• Anonym (Status)

Använder ni Apple produkter bara för att det är status?

Använder ni Apple produkter bara för att det är status att använda det istället för Dell, Asus, Android eller liknande?

• Svar på tråden Använder ni Apple produkter bara för att det är status?
  • Anonym (12345)
    Anonym (Apple - ja tack!) skrev 2017-03-20 08:17:52 följande:

Nej jag använder dom för jag tycker dom är bra. Jag har haft PC i hela mitt liv men bytte till Mac för några år sedan och trivs bättre med det. Jag kommer inte byta tillbaka.

Jag har iPhone men har även testat android under några år. Det gör jag inte om, trivs bättre med iPhone.

Jag har även Apple-TV som jag trivs bra med.

Jag har en hypotes om att Appleprodukter fungerar toppen för oss som bara vill att det ska funka utan problem och utan timslånga inställningssessioner. Sedan är vi inte intresserade av de "massa fler funktioner/val" som en annan produkt kan ge oss.

Status - nej - alltså.

Timslånga processer, jo tjena.
  • Anonym (Apple - ja tack!)
    Anonym (12345) skrev 2017-03-20 18:56:14 följande:
    Timslånga processer, jo tjena.
    Processer?
  • Anonym (12345)
    Anonym (Apple - ja tack!) skrev 2017-03-20 19:51:03 följande:
    Processer?
    Sessioner ska det förståss stå.
    Det var mer överdriften som jag ville poängtera.
    Anonym (12345) skrev 2017-03-20 20:01:17 följande:
    Sessioner ska det förståss stå.
    Det var mer överdriften som jag ville poängtera.
    Ok, jag tycker det brukade ta minst en timme varje gång man skulle starta upp en nyköpt PC. Jag vet att man inte köper ny dator precis hela tiden men jag tyckte det var lika irriterande varje gång.
  • Anonym (12345)
    Anonym (Apple - ja tack!) skrev 2017-03-20 20:11:15 följande:
    Ok, jag tycker det brukade ta minst en timme varje gång man skulle starta upp en nyköpt PC. Jag vet att man inte köper ny dator precis hela tiden men jag tyckte det var lika irriterande varje gång.
    Då Skulle jag ifrågasätta vad du gör med dina datorer, så lång tid tar inte ens min 3-4 år gamla pc med en ominstallerad Windows 7.
    Nu är jag inten windowsfanatiker direkt.
    Anonym (12345) skrev 2017-03-20 20:19:59 följande:
    Då Skulle jag ifrågasätta vad du gör med dina datorer, så lång tid tar inte ens min 3-4 år gamla pc med en ominstallerad Windows 7.
    Nu är jag inten windowsfanatiker direkt.
    Ifrågasätt du. Jag har aldrig någonsin påstått att jag är något slags IT-proffs. Jag sa att jag föredrar Mac framför PC för att med Mac är det bara att tuta och köra. Du får gärna tycka annorlunda än jag.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Apple - ja tack!) skrev 2017-03-20 20:11:15 följande:

Det blir ju lite orättvist att jämföra en Mac värstingmodell med en plåtpc man köpt för under 3.000.

Min PC startades upp på dryga 20 sekunder första gången. Nu, 6 år senare är den startklar på dryga 7 sekunder.
    Anonym (qwerty) skrev 2017-03-20 20:27:47 följande:
    Det blir ju lite orättvist att jämföra en Mac värstingmodell med en plåtpc man köpt för under 3.000.

Min PC startades upp på dryga 20 sekunder första gången. Nu, 6 år senare är den startklar på dryga 7 sekunder.
    Jag vet inte om jag har någon "värstingmodell", det har jag svårt att tro faktiskt. Det är en helt vanlig macbook pro, ett par år gammal nu.

Men sak samma, det är bara min upplevelse av det. Jag trivs bättre med Mac och tyckte PC tog en massa tid. Som sagt, min upplevelse.
  • kvarnfot
    liza-fija skrev 2017-03-21 19:29:20 följande:

aa ja gillar o flasha min guldiphone när vänninorna har gamla galaxys!

Dom kanske köper nyare Samsung en dag.
  • liza-fija
    kvarnfot skrev 2017-03-22 07:51:20 följande:
    Dom kanske köper nyare Samsung en dag.
    nä di har int råd!
Svar på tråden Använder ni Apple produkter bara för att det är status?