Lillkroken skrev 2025-09-18 08:11:54 följande:
Kan detta vara det mest klassiska problemet i världen? Ni karlar måste också förstå att det sexuella intresset i en kvinnas hjärna börjar innan man kliver in i sängkammaren.. det kan ibland betyda att man behöver jobba med att ge en kvinna uppmärksamhet under andra timmar på dygnet.
otrohet, hjälper ju inte eran relation alls, så om du vill satsa på den bör du tänka en gång till eller åtta!
jag har själv varit där du är (men jag är kvinna) och jag hamnade på sidor, och sökte andra män.
Jag lever inte tillsammans med honom idag.
för mig var det värt allt, jag mår idag bättre och har lever i en relation med mycket sex, precis som jag vill ha det!
ett annat förslag är.. bjud in en extra man! Fokus på damen ;)
Karlar måste förstå.
Men kvinnor behöver inte förstå?
Du behöver öppna ditt sinne.
Sexuella upplevelser utom äktenskapet kan mycket väl hjälpa relationen!
T ex om en man som längtar efter och saknar närhet och sex lever i ett äktenskap där kvinnan vägrar närhet med mannen och har valt att göra sig själv antisexuell (relativt vanligt!) så mår mannen givetvis mycket dåligt.
När ena parten i en relation mår dåligt så blir relationen oharmonisk.
Det är fullkomligt självklart att sexuella upplevelser utom äktenskapet i ett sådant exempel, och i liknande exempel, kan hjälpa mannen må bättre.
Vilket i sin tur med allra största sannolikhet kan göra deras äktenskap mera harmoniskt och bättre på väldigt många plan.
Men jag gillar din avslutning, åtminstone delvis.
Jag gillar konkreta och positiva förslag och tankar.
Om båda parter vill så kan jag mycket väl hålla med om att göra ett försök att bjuda in en extra man.
Men, hur tänker du?
Varför menar du att det i denna situationen enbart skulle vara mannens ansvar att göra något åt saken, t ex att "bjuda in en extra man"?
I TS exempel skulle det väl i så fall vara mycket mer naturligt att kvinnan ansvarar för konkreta försök och åtgärder. Och i så fall vore det självfallet minst lika naturligt att hon föreslår att bjuda in en annan kvinna, en kvinna som vill ha sex med TS (eftersom hon själv inte vill...).
TS/mannen har vilja och har ju försökt. Men så vitt vi vet så saknar hon vilja och hon vägrar delta i några försök.