• Linux1003

Onanerande barn

Vet inte hur jag ska berätta detta men vi har 3 barn varav mellersta är en flicka på precis 7 år. Vi har upplevt henne något översexuell sedan hon lärde sig sitta i en vanlig barnstol. Redan när hon var knappa året så satt hon och gned sitt underliv mot sin barnstol och stundtals så såg hon ut att hon skulle svimma av. Hon fortsatte med barnstolen i bilen och när hon blev äldre så spände hon med benen genom att sätta sina händer i skrevet när hon t ex tittar på barnprogram. Vi har påpekat detta då och då att hon får sluta spänna sig så hon förstår att det är något hon inte får lov att göra då hon hoppar till när vi kommer på henne.

Hon har dessutom fått en ny ung manlig lärare på 27 år som hon berättar vitt och brett om och hur vacker han är och hon är så kär i honom etc. Vår äldsta son har reagerat och frågat vid flera tillfällen vad hon håller på med. Vi har pratat med en nära vän till oss med barn i samma ålder och hört att en i deras bekantskapskrets dotter har betett sig likadant och att det har gått över i samband med att flickan börjat förskolan. Vi tog upp det tidigt på barnavårdcentralen men de tyckte också att detta var övergående och viftade bort det.

Vi kan inte påstå att det är övergående och nu är hon extrem intresserad av sitt kön. Självfallet så cirkulerar även andra tankar om hon blir utnyttjad i skolan eller andra sammanhang och oron växer. Ni som har barn och i synnerhet flickor, känner ni igen beteendet och tacksam för era synpunkter och erfarenheter.

• Svar på tråden Onanerande barn
  • tobbe01
    Anonym (Samma här) skrev 2015-04-03 11:42:15 följande:
    Fast barn gör ju inte det på samma sätt som vuxna. Dom förstår inte vad sex är eller vad det innebär, för dem är det att utforska kroppen och en slags avslappning. Hur skulle du reagera om du själv hade ett barn som gjorde detta? Skulle du må illa då också?
    Jag mår illa för jag kan tänka mig att pedofiler sitter och "mumsar" framför datorn och saliven rinner medan de läser alla onaniskildringar om oskyldiga barn. Men det är vad jag känner, andra bjuder gärna på sina barn. Jag lämnar denna tråd.
  • Anonym (Samma här)
    tobbe01 skrev 2015-04-03 13:12:34 följande:

Jag mår illa för jag kan tänka mig att pedofiler sitter och "mumsar" framför datorn och saliven rinner medan de läser alla onaniskildringar om oskyldiga barn. Men det är vad jag känner, andra bjuder gärna på sina barn. Jag lämnar denna tråd.

Ja då förstår jag, ber om ursäkt att jag missförstod. Jag känner inte att jag "bjuder" på mitt barn, jag delar med mig av mina egna erfarenheter då jag vet att det kan kännas jobbigt för föräldrarna. Tycker ej heller jag berättat nått ingående om min dotter.
  • Larmet

Va? Jag gned mig mot saker när jag var ett barn och var där och pillade mycket. Jag och mina kusiner låg även och pillade på varandra när vi var små. Barn är nyfikna! Sex är biologiskt och en dragning vi föds med! Sluta få henne att skämmas över det hon gör, du kommer bara sabba henne sexualitet. Låt henne hålla på. Vad fan spelar det för roll? Det är inget hon dör av! Vilken skev syn du har på sexualitet, precis som att det vore något smutsigt! 

• Anonym (Lus)

Jag blir många gånger förvånad över hur vad jag antar är föräldrars svar här. Själv växte jag upp i en förort till en större stad på sjuttiotalet. Och på tal om vissas föräldrars oro idag så kan inte jag låta bli att såhär skriva ner om mina tidiga minnen. Allt sedan jag med ett leende på läpparna nu nog ändå vill påstå att många "barn" långt ifrån är så oskyldiga som många tycks vilja tro om de sina när det gäller detta med sex såhär. Jag är fullständigt övertygad om detta.

Jag själv gick väll i fjärde eller femte klass då jag och några killar hade i kontakt med några tjejer som gick i en grannskola i en klass under oss. Och de minnen jag har ifrån dem är långt ifrån så naiva som många föräldrar tycks vilja göra sina barn här. Nej tjejer som då inte var mer nio, tio år var som jag mins synnerligen "heta" om man nu såhär får använda sådana begrepp. Men det är förstås därför som jag mins det så väl fortfarande och vad de sedermera kom att göra.

Varför jag mins det såväl är förmodligen att det här var tjejerna som var de djärva, något som vi killar då naturligtvis blev mycket nyfikna på. Tyvärr slutade det inte bättre med att en eller två av mina kompisar då faktiskt blev ganska grymt förnedrad av tjejerna. Något de fick lida av länge. Där jag själv var nära att få vara med om samma sak några år senare av samma tjej gäng som då var ca tolv tretton år, medan jag själv då var ca fjorton.

