• Anonym (000anonym)

Distansförhållande

Hej! En kille som jag har gemensamma bekanta med har börjat skriva och har planer på att träffas problemet är bara att han bor i Småland och jag bor i Uppland. Han valde att flytta ner till Småland pga av jobb men han kommer hem ibland och hälsar på sin familj. Jag har inte körkort så ska jag åka till honom så får jag åka tåg i ca 4 timmar. Hur ska man göra när man ses, kan man ta en fika på stan och sen kanske bjuda med honom hem till mig och sova över om det känns bra ? Vi kommer troligtvis att ligga med varandra när vi ses eller iaf ligga nån gång i framtiden vill bara att det inte blir ett ons men hur ska vi hinna träffas när vi bor flera timmar från varandra jag vill träffa honom iaf 1 gång i månaden om vi ska börja dejta seriöst sen och prata facetime och så när man inte träffas. Funkar det att dejta på distans ?? Jag gillar verkligen den här killen och vill inte att det blir skit vill ge det här en chans

• Svar på tråden Distansförhållande
  • Anonym (r)

menar du att ni pratat på facetime? Foten i munnen

• Anonym (.)
    Anonym (000anonym) skrev 2025-08-25 16:24:01 följande:
    Jag förstår att hans jobb tar mycket tid och att han behöver vila efter jobbet och jag förstår att man måste kompromissa lite i ett förhållande, vi får försöka träffas så mycket som möjligt när han är ledig och turas om att åka till varandra det löser sig på något sätt jag vill verkligen vara med honom men distansen är jobbig kommer sakna honom jättemycket när vi inte kan ses 🥺 men vi får försöka prata facetime m.m när vi inte ses ☺️

Absolut kan nu ju båda åka, men som dina förutsättningar är idag så är det ändå lättare för dig där. 
    Enligt mitt tycke är inte varannan gång riktigt rättvist. Du kanske kan offra dig där, för att ge honom lite lättare där. Sen kanske ni får dela på resekostnaderna där för du ska ju inte behöva bli ruinerad för att du är den som reser mest. 

Och ja, som sagt, SMS och telefonsamtal kommer man faktiskt långt på. 

• Anonym (?)
    Anonym (000anonym) skrev 2025-08-25 16:24:01 följande:
    Jag förstår att hans jobb tar mycket tid och att han behöver vila efter jobbet och jag förstår att man måste kompromissa lite i ett förhållande, vi får försöka träffas så mycket som möjligt när han är ledig och turas om att åka till varandra det löser sig på något sätt jag vill verkligen vara med honom men distansen är jobbig kommer sakna honom jättemycket när vi inte kan ses 🥺 men vi får försöka prata facetime m.m när vi inte ses ☺️
    Innan du gör planer, sörjer, saknar - TRÄFFA HONOM I ALLA FALL  EN GÅNG! 
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (r) skrev 2025-08-25 16:29:59 följande:

menar du att ni pratat på facetime? Foten i munnen

Ja ☺️ är det något fel med det eller vad då ?
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (?) skrev 2025-08-25 16:55:03 följande:
    Va ? Varför ska jag sörja ?
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (.) skrev 2025-08-25 16:35:03 följande:

Absolut kan nu ju båda åka, men som dina förutsättningar är idag så är det ändå lättare för dig där. 
    Enligt mitt tycke är inte varannan gång riktigt rättvist. Du kanske kan offra dig där, för att ge honom lite lättare där. Sen kanske ni får dela på resekostnaderna där för du ska ju inte behöva bli ruinerad för att du är den som reser mest. 

Och ja, som sagt, SMS och telefonsamtal kommer man faktiskt långt på. 

Ja jag hoppas iaf att vi kan träffas 1 gång i månaden eller kanske var tredje vecka eller nåt sånt ☺️ jo sms och Facetime går det också men det är ju inte samma sak som att träffas i verkligheten men vi får hitta nån lösning som passar båda ☺️
  • Anonym (Hmm)

Är särbo sedan 11 år tillbaka. Vi har typ två timmar i bil mellan oss. Det funkar, jag arbetslös och hon har dagtid på jobbet.
    Hade vi haft samma utgångspunkt som i TS så hade vi aldrig någonsin försökt inleda ett förhållande.

• Anonym (r)
    Anonym (000anonym) skrev 2025-08-25 17:01:14 följande:
    Ja jag hoppas iaf att vi kan träffas 1 gång i månaden eller kanske var tredje vecka eller nåt sånt ☺️ jo sms och Facetime går det också men det är ju inte samma sak som att träffas i verkligheten men vi får hitta nån lösning som passar båda ☺️

Detta är verkligen en kvinnlig version av långköraren med 9000 inlägg. Exakt på pricken med nojor, dejta seriöst.

• Anonym (000anonym)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-08-25 17:18:01 följande:

Är särbo sedan 11 år tillbaka. Vi har typ två timmar i bil mellan oss. Det funkar, jag arbetslös och hon har dagtid på jobbet.
    Hade vi haft samma utgångspunkt som i TS så hade vi aldrig någonsin försökt inleda ett förhållande.

Varför inte? Tycker man om varandra så får man väl lösa så man kan träffas man ska inte ge upp så lätt det känns rätt för mig iaf så jag kommer ge det här en chans ☺️ tror det kan bli nåt bra och hoppas på en framtid ihop
  • Anonym (Jo)
    Anonym (?) skrev 2025-08-25 16:55:03 följande:
    Det tycker jag också, träffa honom.
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (Jo) skrev 2025-08-25 20:19:05 följande:
    Det tycker jag också, träffa honom.
    Jo ska försöka prata med honom och se om vi kan planera in en träff snart 🥰
Svar på tråden Distansförhållande