• Sheltielife

    Prata symtom INNAN bim

    Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

    Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

    Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

    Har bim den 11/1

  • Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Anonym (Freja)

    Äl +10, negativt test i morse 

    det jag reagerat på som avvikande är extrem pms (är deppig och gråter och jag gråter nästan aldrig), brukar bli deppig dagen innan bara. 

    sen att jag är känslig för doft.

  • Anonym (Freja)
    Anonym (Längtan efter syskon) skrev 2022-12-17 14:31:19 följande:
    Synns något på översta tycker jag. Åh, det ger mig hoppa som testade neg idag. 
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (Längtan efter syskon) skrev 2022-12-16 23:19:01 följande:
    Jag skulle verkligen hoppas!! Hur mycket och har de kommit något mera? 😍

    Tyvärr kom mensen idag några dagar för tidigt. Vet inte om den blödningen i torsdags kan ha varit en nidblödning och att den nu är ett tidigt missfall. Just för att min mens alltid annars Alltid kommer när den ska. eller så bara kroppen var annorlunda denna månad och hade både mellanblödning och sen tidig mens.. 

    Blev grymt besviken när mensen kom? så ledsen.
    men bättre lycka nästa gång. 

  • Anonym (Johanna)
    Anonym (Längtan efter syskon) skrev 2022-12-17 14:31:19 följande:

     


    svårt.. kaaanske ett mycket svagt streck.. 

    kommer du ta imorgon också? 

  • Anonym (Freja)


    Jag räknade verkligen inte med detta!! Wow <3 

    jävlig pms, hård i magen

    äl+11
  • Caleido
    Anonym (Freja) skrev 2022-12-19 07:11:48 följande:
    Jag räknade verkligen inte med detta!! Wow <3 

    jävlig pms, hård i magen

    äl+11

    wow grattis!! Vilken lycka! Är själv på äl+10 men testade negativt imorse, kanske ett svagt spökstreck. Tog du något vanligt graviditetstest innan eller körde du direkt på digital nu på äl+11? 


     

  • Anonym (Freja)
    Caleido skrev 2022-12-19 14:04:28 följande:

    wow grattis!! Vilken lycka! Är själv på äl+10 men testade negativt imorse, kanske ett svagt spökstreck. Tog du något vanligt graviditetstest innan eller körde du direkt på digital nu på äl+11? 


     


    Testade negativt igår på ÄL+10 men vanligt sticka från rfsu. Men i morse körde jag digitala testet direkt :) 

    tack!
  • Dahlia89

    Jag är ÄL +8, har ont i brösten, är supertrött, vattniga flytningar samt fått lite uppkastningar. Jag har också molande värk i magen till och från, lite mot höger. 

    Gjorde ett tidigt test i morse och de visade ingenting.
    Börjar tro att jag inbillar mig, men har varit så himla trött de senaste dagarna, på ett sätt jag aldrig upplevt.

  • Anonym (Hoppas hoppas)

    Äl+5, har ömma bröstvårtor vilket jag får innan mens. Kan dock ana någon molande känsla vid äggstockarna vilket säkert är inbillning för att jag hoppas så gärna.
    Andra försöket och har aldrig varit gravid. Är 37 så har heller inte så mycket tid kvar.

  • Dahlia89

    Vaknade av halsbränna, har gjort flera negativa test i veckan. Men har också haft ett hemskt humör.
    Mått illa och har ont i brösten, inte varit riktigt lika trött. 

    Gjorde ett test nu då halsbrännan väckte mig. 
    Och det är positivt!! ❤️

  • Elina24
    Dahlia89 skrev 2022-12-26 03:18:36 följande:

    Vaknade av halsbränna, har gjort flera negativa test i veckan. Men har också haft ett hemskt humör.
    Mått illa och har ont i brösten, inte varit riktigt lika trött. 

    Gjorde ett test nu då halsbrännan väckte mig. 
    Och det är positivt!! ❤️


    Grattis! 😊
  • Anonym (Dev)

    Lagt ner hela kvällen på att läsa igenom tråden men blir inte klokare på min egna kropp ändå..
    Så himla härligt att man kan se så fint det gått för så många genom åren.
    Men finns det någon som fick negativt test efter test men som sen visade sig vara gravid?
    Producerar vissa mindre hCG? där av neg trots passerad bim?

Svar på tråden Prata symtom INNAN bim