• Kanelkringla

    Bim april 2022

    Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)

  • Svar på tråden Bim april 2022
  • flisan1989
    Sockerbulle1 skrev 2022-04-20 17:13:49 följande:

    Är idag på ÄL+6 och fick riktigt kramp/molande värk i magen efter jobbet. Känns lite tidigt för att fästa än, vad tror ni?


    ÄL +6 ska väl vara helt rimligt! Håller tummarna! 
  • Nyponet01
    Make96 skrev 2022-04-19 21:18:31 följande:

    Inte haft mens på många veckor och testat olika märken på test. 



    testade clearblue igår eftermiddag som visades såhär, ont i nederdelen i ryggen, ont i brösten, känner en annorlunda känsla i magen, flytningar, och nu när jag och min sambo hade samlag så kändes det ?stängt? vid livmodertappen. 



    vet inte hur jag ska tolka detta test  //


    Jag reagerar på kontrollstrecket. Det ser väldigt, väldigt svagt ut. Nästan som jag skulle tolka det som misslyckat test. Men är inget proffs, så kan ha fel 
  • Emmfri90

    Tror att jag kan börja tro på detta nu, två streck kom snabbt på cb testa tidigt ikväll :) har bim imorgon så kommer köpa ett digitalt med för att känna mig helt säker

  • Elinezz

    Sockerbulle1: Jag har också BIM om 5-6 dagar, testade mig igår men tyckte det såg ut som ett spök streck, kanske kan dela med Mig? Och ni kan bedömma? Köpte precis två CB tidig men tänkte vänta tills söndag. 


  • Sockerbulle1
    Elinezz skrev 2022-04-22 12:39:41 följande:

    Sockerbulle1: Jag har också BIM om 5-6 dagar, testade mig igår men tyckte det såg ut som ett spök streck, kanske kan dela med Mig? Och ni kan bedömma? Köpte precis två CB tidig men tänkte vänta tills söndag. 


     


    Tycker ändå att jag skymtar något på nedersta bilden. Du får ta nytt imorgon, spännande! Jag kanske kommer ta ett imorgon, ska på 30 års fest då och skulle vara skönt att veta innan ;) 
  • Elinezz
    Sockerbulle1 skrev 2022-04-22 12:56:28 följande:
    Tycker ändå att jag skymtar något på nedersta bilden. Du får ta nytt imorgon, spännande! Jag kanske kommer ta ett imorgon, ska på 30 års fest då och skulle vara skönt att veta innan ;) 

     


    ja och upplösningen blir inte riktigt som i verkligheten :) men håller tummarna!
    ja då förstår jag att du gärna testar dig haha! Lycka till :) hoppas det går din väg!! 

  • Sockerbulle1
    Elinezz skrev 2022-04-22 13:03:19 följande:

     


    ja och upplösningen blir inte riktigt som i verkligheten :) men håller tummarna!
    ja då förstår jag att du gärna testar dig haha! Lycka till :) hoppas det går din väg!! 


    Blev varken test eller fest idag på grund av förkylning. Har du testat något mer? Beställt tidigt test som kommer imorgon! Så kanske bli först måndag morgon. Inte många kvar i denna grupp längre ;) haha
  • Mangoros

    Inget plus förra månaden, blev väldigt nedstämd av det MEN hoppas på ett plus denna gång.

    Jag och sambon sexade till det tidigare ikv ÄL-3 enligt appen men var hos gynekologen idag och hon sa "utan tvekan ÄL-1" då ägget var supermoget på 20,1mm.. Hmm.. Enligt henne skulle vi ha sex imr och dagen efter det men, vi sexar på varje dag nu ist. Vågar inte få ett negativt test igen. Hoppas hoppas hoppas. Hur har ni haft sex vid ägglossning? Varje dag, varannan, var 3e? Hur säkra har ni varit på ägglossningsdagen? Är apparna missvisande? 

    Hur går det för alla er? Grattis till plussarna och kärlek och massa kramar till alla oss som försöker <3

  • Lollan1

    BIM +1 idag och tankarna snurrar som bara den. Tog ett testa tidigt typ BIM -5 som var helt blankt. Tog ett vanligt test igår på BIM som också var helt blankt. Borde ju segt något på gårdagens test om det nu skulle ha blivit något men kan ändå inte låta bli att få upp en strimma hopp när mensen inte infunnit sig. Vet att en dag sent inte är något men brukar alltid få mensen senast på BIM, någon gång någon dag innan men enda gången jag varit sen så plussade jag på BIM+2 (var i oktober, blev MA). Tyckte jag kände av mensvärk igår, men har också haft små "flashar" av illamående (kommer hastigt och försvinner ganska snabbt igen) både igår och idag. Vet dock att illamående egentligen inte kommer förrän senare i graviditeten. Förra (och enda) gången jag varit gravid hade jag egentligen endast ont i brösten som symptom förutom utebliven mens. Ingen sån ömhet i brösten ny oavsett hur mycket jag känner efter Flört känns som att man blir helt galen av den här processen... 

