Lowika skrev 2016-02-09 14:34:46 följande:
Tillredningen är olika beroende på fabrikat. Minns inte vilken som var vilken, men den ena kan man blanda med varmt vatten och en ena med kallt och sen värma. Så läs på förpackningen! Så har vi rett ut det.....
Hur jag ser på det? Jag tycker det är meckigt. Och tycker nog således lite synd om den som tvingas ta till det. Det var sjukt praktiskt att ha med maten utan att behöva tänka där första månaderna.
För mig funkade inte amningen mer än 4-5 månader, och fick då börja med ersättning och upplevde det dyrt och jobbigt. Flaskor, pulver, disk, planering.
Hade jag haft valet att amma hade jag gjort det. Så att välja bort det för man tror det är lättare med flaska tror jag är fel.
TS din lilla är EN vecka gammal. Ge amningen en chans! Och funkar det inte så ta flaskan. Men ge inte upp så lätt!
Alla tycker olika. Amning hade säkert fungerat om jag försökt längre tid. Men jag jag hade problem från början och istället för att försöka och bli besviken arg, frustrerad sä valde vi ersättning. Vi tyckte det var smidigt att även min sambo kunde byta av och mata när jag var trött. Jag försökte inte ens en vecka för jag kände från början att det inte fungerade. Jag valde att ge den tiden jag hade lagt ner på att försöka på att lära känna mitt barn och njuta av den första tiden istället för att känna stress och oro att mitt barn inte ska bli mätt. För det är också ett plus med ersättning, att man vet säkert att barnet blir mätt. Mitt barn mår jättebra idag sex månader och har aldrig vart sjuk. Peppar Peppar. Hon är och har alltid vart lugn, skriker aldrig och har sovit hela nätter nästan hela tiden. Så det är så olika från person till person. TS om du känner att amning inte fungerar och om du vill börja med ersättning så är det helt upp till dig, gör det som känns bäst för dig och din bebis! Lycka till!