• Anonym (Lisa)

Kompis kille

Jag har strulat med en av mina vänners killar i ca en månads tid. Nu har den killen bestämt sig för att satsa på min vän så han har bett mig att hålla tyst. Jag ångrar att jag har strulat med honom och tycker att han är både ett svin mot mig och hans sambo ( vännen). Jag vill på ett sett berätta för min vän vilken svin till sambo hon har. Men jag är rädd för att hon avbryter våran vänskap. Känner mig äcklig men jag ångrar ju att jag strulade. Hur ska jag göra?

• Svar på tråden Kompis kille
  • Anonym (Lisa)
    Leostar skrev 2020-08-23 08:01:48 följande:

Det är just det här som är det största problemet, det handlar om dig och inte nån annan.

Du förstår inte att du redan initialt har begått det största sveket genom att bedra din vän.

Men ponera att grabben hade valt dig, hur hade din vän sett på dig då?

Vet inte
  • Anonym (Lisa)
    molly50 skrev 2020-08-23 12:09:13 följande:

Det är din åsikt.

Men är man en riktig vän så berättar man om man får veta att vännens partner är otrogen.

Det är ju precis lika illa att dölja som att ljuga.

Hade du varit en riktig vän och verkligen ångrat dig (vilket jag inte tror att du gör) så hade du inte gjort så.

Alla kan hantera saker olika
  • Anonym (Lisa)
    molly50 skrev 2020-08-23 12:10:56 följande:

Men att han svek din vän betyder alltså ingenting för dig?

Nej,just det. Du hade ju fortsatt knullat honom om han inte hade dumpat dig.

Det är en svinig handling. Oavsett vad du må tycka om det.

Jo, men jag trodde vi började på något. Klart jag hade knullat i smyg om han vill.
  • Anonym (Lisa)
    molly50 skrev 2020-08-23 12:12:14 följande:

Vad vet du om det om du inte berättar?

Det kan också göra betydligt större skada om du väljer att skjuta på det och fortsätta ljuga.

Det kan vara värt att ha i åtanke.

Du har fel
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-23 22:14:12 följande:
    Jag tar ju hänsyn
    På vilket sätt då? Att knulla din kompis kille och sen ljuga om det?
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-23 22:22:26 följande:
    Alla kan hantera saker olika
    Jovisst,men de flesta vill ändå behandla sina vänner väl och inte ljuga och svika dem.
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-23 22:25:06 följande:
    Jo, men jag trodde vi började på något. Klart jag hade knullat i smyg om han vill.
    Då borde han ha gjort slut med henne först innan han påbörjade något nytt.
    Men då hade det väl inte varit lika spännande för dig?

Ok. Då tar du ingen som helst hänsyn till din vän utan allt handlar bara om vad du vill.
    Det är inte så lite egoistiskt.
    Jag hoppas det kommer fram till din vän så hon får veta vad du och hennes kille går för.
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-23 22:25:55 följande:
    Du har fel
    Hur vet du det när du inte ens har berättat?
    Jag har egna erfarenheter av det. 
    Så jag vet att det inte är fel att lögner och svek kan göra saken värre än den redan är.
    Men du tänker ju bara på dig själv så det är väl lönlöst att försöka få dig att fatta.

• Xenia
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-22 14:53:38 följande:
    Vad spelar de för roll att jag har varit otrogen tidigare? Ja, tyck du att jag är ett äckel, men de är inte sant.

Jag tycker de är jobbig och svider när någon kallar en för svin och hur äcklig jag är. Den gör ont.

Jag är verkligen inget luder och jag ångrar mig nu när han svek mig.
    Det visar på hur du är. Du tycker det är ok att svika dina pojkvänner och du tycker det är ok att svika din kompis. Tycker du inte själv att du borde ändra beteende?

De är DU som skriver att killen är ett äckel. Då är ju du det också. På vilket sätt är du bättre än honom?

