Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-25 17:52:39 följande:
Tack för analysen, Freud. Att du blir så här upprörd säger nog mer om vad som triggar dig än om mig. Du kräver svar men lyssnar inte ? det är ingen kommunikation, det är en attack. Så nej, jag tänker inte bjuda in dig till min verklighet när du redan bestämt dig för vad du vill se.
Jag har inte krävt någonting, det var ju du som tyckte jag skulle vara mer nyfiken, varför skulle jag det när du ändå inte svarar? Och vad är det som du anser att jag inte uppfattat/lyssnat på? Hur du fick det till att jag blev upprörd säger faktiskt mer om dig, återigen brister du i att kommunicera. Och tråden handlar inte ens om mig, eller vad jag känner, det är ju inte jag som startat en tråd och bett om hjälp, så du är mycket osaklig i det här, diskussionen handlar om DIG, inte om mig. Du svarar inte på frågorna, eller diskuterar sakligt. Dessutom läser du in en massa som jag inte skrivit eller ens antytt någonting om. Så jo du brister faktiskt i kommunikationen. Och om du betedde dig likadant i ditt förhållande så är det inte konstigt att det inte fungerade.