  • Sanso
    Lollan1 skrev 2022-04-28 11:59:46 följande:

    BIM +1 idag och tankarna snurrar som bara den. Tog ett testa tidigt typ BIM -5 som var helt blankt. Tog ett vanligt test igår på BIM som också var helt blankt. Borde ju segt något på gårdagens test om det nu skulle ha blivit något men kan ändå inte låta bli att få upp en strimma hopp när mensen inte infunnit sig. Vet att en dag sent inte är något men brukar alltid få mensen senast på BIM, någon gång någon dag innan men enda gången jag varit sen så plussade jag på BIM+2 (var i oktober, blev MA). Tyckte jag kände av mensvärk igår, men har också haft små "flashar" av illamående (kommer hastigt och försvinner ganska snabbt igen) både igår och idag. Vet dock att illamående egentligen inte kommer förrän senare i graviditeten. Förra (och enda) gången jag varit gravid hade jag egentligen endast ont i brösten som symptom förutom utebliven mens. Ingen sån ömhet i brösten ny oavsett hur mycket jag känner efter Flört känns som att man blir helt galen av den här processen... 


    Jag kräktes på BIM-2 och mådde så illa så jag knappt kunde åka bil, så att illamående inte skulle kunna komma tidigt håller jag inte med om (slutade dessvärre i MF för min del). Håller tummarna att du får plus snart!  
  • Lollan1
    Sanso skrev 2022-04-28 12:54:07 följande:
    Jag kräktes på BIM-2 och mådde så illa så jag knappt kunde åka bil, så att illamående inte skulle kunna komma tidigt håller jag inte med om (slutade dessvärre i MF för min del). Håller tummarna att du får plus snart!  
    Tack! Ger ju lite hopp ändå. Vanligtvis senare kanske jag skulle ha skrivit men det är ju såklart olika. Har aldrig önskat illamående eller något annat tydligt tecken så mycket någonsin innan, haha! (Vet ju att jag såklart kommer ångra detta OM det nu skulle vara en graviditet och jag får mycket illamående sen, men just nu tar jag vad som helst, känns det som). 

    Någon som vet när man ska/bör plussa om det är något? Har hört att det borde synas vid BIM och är därför fortfarande ganska skeptisk, eftersom gårdagens var helt blankt-borde det inte kunnat ana något om det gått vägen denna cykel? Testade dock inte på morgonen. Tänkte försöka göra det, frågan är om jag ska försöka hålla mig till lördag om inte mensen kommer innan dess då. När jag plussade innan MA var det med ett svagt sträck efter jobbet (ca 17-tiden), alltså inte på morgonen. Det var BIM +2
  • Klara1997
    Lollan1 skrev 2022-04-28 13:19:56 följande:
    Tack! Ger ju lite hopp ändå. Vanligtvis senare kanske jag skulle ha skrivit men det är ju såklart olika. Har aldrig önskat illamående eller något annat tydligt tecken så mycket någonsin innan, haha! (Vet ju att jag såklart kommer ångra detta OM det nu skulle vara en graviditet och jag får mycket illamående sen, men just nu tar jag vad som helst, känns det som). 

    Någon som vet när man ska/bör plussa om det är något? Har hört att det borde synas vid BIM och är därför fortfarande ganska skeptisk, eftersom gårdagens var helt blankt-borde det inte kunnat ana något om det gått vägen denna cykel? Testade dock inte på morgonen. Tänkte försöka göra det, frågan är om jag ska försöka hålla mig till lördag om inte mensen kommer innan dess då. När jag plussade innan MA var det med ett svagt sträck efter jobbet (ca 17-tiden), alltså inte på morgonen. Det var BIM +2

    Tar lite olika tid för ägget att fästa, jag har plussat 5 dagar innan bim blev tyvärr tidigt missfall denna månad 
    men tidigare har jag plussat efter eller på bim. 
    Men jag tror det Beror på lite 
    ibland flyttas ju ägglossningen några dagar,  kanske kan vara något sådan tex 


     

Svar på tråden Bim april 2022