• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Aylina88
    Lillatjejen1992 skrev 2018-01-19 19:13:06 följande:

Jag har ont från ägglossning fram till mens och fick ännu jobbigare smärtor av letrozole :/ Har förvisso pco.

Ursh tror jag också har hamnat i den sitten :(
  • AniCase

Ni som käkat letrozol lite längre än mig.

jag har bara testat en kur nu i januari för första gången så känner mig lite vilsen i det hela och vet inte om de är någon form av skengraviditet.

Jag hade äl på onsdags kväll/torsdagsmorgon enligt min gynekolog och hade ett fint ägg på vänster äggledare och ända sen efter äl har jag haft en molande värk i magen och idag hade jag veckans mensvärk men bara på vä sida äggstock och är öm i båda brösten.

är det vanliga symtomer på letrozol eller kan de vara något på gång, beräknad mens är om 10 dagar..

Hoppas så på att de blir ett plus....... :O :)

• Lillatjejen1992
    AniCase skrev 2018-01-22 19:08:27 följande:

Ni som käkat letrozol lite längre än mig.

jag har bara testat en kur nu i januari för första gången så känner mig lite vilsen i det hela och vet inte om de är någon form av skengraviditet.

Jag hade äl på onsdags kväll/torsdagsmorgon enligt min gynekolog och hade ett fint ägg på vänster äggledare och ända sen efter äl har jag haft en molande värk i magen och idag hade jag veckans mensvärk men bara på vä sida äggstock och är öm i båda brösten.

är det vanliga symtomer på letrozol eller kan de vara något på gång, beräknad mens är om 10 dagar..

Hoppas så på att de blir ett plus....... :O :)

Det är nog ägglossning du känner av. För tidigt att känna av graviditet.
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • stragge

Hur länge var ni tvugna att försöka på egen hand innan ni fick Letrozol? Tempar och har kört med ägglossningstest i snart tre månader utan att ha hittat ägglossning.. :( slutade med minipiller i december men otålig som man är vill jag ha tillbaka min ägglossning :P

• orzia1
    stragge skrev 2018-02-10 11:37:57 följande:

Hur länge var ni tvugna att försöka på egen hand innan ni fick Letrozol? Tempar och har kört med ägglossningstest i snart tre månader utan att ha hittat ägglossning.. :( slutade med minipiller i december men otålig som man är vill jag ha tillbaka min ägglossning :P

De brukar rek att man försöker 12 mån om man inte är ca 35 typ el äldre. Olika gräns beroende var man bor. Då kan man få utredning ef ett halvår. Sen kan utredningen ta sin lilla tid.
  • Marie357

I vecka 8 fick vi veta att jag hade väntat tvillingar, men att det ena inte utvecklades som det skulle, men det skulle kroppen nog ta hand om. 2 Veckor senare nu i tisdags har det andra också dött. 

Väntar på att blödningen ska komma igång, annars blir det medicinsk hjälp nästa vecka och sedan hoppar vi på detta tåget igen..

nouw.com/denöppnakampen
  • orzia1
    Marie357 skrev 2018-02-22 15:57:47 följande:

I vecka 8 fick vi veta att jag hade väntat tvillingar, men att det ena inte utvecklades som det skulle, men det skulle kroppen nog ta hand om. 2 Veckor senare nu i tisdags har det andra också dött. 

Väntar på att blödningen ska komma igång, annars blir det medicinsk hjälp nästa vecka och sedan hoppar vi på detta tåget igen..

Nej vad ledsamt. Beklagar. Hoppas kroppen stöter ut allt av sig själv

Kram
  • ronjajakobsson

Hej tjejer!

Är ganska ny här, jag och min sambo har försökt i tre år och inte fått någon hjälp men jag tog tag i allt och sökte till en privat klinik, jag får ingen ägglossning så jag fick min mens idag och ska börja med letrozol för första gången dag 3 :D är jätte nervös! Hoppas bara det tar snart, och kan bli ett + för mig!

Kramis

• Marie357
    orzia1 skrev 2018-02-22 17:27:30 följande:
    Nej vad ledsamt. Beklagar. Hoppas kroppen stöter ut allt av sig själv

Kram
    Har idag börjat med medicin för att få igång det hela.
    nouw.com/denöppnakampen
  • orzia1
    ronjajakobsson skrev 2018-02-24 22:31:47 följande:

Hej tjejer!

Är ganska ny här, jag och min sambo har försökt i tre år och inte fått någon hjälp men jag tog tag i allt och sökte till en privat klinik, jag får ingen ägglossning så jag fick min mens idag och ska börja med letrozol för första gången dag 3 :D är jätte nervös! Hoppas bara det tar snart, och kan bli ett + för mig!

Kramis

Håller tummarna
  • Lisa81molander

Hej svejs

Jag hoppar gärna in här, har idag tagit min första dos letrozol 2x2,5 ,, längtar och hoppas så att få ett plus denna månad.

Någon mer som ska ta dag 3-7?

• Lisa81molander

Är på dag 4 av tabl letrozol dubbeldos, första kuren? är det fler som känner av äggledarna? Liksom drar och spänner / liksom små värkar

Tycker mig va svullen ner vid magen och höfter, ? är rätt smal?

Vill tro att värsta äggfabriken är där inne och ploppar ut ägg som bara den

Nån som känner igen sig?

• Oliwia92

Ni som fått konstater PCO...hur länge fick ni vänta innan ni fick letrozol utskrivet? Vi har försökt sen april då jag fick PCO konstaterat och inte haft ett enda positivt test för ägglossning. Ska till gyn nu i slutet på månaden och vill så gärna få hjälp. Får man det direkt eller måste man vänta ett år som i andra fall?

• Marie357
    Oliwia92 skrev 2018-08-13 00:32:01 följande:

Ni som fått konstater PCO...hur länge fick ni vänta innan ni fick letrozol utskrivet? Vi har försökt sen april då jag fick PCO konstaterat och inte haft ett enda positivt test för ägglossning. Ska till gyn nu i slutet på månaden och vill så gärna få hjälp. Får man det direkt eller måste man vänta ett år som i andra fall?

När jag fick veta så fick jag hjälp direkt..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Lillatjejen1992
    Oliwia92 skrev 2018-08-13 00:32:01 följande:

Med pco ska man få hjälp direkt.
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa. Kvinnlig och manlig faktor.
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera