• Anonym (För snäll)

Snälla killar får inte ligga..

Är det så? Om man är en för snäll kille. En kille som jobbar heltid, gör det mesta i hemmet, stödjer sin partner i vått och torrt, ger henne romantiska och roliga överraskninga. Sköter hygien och träning men ändå vill min fru typ aldrig ligga med mig trots att när vi ligger ser jag till att hon inprincip alltid får några orgasmer. Måste man vara ett svin och bete sig som en ?bad boy? för att vara intressant sexuellt för en kvinna?

• Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..
  • Anonym (Ronny)
    jontebula skrev 2025-07-15 10:02:49 följande:
    Dom gilla badboys helt klart även om många vägrar erkänna det så är det så verkligheten ser ut.
    Hur många vuxna kvinnor vill ha bad boys? Om du kollar i din vänskapskrets?
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Svaret) skrev 2025-05-16 18:31:44 följande:
    Bra värderingar är en sammanfattning av vad kvinnor har uttryckt här ovan som attraktiva egenskaper förutom självsäkerhet och styrka. Att du är triggad och grälsjuk bryr jag mig inte om.
    svårt att argumentera med en person som ändrar sin första argumentationspunkt till något helt annat Drömmer, blir liksom ingen poäng med det hela. 

När det gäller din avslutande mening tänker jag nog att du börjat prata med dig själv.
  • Anonym (Kajanders)

Jämställda män får mer sex, det visar amerikansk forskning. Att vara "snäll" är inget dåligt. Gå inte på myterna från den nya skumma mansrörelsen av aggressiva incels.

Vad som får kvinnan att tända är kärnfysik, det finns inget enkelt svar. Man får prova sig fram, testa, försöka utvecklas. Prata eller experimentera. 

Jag tror på samtal, lyssnande, närhet, tillit - och lite "farlighet" i form av överraskningar i vardagen, gränsöverskridanden i sängen, att våga bli arg och sen försonas.

• Anonym (Jo)
    Anonym (Ronny) skrev 2025-07-17 22:32:23 följande:
    Hur många vuxna kvinnor vill ha bad boys? Om du kollar i din vänskapskrets?
    Inte många skulle jag tro.
  • Anonym (uw)

Jo, vi snälla killar får visst ligga. Man kan vara socialt kompetent, smart, målmedveten och driven trots att man är snäll.

• ClumsySmurf
    Anonym (Kajanders) skrev 2025-08-08 11:51:30 följande:

Jämställda män får mer sex, det visar amerikansk forskning. Att vara "snäll" är inget dåligt. Gå inte på myterna från den nya skumma mansrörelsen av aggressiva incels.

Vad som får kvinnan att tända är kärnfysik, det finns inget enkelt svar. Man får prova sig fram, testa, försöka utvecklas. Prata eller experimentera. 

Jag tror på samtal, lyssnande, närhet, tillit - och lite "farlighet" i form av överraskningar i vardagen, gränsöverskridanden i sängen, att våga bli arg och sen försonas.

Amerikansk forskning visar också tvärt om.

• Anonym (Man)
    Hornper skrev 2025-07-17 20:11:57 följande:
    Fint politiskt korrekt svar! Själv tycker jag nog att sex var betydligt mer njutbart innan jag gifte mig. 
    Låter som att du är dålig på att knulla och du insåg det för första gången när det verkligen blev statiskt. Stackars dina tidigare ligg. 
  • Hornper
    Anonym (Man) skrev 2025-08-09 23:07:39 följande:
    Låter som att du är dålig på att knulla och du insåg det för första gången när det verkligen blev statiskt. Stackars dina tidigare ligg. 
    Du har helt rätt i båda dina antaganden!
  • Anonym (Äldre man)

Jag kan tänka att det är lite svårt att forska på ämnet. En elak man kanske har mer sex än en snäll man då de är i relation. Frågan är dock hur mycket samtycke den elaka manen har. Problemet är att den elaka mannen förmodligen inte ens reflekterar till det, utan ser sex som en rättighet och inget man gör tillsammans för att båda vill.

• Ikaros12
    Anonym (Äldre man) skrev 2025-08-10 13:33:22 följande:

Jag kan tänka att det är lite svårt att forska på ämnet. En elak man kanske har mer sex än en snäll man då de är i relation. Frågan är dock hur mycket samtycke den elaka manen har. Problemet är att den elaka mannen förmodligen inte ens reflekterar till det, utan ser sex som en rättighet och inget man gör tillsammans för att båda vill.

Jag tänker ofta att det är sorgligt att vissa män inte inser detta. Tyvärr skadar dessa män mer för framtida relationer, då det kan ta ganska lång tid för kvinnan att känna sexuell trygghet i nya Relationer efter en relation med en sådan man. Så istället för att klaga på kvinnors val, borde vi män säga till dessa känslokalla män att det de gör inte är okej! Om dessa män hade varit ärliga i början av relationen med sin kvinnosyn, så tror jag inte många kvinnor skulle vara intresserade. Dessa män är oftast charmiga och roliga i början, inte elaka!
  • Anonym (Lajla S)

Ska jag riktigt tända till, måste en man utstråla en viss mandighet/maskulinitet och "råskap".  Hurvida det är badboys vet jag inte, men ofta är det Svenssons med helt vanliga jobb.  

• Hornper
    Anonym (Lajla S) skrev 2025-08-10 15:24:42 följande:

Ska jag riktigt tända till, måste en man utstråla en viss mandighet/maskulinitet och "råskap".  Hurvida det är badboys vet jag inte, men ofta är det Svenssons med helt vanliga jobb.  

Det köper jag utan vidare! Av erfarenheter från ungdomen vet jag att man måste ge järnet om man skall få en dam intresserad. Daska henne i rumpan och bjud på en drink! Ducka sedan för örfilen alternativt gläd dig åt hennes leende och sällskap!
    Men i en väl etablerad relation blir det glest mellan liggen, hur man än gör sig till eller vilka pajaskonster man än kan ägna sig åt (träna på gym, deklamera dikter eller laga mat). Det är helt enkelt livets gång, bara att tugga i sig. Elak skall man definitivt aldrig vara, men det hjälper inte vara snäll heller
  • Anonym (Fia)
    Hornper skrev 2025-08-10 21:25:46 följande:
    Det köper jag utan vidare! Av erfarenheter från ungdomen vet jag att man måste ge järnet om man skall få en dam intresserad. Daska henne i rumpan och bjud på en drink! Ducka sedan för örfilen alternativt gläd dig åt hennes leende och sällskap!
    Men i en väl etablerad relation blir det glest mellan liggen, hur man än gör sig till eller vilka pajaskonster man än kan ägna sig åt (träna på gym, deklamera dikter eller laga mat). Det är helt enkelt livets gång, bara att tugga i sig. Elak skall man definitivt aldrig vara, men det hjälper inte vara snäll heller
    Daska i rumpan som flirt har inte varit gångbart nånstans jag varit. Däremot har jag slagit tillbaka några ggr, mina kompisar har gjort samma. Det dracks inga drinkar tillsammans efter det.
Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..