig till sakdiskussionen.

Den här tråden tar upp den påstådda "mobbingen" mot SD och SDare. Nu kanske det är så att när SD-politiker exempelvis tafsar på okända kvinnors bröst så får de inse att folk reagerar negativt och att negativa responser på opassande uppträdande inte är någon mobbing.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-12-23 11:29:23 följande:
     Nu kanske det är så att när SD-politiker exempelvis tafsar på okända kvinnors bröst så får de inse att folk reagerar negativt och att negativa responser på opassande uppträdande inte är någon mobbing.
    Men tafsade han för att han är SD-politiker eller gjorde han det för att han är en idiot? Hade beteendet varit mer eller mindre representativt för hans parti om han varit moderat, miljöpartist eller Fi:are?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-12-23 11:32:57 följande:
    Men tafsade han för att han är SD-politiker eller gjorde han det för att han är en idiot? Hade beteendet varit mer eller mindre representativt för hans parti om han varit moderat, miljöpartist eller Fi:are?
    Skulle tro att det var ett uttryck för en skev kvinnosyn. Personer med en skev kvinnosyn som också agerar ut  anser jag är olämpliga som förtroendevalda - i synnerhet när de inte ber om ursäkt för sina övertramp.

Dumheter begår de flesta av oss, men att komma med lama bortförklaringar eller försvara dem ger ingen pardon.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-12-23 11:54:10 följande:
    Skulle tro att det var ett uttryck för en skev kvinnosyn. Personer med en skev kvinnosyn som också agerar ut  anser jag är olämpliga som förtroendevalda - i synnerhet när de inte ber om ursäkt för sina övertramp.

Dumheter begår de flesta av oss, men att komma med lama bortförklaringar eller försvara dem ger ingen pardon.
    Nej, självklart inte. Han har betett sig übersvinigt.

Men frågan är hur hans politiska åsikt är relevant i sammanhanget. Skulle hans SD-engagemang göra honom mer benägen att ofreda kvinnor?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Anonym (Sven)
    nihka skrev 2014-12-23 11:29:23 följande:
    1. Vad du röstar på är inte din person. Och du får ändra dig fram och tillbaka. Jag skiter faktiskt i vilket.
    Eeeh, ok, skulle jag ha påstått något annat..?

2. Jag skiter i vilken detalj du påstår dig fnittra åt. När någon tar upp en politiker som tafsar på okända kvinnors bröst bemöter man det seriöst. Typ, det gör väl fler och fnitter ingår inte i seriöst. Och jag är inte intresserad av fler bokstavskombinationsliknande kvasidiskussioner om någon mer ovidkommande detalj.
    Du kan skita åt precis vilket håll du vill.
    Fortfarande gäller:
    - tafsa på bröst
    - diskutera politiker
    Jag har medvetet valt att överhuvudtaget inte diskutera "tafsa på bröst".
    Men om du ärligt vill veta min åsikt om detta så fråga gärna, Jag garanterar ett kort, klart och tydligt svar!

3. Jag har inga medlöpare. Däremot finns det fler än jag som tycker SD är ett parti med unkna värderingar, men om du gillar SD står det dig fritt att ge uttryck för det. 
    Jag har tidigare och upprepat svarat di om detta. Det hjälper inte hur många gånger du upprepar samma sak.

4. Jepp. Nya personangrepp anmäls och blockas bort av FL precis som de tidigare. Du är inte den första som jag behöver påpeka för att "nihka" inte är ämnet för denna eller någon annan tråd i det politiska forumet. Om du tycker du får för många inlägg bortplockade föreslår jag att du lägger om tonen och håller dig till sakdiskussionen.
    Nu ljuger du igen. Inte ett enda av mina inlägg har plockats bort pga personangrepp eftersom Fl har funnit att jag inte har begått något personangrepp!
    Ett av mina inlägg som plockades bort pga av grova ord. Det har jag inget emot. Jag bytte vara ut ett par ord till mera PK så fick mitt inlägg stå kvar, och gör så fortfarande.
    Du tycks tro att Fl ska plocka bort inlägg pga av att jag har en annan åsikt än du. Jag kan upplysa dig om att så är inte fallet, de plockas inte bort pga åsikt (så har i vart fall inte skett hittills!).
    Men du nihka har väl fått ett och annat inlägg bortplockat, vad säger du om det..?