• Larmet
    Anonym (Lus) skrev 2015-04-03 17:04:36 följande:

Jag blir många gånger förvånad över hur vad jag antar är föräldrars svar här. Själv växte jag upp i en förort till en större stad på sjuttiotalet. Och på tal om vissas föräldrars oro idag så kan inte jag låta bli att såhär skriva ner om mina tidiga minnen. Allt sedan jag med ett leende på läpparna nu nog ändå vill påstå att många "barn" långt ifrån är så oskyldiga som många tycks vilja tro om de sina när det gäller detta med sex såhär. Jag är fullständigt övertygad om detta.

Jag själv gick väll i fjärde eller femte klass då jag och några killar hade i kontakt med några tjejer som gick i en grannskola i en klass under oss. Och de minnen jag har ifrån dem är långt ifrån så naiva som många föräldrar tycks vilja göra sina barn här. Nej tjejer som då inte var mer nio, tio år var som jag mins synnerligen "heta" om man nu såhär får använda sådana begrepp. Men det är förstås därför som jag mins det så väl fortfarande och vad de sedermera kom att göra.

Varför jag mins det såväl är förmodligen att det här var tjejerna som var de djärva, något som vi killar då naturligtvis blev mycket nyfikna på. Tyvärr slutade det inte bättre med att en eller två av mina kompisar då faktiskt blev ganska grymt förnedrad av tjejerna. Något de fick lida av länge. Där jag själv var nära att få vara med om samma sak några år senare av samma tjej gäng som då var ca tolv tretton år, medan jag själv då var ca fjorton.

Man hajar knappt vad du skriver..
  • Anonym (Heaven)
    Larmet skrev 2015-04-03 17:10:30 följande:

Man hajar knappt vad du skriver..

Haha tack då var det inte bara jag! Undra först om jag är bra trött som inte förstod sammanhanget överhuvudtagt och framförallt vad det har med ts att göra?
  • Anonym (j)

Jag fick orgasm som femåring, är idag normalsexuell. 

Barn leker sexuella lekar med varandra och själva, det är när det är med vuxna som det blir fel.

• Lord Hans

Små barn pillar på könet. Det är inget sexuellt i det. Sluta vara så pryd och berätta för henne att det där är något man gör privat. Kommer du från en djupt kristen familj?

• Lord Hans
    tobbe01 skrev 2015-04-03 13:12:34 följande:
    Att du drar sådana där kopplingar säger nog mest om dig själv.
  • frökenjag
    Lord Hans skrev 2015-04-03 20:32:28 följande:
    Att du drar sådana där kopplingar säger nog mest om dig själv.
    Kommentarer som dessa är verkligen märkliga! Ni som fäller dom, lever ni i en bubbla? Läser inga nyheter? Har ni lyckats undgå att internet är en guldgruva för pedofiler där de kan gömma sig bakom sina skärmar? Jag vet mycket väl att problemen som Ts upplever med sin dotter existerar och jag tycker det är bra att det tas upp och diskuteras. MEN jag tycker att man ska vara noga med hur man uttrycker sig och vad man delar med sig av, det är absolut inte nödvändigt med detaljer! Det KAN finnas någon som läser tråden "i fel syfte" och därför tycker jag man bör tänka sig för!
  • Anonym (Aurora)
    frökenjag skrev 2015-04-03 21:56:19 följande:
    Kommentarer som dessa är verkligen märkliga! Ni som fäller dom, lever ni i en bubbla? Läser inga nyheter? Har ni lyckats undgå att internet är en guldgruva för pedofiler där de kan gömma sig bakom sina skärmar? Jag vet mycket väl att problemen som Ts upplever med sin dotter existerar och jag tycker det är bra att det tas upp och diskuteras. MEN jag tycker att man ska vara noga med hur man uttrycker sig och vad man delar med sig av, det är absolut inte nödvändigt med detaljer! Det KAN finnas någon som läser tråden "i fel syfte" och därför tycker jag man bör tänka sig för!
    Jaha, tycker du det.
  • Linux1003

Som jag skrev tidigare så hade jag ingen avsikt att fortsätta kommentera tråden. Men, det är otroligt fascinerande hur människor reagerar och nyanser på reaktioner. Att det skulle bli en reaktion av diverse slag och karaktärer har jag väl varit medveten om när jag skapade tråden. Vi/många läser en tråd men har redan en klar uppfattning utan att ha helt och hållet ha läst hela innehållet eller förstå vad man kommenterar. Provokationer och påhopp genomlyser bristande eller snarare missvisande associationer av mer egna och personliga tragedier.

