• Anonym (regimforum)

Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S

Vad tycker ni om det? Om man kritiserar socialdemokraternas förflutna så tas dessa inlägg direkt bort av moderatorerna på FL men att kalla SD och deras förflutna för naztiskt är helt ok 

Anser ni andra att det är bra med ett socialdemokratiskt forum som tystar all kritik mot S . Eller anser ni som mig att alla ska vara lika och följa samma regler? 

• Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S
  • Padirac
    RebeckaZ70 skrev 2020-08-17 20:19:40 följande:
    Tack, det var ju generöst av dig men jag har läst den. 
    Tiden jag la på ditt inlägg får jag inte heller tillbaks smile2.gif  
    Spännande - vad har du för intryck av bokens historiska och samhällsvetenskapliga kvaliteter?
  • RebeckaZ70
    Padirac skrev 2020-08-17 20:29:52 följande:
    Spännande - vad har du för intryck av bokens historiska och samhällsvetenskapliga kvaliteter?
    Vad jag har sett så brister den inte i historiska kvaliteter, har läst en hel del nutidshistoria själv.
    jag tyckte den var lite svårläst bitvis, men jag har ju lite dyslexi... Typisk judisk humor fanns det också
    Om du tvivlar på de historiska kvaliteterna kan du ju ägna en stund åt de 50-tal sidor som ägnas källhänvisningar
    Another wild hearted woman
  • Padirac
    RebeckaZ70 skrev 2020-08-29 15:52:19 följande:
    Vad jag har sett så brister den inte i historiska kvaliteter, har läst en hel del nutidshistoria själv.
    jag tyckte den var lite svårläst bitvis, men jag har ju lite dyslexi... Typisk judisk humor fanns det också smile1.gif
    Om du tvivlar på de historiska kvaliteterna kan du ju ägna en stund åt de 50-tal sidor som ägnas källhänvisningar smile2.gif
    Då har vi inte samma uppfattning  - källhänvisningarnas kvantitet löser inte problemen med källhänvisningarnas kvalitet, om man säger så
  • RebeckaZ70
    Padirac skrev 2020-08-29 18:09:28 följande:
    Då har vi inte samma uppfattning  - källhänvisningarnas kvantitet löser inte problemen med källhänvisningarnas kvalitet, om man säger så
    Nej, det har vi inte. Frånvaron av exempel från ditt håll på felaktigheter talar för att det är budskapet och inte de litterära kvaliteterna som är problemet
  • KillBill
    farman skrev 2020-08-16 18:56:47 följande:
    Nazism knyckte mycket ideer från kommunisterna.
    Sossarna startade rasbiologi.

Så mycket svammel två meningar..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    RebeckaZ70 skrev 2020-08-30 22:13:19 följande:
    Nej, det har vi inte. Frånvaron av exempel från ditt håll på felaktigheter talar för att det är budskapet och inte de litterära kvaliteterna som är problemet smile2.gif

I de kapitel jag läst var budskapet byggt på så tunna argument så att det behövs en hel bok för att bemöta de insinuationer och vinklade uppslag som budskapet är byggt med.

AF har skrivit en bok med rants och tyckande - ingen med någon som helst tyngt inom ämnet har så vitt jag vet recenserat boken, den är troligen för dåligt underbyggt för att ens recenseras

Det är fint att AF fått utlopp för sin ilska som han pratar om som en viktig del i hans skapande, men kanske skulle mindre av denna och mer av saklighet gjort boken gott.
  • RebeckaZ70
    Padirac skrev 2020-08-31 08:59:09 följande:

I de kapitel jag läst var budskapet byggt på så tunna argument så att det behövs en hel bok för att bemöta de insinuationer och vinklade uppslag som budskapet är byggt med.

AF har skrivit en bok med rants och tyckande - ingen med någon som helst tyngt inom ämnet har så vitt jag vet recenserat boken, den är troligen för dåligt underbyggt för att ens recenseras

Det är fint att AF fått utlopp för sin ilska som han pratar om som en viktig del i hans skapande, men kanske skulle mindre av denna och mer av saklighet gjort boken gott.
    Så kan man ju också uttrycka det för att slippa förklara sig  

Jaja, det är ju helt OK att tycka olika. 
    Vi kommer inte längre än så.

.
  • Padirac
    RebeckaZ70 skrev 2020-08-31 13:25:55 följande:
    Så kan man ju också uttrycka det för att slippa förklara sig smile2.gif  

Jaja, det är ju helt OK att tycka olika. 
    Vi kommer inte längre än så.

.
    Jag ska lägga lite tid på en förklaring, men du får vänta lite på den... 
  • RebeckaZ70
    Padirac skrev 2020-08-31 14:00:39 följande:
    Jag ska lägga lite tid på en förklaring, men du får vänta lite på den... 
    Du behöver inte, du är så förutsägbar så jag kan redan nu gissa vad som kommer...

• Padirac
    RebeckaZ70 skrev 2020-08-31 18:21:38 följande:
    Du behöver inte, du är så förutsägbar så jag kan redan nu gissa vad som kommer...

smile2.gif
    Det är inte för din skull {#emotions_dlg.flower}
  • farman
    Padirac skrev 2020-08-31 18:43:23 följande:
    Det är inte för din skull {#emotions_dlg.flower}
    Källa på det.
Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S