F ö är vi ju överens.
    Fråga: Möjligen förutom om det är din åsikt att det är ok att andra politiker tafsar på okända kvinnors bröst?
    Om det är din åsikt så är vi inte överens på just den punkten...

• nihka
    Anonym (Sven) skrev 2014-12-23 12:25:45 följande:
    Eeeh, ok, skulle jag ha påstått något annat..?

Du kan skita åt precis vilket håll du vill.
    Fortfarande gäller:
    - tafsa på bröst
    - diskutera politiker
    Jag har medvetet valt att överhuvudtaget inte diskutera "tafsa på bröst".
    Men om du ärligt vill veta min åsikt om detta så fråga gärna, Jag garanterar ett kort, klart och tydligt svar!

Jag har tidigare och upprepat svarat di om detta. Det hjälper inte hur många gånger du upprepar samma sak.

Nu ljuger du igen. Inte ett enda av mina inlägg har plockats bort pga personangrepp eftersom Fl har funnit att jag inte har begått något personangrepp!
    Ett av mina inlägg som plockades bort pga av grova ord. Det har jag inget emot. Jag bytte vara ut ett par ord till mera PK så fick mitt inlägg stå kvar, och gör så fortfarande.
    Du tycks tro att Fl ska plocka bort inlägg pga av att jag har en annan åsikt än du. Jag kan upplysa dig om att så är inte fallet, de plockas inte bort pga åsikt (så har i vart fall inte skett hittills!).
    Men du nihka har väl fått ett och annat inlägg bortplockat, vad säger du om det..?

F ö är vi ju överens.
    Fråga: Möjligen förutom om det är din åsikt att det är ok att andra politiker tafsar på okända kvinnors bröst?
    Om det är din åsikt så är vi inte överens på just den punkten...
    "Du blandar hej vilt och du fortsätter helt oblygt att medvetet ljuga om mig som person".

Jag har inte uttalat mig om dig som person överhuvudtaget. Däremot har jag sagt att du talat om att du överväger att rösta på SD för att du känner dig "tvingad". Du vill då inte kallas SDare för att du anser att du "egentligen" är M - oavsett vad du röstar på. Hahahahaha!

Jaha. "Briljanta (jag har ändrat felstavningen) hjärnor" om mig och andra människor som skriver här på forumet är exempel på personangrepp som  plockats bort. Jag tycker du ska rösta på SD. Du kommer känna dig väldigt lyssnad på där.

Jag orkar inte med dig. Jag fortsätter att anmäla personangrepp och lägger dem på hög.

Hejdå.
  • Anonym (Sven)
    nihka skrev 2014-12-23 12:53:28 följande:
    "Du blandar hej vilt och du fortsätter helt oblygt att medvetet ljuga om mig som person".

Jag har inte uttalat mig om dig som person överhuvudtaget. Däremot har jag sagt att du talat om att du överväger att rösta på SD för att du känner dig "tvingad". Du vill då inte kallas SDare för att du anser att du "egentligen" är M - oavsett vad du röstar på. Hahahahaha!

Jaha. "Briljanta (jag har ändrat felstavningen) hjärnor" om mig och andra människor som skriver här på forumet är exempel på personangrepp som  plockats bort. Jag tycker du ska rösta på SD. Du kommer känna dig väldigt lyssnad på där.

Jag orkar inte med dig. Jag fortsätter att anmäla personangrepp och lägger dem på hög.

Hejdå.
    Ja, ja du anmäler och du anmäler...
    Hittills har du ju bara lyckats i ett enda fall?
    Hoppas du lagt märke till att jag avstår från att anmäla, trots att anledningar "finns på hög".
    Tråkigt att dina argument börjar tryta.

Riktigt underhållande att argumentera med dig (nåja, allra oftast är det i var fall lite kul...).

Nu slipper du mig.
    God Jul önskar jag dig nihka,
    och alla er andra!
Svar på tråden Mobbingen mot SD