Ja, du ångrar dig när han gjorde slut. Han svek inte dig, han slutade att svika din kompis. Eller hade han lovat dig att det skulle bli ni två och att han skulle göra slut med kompisen?

Du ångrar dig inte för att du gjorde fel mot din kompis utan för att han inte valde dig/inte fortsatte knulla dig. Det är ingen riktig ånger och du tänker inte främst på din kompis utan fortfarande på dig själv.
  • EnAnonumius
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-23 22:25:06 följande:
     Klart jag hade knullat i smyg om han vill.
    Och här bevisar du ju att du är en falsk vän och en egoist.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Swek
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-19 19:11:39 följande:

Jag har stor empati och respekt för henne. Just därför jag inte berättar.

Vad hade du tänkt att konsekvenserna skulle bli om du lyckats stjäla din väns pojkvän?

Tror du verkligen att hon skulle acceptera det och att ni fortsatt varit bästa vänner?
  • Anonym (Lisa)
    molly50 skrev 2020-08-24 09:29:01 följande:

På vilket sätt då? Att knulla din kompis kille och sen ljuga om det?Jovisst,men de flesta vill ändå behandla sina vänner väl och inte ljuga och svika dem.Då borde han ha gjort slut med henne först innan han påbörjade något nytt.

Men då hade det väl inte varit lika spännande för dig?

Ok. Då tar du ingen som helst hänsyn till din vän utan allt handlar bara om vad du vill.

Det är inte så lite egoistiskt.

Jag hoppas det kommer fram till din vän så hon får veta vad du och hennes kille går för.Hur vet du det när du inte ens har berättat?

Jag har egna erfarenheter av det. 

Så jag vet att det inte är fel att lögner och svek kan göra saken värre än den redan är.

Men du tänker ju bara på dig själv så det är väl lönlöst att försöka få dig att fatta.

De ända du vill säga är att dina åsikter stämmer och inte mina
  • Anonym (Lisa)
    Xenia skrev 2020-08-24 16:04:40 följande:

Det visar på hur du är. Du tycker det är ok att svika dina pojkvänner och du tycker det är ok att svika din kompis. Tycker du inte själv att du borde ändra beteende?

De är DU som skriver att killen är ett äckel. Då är ju du det också. På vilket sätt är du bättre än honom?

Ja, du ångrar dig när han gjorde slut. Han svek inte dig, han slutade att svika din kompis. Eller hade han lovat dig att det skulle bli ni två och att han skulle göra slut med kompisen?

Du ångrar dig inte för att du gjorde fel mot din kompis utan för att han inte valde dig/inte fortsatte knulla dig. Det är ingen riktig ånger och du tänker inte främst på din kompis utan fortfarande på dig själv.

Varför skulle jag ändra beteende? Han är ett äckel och det betyder inte att jag behöver vara de.

Och hur vet du att jag inte ångrar mig?
  • EnAnonumius
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-24 20:53:29 följande:
    Din ånger är enbart av egoistiska skäl.
    Här är (över)bevis på du ångra dig enbart av egoistiska skäl.
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-22 14:53:38 följande:
    Jag är verkligen inget luder och jag ångrar mig nu när han svek mig.
    (slut citat)

Du lurar ingen i denna tråden om att du tänker på din väninna ialf.
    Den enda du tänker på är dig själv. Det är så jäkla övertydligt i dina inlägg att du bara tänker på dig själv.

Hoppas att din väninnan upptäcker vilken falsk och egoistisk människa du är. 

P.S
    Jo du är en äcklig människa då du har en genomrutten och äcklig personlighet.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Xenia
    Varför skulle jag ändra beteende? Han är ett äckel och det betyder inte att jag behöver vara de.

Men är du for real?

1. Du har varit otrogen mot dina pojkvänner. Du tycker alltså att det är ok och tänker fortsätta så? Hade det blivit han och du så hade du också varit otrogen.
    Du ser inte att det är fel.