Att vi obeaktat kön onanerar som barn eller vuxna förefaller naturligt. Vad som faller under ett normalt beteende skiljer sig markant från individ till individ med hänsyn till erfarenheter och uppenbart av de olika inläggen under hela tråden. Min förfrågan till föräldrar om egna erfarenheter omtolkas till detaljförfrågning om ett fysiskt beteende om pillande eller pedofilers lusläsningen av tråden? Men inte själva syftet där jag efterfrågar hur föräldrar hanterar samma beteende utifrån egna erfarenheter. Någon nämnde i tråden att ens tolkningar och associationer beskriver respektive individs sjuka fantasier och visst håller jag med om det och i synnerhet när jag redan i huvudtråden har beskrivit min oro över en sådan händelse. Hör och häpna ni som förundras och välkomna till uppvaknandet. Det förekommer dessvärre och olyckligt nog dreglande pedofiler och väldtäktsmän inte bara i FL men också i verkliga livet. Du har dem nära dig och din familj betydligt närmare än vad du kan föreställa dig. Tråden lär knappast öka antalet eller frälsa någon av dessa kategorier.

• Anonym (oj oj)

Alltså jag gned mitt kön å så när jag var liten till ca:9års ålder. oftast när jag var själv var väldigt nyfiken sen gick det över. å är i dag normalt sexuell å va de även i tonåren. Har sj två pojkar nu å den enna kan i bland dra i snoppen men han hadde en perjod mellan 2 och till för nån månad sen.
    Han kunde sitta i soffan å dra i snorren å då har vi sagt att han får sluta dra i snoppen eller gå in på rummet men han slutade dra å fortsatte titta på tv.

Alla barn är olika nyfiken på olika sätt.
    Så få ej panik utan avakta å säg att slute eller gå in på ditt rum gör ingen JÄTTE grej av det hela för det vet man väl själv att det förbjudna var mer spännande eller har jag fel?

Så var jag å dem flesta av mina kompisar fick man inte göra nått så försökte man endå spelar ingenroll vad det var egentligen.

så ta det lungt å hänvisa att hon skall gå undan i stället

• The past is now

Obegripligt att sitta här och "hänga" ut barnet. Ta kontakt med en barnläkare om ni som föräldrar känner oro. Normalt eller inte så kontakta en som är kunnig inom området.

• Linux1003
    The past is now skrev 2015-04-04 12:25:20 följande:

Obegripligt att sitta här och "hänga" ut barnet. Ta kontakt med en barnläkare om ni som föräldrar känner oro. Normalt eller inte så kontakta en som är kunnig inom området.

Obegripligt att du ej begriper dig på sammanhanget och hela innehållet när du yttrar dig. Kontakta en vuxenutbildning för att förbättra din läsförståelse.
  • Lord Hans
    frökenjag skrev 2015-04-03 21:56:19 följande:
    Efter andra världskrigets slut gjordes mycket forskning rörande fascismen och auktoritärt tänkande. I en undersökning "The Authoritrian Man" av Theodor Adorno undersöktes olika personers psyke enligt deras röstningsbeteende. De resultat man kom fram till visade bland annat att personer med en överdriven fixering vid det sexuella, framförallt när de gällde sexuella brott som våldtäkt och pedofili var kraftigt överrepresenterade bland de människor som stödde de fascistiska partierna. Vilket parti röstar du och Tobbe på. Fundera på det en stund. 
  • frökenjag

Mycket ska man få höra! Nu är man både moralkärring och fascist för att man tycker att det är onödigt att mata eventuella pedofiler med berättelser om sina egna barn! Vart är världen påväg egentligen...

PS. Jag röstar på socialdemokraterna och har alltid gjort, så det behöver varken du eller jag fundera mer på!

• Anonym (Jens)

Råkade ramla in på den här tråden, vet att den är tre år gammal!

Men tänker bara på TS, du säger att du onanerade mycket som barn. Hur reagerade dom vuxna i din närhet? Dina föräldrar? Kallade de dig översexuell? Var din onani ett problem i deras ögon?

Var det så att dina föräldrar sade att du inte fick onanera? Eller att de på något sätt behandlade det som om det var något som var lite fult? Eller att de ville att du skulle onanera mindre?

Kan det vara så att det ledde till en besatthet av onani som idag skapar problem i ditt liv? Kan det vara så att du nu upprepar samma misstag med din dotter, och skapar ett barn som antingen har problem med att inte kunna sluta onanera, alternativt har problem med att börja?

Att trycka ner behov är aldrig bra! Det skapar bara skuld och skam och gör tvärtemot behovet starkare. Jag är övertygad att om de vuxna i ditt liv hade sett din onani som något fint och normalt och låtit dig göra det när du velat så hade de inte skapat denna ?översexualitet? som du nu kämpar med!

Eller har jag rätt i min analys? Jag gör en massa antaganden om din barndom som kanske inte stämmer. Tycker dock att du bör fundera över detta TS! Kanske var det så att din onani var helt normal och att det var dina föräldrars reaktion på den som skapade de problem du än idag tampas med? Och kanske för du över detta på din dotter genom att reagera på samma sätt som dina föräldrar?

Varma hälsningar!

/Jens

Svar på tråden Onanerande barn