• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2025-03-26 16:41:37 följande:

Idag är jag på dag 55 i min menscykel. Vad tusan är det som händer. 😩 Har bokat tid till gyn i nästa vecka. På onsdag ska jag dit. Tog ett digitalt test för lite mer än en vecka sen, men det gav inte mig något då. Senast jag hade mens var den 1 februari. 

Fy fan vad jag lider med dig. Hade själv 65+ dagars cykel på grund av att jag aldrig ägglossade... tror du kan behöva lite ägglossningsstimulering. Hoppas du får en bra läkare ❤️❤️
  • Anonym (Tredje)

Dilemma. 
    Fick mensen idag 27/3. 
    Om jag skulle bli gravid nästa cykel är bebis beräknad 31/12. 
    Födde första tre dagar över tiden och andra tre dagar innan tiden... Vad gör jag. 
    Är även bjuden på bröllop utomlands i november som vi gärna hade gått på. 

• Anonym (Ardna)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-03-27 08:44:26 följande:

Dilemma. 
    Fick mensen idag 27/3. 
    Om jag skulle bli gravid nästa cykel är bebis beräknad 31/12. 
    Födde första tre dagar över tiden och andra tre dagar innan tiden... Vad gör jag. 
    Är även bjuden på bröllop utomlands i november som vi gärna hade gått på. 

Ni kan låta det som sker ske. Ni behöver varken undvika eller försöka utan bara leva som vanligt 🥰
    Förstår dig verkligen, vi har precis gjort andra försöket där bf isåfall blir 14/12 och första gick jag över tio dagar. Har kalla fötter nu i efterhand men är säker på att det kommer bli som det är tänkt att bli. Första försökte vi länge med, så ville inte heller hoppa över denna månaden. Det kan ju komma både tidigare och senare 🙈 Försöker tänka att man inte kan planera bebis. 
  • Nanathalie

Äl + 5 idag och jag börjar få klåda i fingrarna. Så svårt. Så nervöst. Första ägglossningen efter mf hits differently liksom. Hoppas så mycket. Så orolig att det inte tagit sig. Orolig för hur den känslan kommer tas emot av mitt sköra hjärta. Jag är en sådan som börjar testa tidigt för att slippa den där käftsmällen på äl+8 (då jag testat positivt innan). Tänkte börja imorgon men tog ett lite spontant imorse för att börja även om det är helt helt omöjligt att plussa. Handlar om att se negativa tester och hantera det när äl+8 kommer typ. SJÄLVKLART får jag spök just idag 😂😂 vad vill universum mig. Första testet efter att jag testat ut min graviditet för 3v sedan, och jag får 2 streck. Jag tempar så vet att det är omöjligt på äl+5 men ändå störande 😂 

Hur går det för er som ligger på samma äl som mig? Börjar ni också bli otåliga?

• xnfsm

Mensen kom idag. En dag tidigt, alltid tacksamt att slippa vänta längre iaf. Hoppar in i tråd för april om det finns någon! Grattis till alla som plussade ❤️ lycka till alla vi som fortsätter försöka!

• våran bebis 2025

Bim idag men tog ett cb testa tidigt igår morse (se bild) vilket jag ändå tyckte var svagt så tog jag ett cb digitalt alldeles nyss som visade gravid. Gör det nåt att det är så svagt på bim? när hade ni tagit ett med veckoindikator? 😊

• Anonym (Ardna)
    våran bebis 2025 skrev 2025-03-27 16:53:53 följande:
    Bim idag men tog ett cb testa tidigt igår morse (se bild) vilket jag ändå tyckte var svagt så tog jag ett cb digitalt alldeles nyss som visade gravid. Gör det nåt att det är så svagt på bim? när hade ni tagit ett med veckoindikator? 😊

Grattis 🥳 
    Jag hade inte tagit med veckoindikator alls eller digitala 🙈
    Men gjorde det med vår första graviditet som blev ma, för att min sambo vägra förstå att strecken betyde gravid.
    Då tog vi med veckoindikator och det visade 1-2 veckor 12 dpo, är säker på att det skulle göra för dig nu också. 

Så det är nog när som du kan använda ett sånt 🙃

• Nanathalie
    våran bebis 2025 skrev 2025-03-27 16:53:53 följande:

Mitt streck var extremt svagt och jag fick gravid 1-2 på äl+8 förra grav.. Detta kommer troligtvis visa 2-3 😂😂 GRATTIS!
  • skogsglänta

Är det någon som vet ungefär hur mycket hCG som finns i urinen vid olika veckor? Jag testade positivt på ett cb digital early i torsdags men igår när jag skulle testa med veckoindikator fick jag Inte gravid. Jag tänker att min kropp kanske inte hunnit producera så mycket hCG än, kan det vara så? Kommer ta ett nytt med veckoindikator på måndag, undrar bara om det kan vara så som jag faktiskt misstänker?

• Anonym (Lins)
    skogsglänta skrev 2025-03-29 19:45:05 följande:

Är det någon som vet ungefär hur mycket hCG som finns i urinen vid olika veckor? Jag testade positivt på ett cb digital early i torsdags men igår när jag skulle testa med veckoindikator fick jag Inte gravid. Jag tänker att min kropp kanske inte hunnit producera så mycket hCG än, kan det vara så? Kommer ta ett nytt med veckoindikator på måndag, undrar bara om det kan vara så som jag faktiskt misstänker?

Nivån hcg ska ju fördubblas varannan dag i början av graviditeten. CB digital tidigt brukar ha en gräns på 10 mIU/ml och den vanliga veckoindikator brukar ha 25 mIU/ml. Det kan vara så att du ligger precis på gränsen om vi säger att du hade runt 10 i torsdags. Då kanske du hade 20 nu när du testade idag och därför visade den inte gravid. Håller tummarna!!

• skogsglänta
    Anonym (Lins) skrev 2025-03-29 21:11:48 följande:

Nivån hcg ska ju fördubblas varannan dag i början av graviditeten. CB digital tidigt brukar ha en gräns på 10 mIU/ml och den vanliga veckoindikator brukar ha 25 mIU/ml. Det kan vara så att du ligger precis på gränsen om vi säger att du hade runt 10 i torsdags. Då kanske du hade 20 nu när du testade idag och därför visade den inte gravid. Håller tummarna!!

Tack snälla för ditt svar. Jag hoppas det är så! Kan jag ta ett nytt med indikator imorgon bitti eller bör jag vänta någon dag? 😊
Svar på tråden BIM Mars 2025