Du har svikit din kompis och tycker att det är ett ok beteende? Du skulle göra likadant igen om killen viftade med finger? Du skulle göra likadant mot andra kompisar om du var kåt på deras killar?

2. Varför är han ett äckel och inte du? Ni har bägge svikit din kompis.

Här är beviset att du inte ångrar dig på riktigt:
    Klart jag hade knullat i smyg om han vill.
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-24 20:36:08 följande:
    De ända du vill säga är att dina åsikter stämmer och inte mina
    Du har självklart rätt till dina åsikter.
    Men jag är långt ifrån den enda som har dessa åsikter om ditt agerande här i tråden.
    Så varför lyssnar du inte och tar till dig av det som skrivs,undrar jag?
    Du verkar så totalt oemottaglig för andras åsikter att man undrar om du ens är seriös.
  • molly50

Han är ett äckel och du ångrar dig.
    Ändå vill du fortsätta knulla honom?
    Inser du inte själv hur motsägelsefullt det är?

Hade du verkligen ångrat dig och tyckt att han är ett äckel så hade du inte ens tänkt tanken på att knulla honom igen.
    Då hade du berättat för din kompis om hur han beter sig och räddat henne från honom.
  • Anonym (FYI)

Fattar ni inte hur kul ts tycker det är att retas med er? Hon och hennes kompisar går säkert nu och skrattar åt er på skolgården.

• Xenia

Ja, jag undrar hur många trådar här som är rena trolltrådar?

• molly50

Tanken att det är en trolltråd har slagit mig också.
    Har sett liknande trådar tidigare om samma ämne där TS t om började skicka pm till mig och fortsatte tjafsa.
    Känns som att detta skulle kunna vara samma person.

• Klimpen37

?Jag har strulat med en av mina vänners killar i ca en månads tid. Nu har den killen bestämt sig för att satsa på min vän så han har bett mig att hålla tyst. Jag ångrar att jag har strulat med honom och tycker att han är både ett svin mot mig och hans sambo ( vännen). Jag vill på ett sett berätta för min vän vilken svin till sambo hon har. Men jag är rädd för att hon avbryter våran vänskap. Känner mig äcklig men jag ångrar ju att jag strulade. Hur ska jag göra??

Svar: du kan inte klaga på någon om du är ett likvärdigt svin som sviker din ?vän? jag tror inte att du har vänner, du har personer som du lurar och manipulerar till det som är bäst för dig. Och passar inte det sig så försöker du anklaga dom och svart man la och manipulera för din egen för del. Du är ingens vän.

Hade du varit kär så hade jag förstått dig, det hade varit varit mänsklig men det är du inte du gör det för din egen tillfredsställande vilket är ett ego skäl.

• Anonym (sådär)
    Klimpen37 skrev 2020-08-27 19:28:42 följande:

?Jag har strulat med en av mina vänners killar i ca en månads tid. Nu har den killen bestämt sig för att satsa på min vän så han har bett mig att hålla tyst. Jag ångrar att jag har strulat med honom och tycker att han är både ett svin mot mig och hans sambo ( vännen). Jag vill på ett sett berätta för min vän vilken svin till sambo hon har. Men jag är rädd för att hon avbryter våran vänskap. Känner mig äcklig men jag ångrar ju att jag strulade. Hur ska jag göra??

Svar: du kan inte klaga på någon om du är ett likvärdigt svin som sviker din ?vän? jag tror inte att du har vänner, du har personer som du lurar och manipulerar till det som är bäst för dig. Och passar inte det sig så försöker du anklaga dom och svart man la och manipulera för din egen för del. Du är ingens vän.

Hade du varit kär så hade jag förstått dig, det hade varit varit mänsklig men det är du inte du gör det för din egen tillfredsställande vilket är ett ego skäl.

"Hade du varit kär så hade jag förstått dig..."

Menar du att det är ok att knulla kompisens kille bara man är kär?
Svar på tråden Kompis kille