• roken1

snälla hjälp mig..

som rubriken lyder, snälla hjälp mig. jag har en fru och fantastiska barn.
    men något saknas, min sexlust är betydligt större än hennes. har testat allt möjligt för att kåta upp henne, göra henne sugen så att hon ska få större lust men inget händer..
    mina tankar har börjat spåra in på otrohet, det ger mig en liten kick i kroppen, det låter spännande... hur ska jag gå tillväga? ligger och är otroligt kåt flera kvällar men det enda hon vill är att jag ska klia henne i håret...

• Svar på tråden snälla hjälp mig..
  • Anonym (Ojoj)

Klart att det gäller samma om kvinnan väljer samma beteende. Det var inte det jag ville få fram. Det är det du väljer att hacka på. Eftersom du inte kan ge ett bra motresonemang. 

Jag menar att otrohet är fel i en förhållande, det är psykisk misshandel, precis som fysisk misshandel är fel

• Anonym (Slarva inte)
    Anonym (Ojoj) skrev 2025-09-28 18:26:32 följande:

Klart att det gäller samma om kvinnan väljer samma beteende. Det var inte det jag ville få fram. Det är det du väljer att hacka på. Eftersom du inte kan ge ett bra motresonemang. 

Jag menar att otrohet är fel i en förhållande, det är psykisk misshandel, precis som fysisk misshandel är fel

Du tar alltså tillbaka och erkänner att du hade fel i ditt tidigare grovt generaliserande påstående?

Det var väl ändå du som påstod, citat:
    Det här är ett klassiskt manligt dilemma. Mannen är egoistiskt och lat. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Ojoj) skrev 2025-09-28 18:26:32 följande:

Precis, just så.
  • Anonym (Ojoj)
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-29 08:54:00 följande:
    Du tar alltså tillbaka och erkänner att du hade fel i ditt tidigare grovt generaliserande påstående?

Det var väl ändå du som påstod, citat:
    Det här är ett klassiskt manligt dilemma. Mannen är egoistiskt och lat. 
    Tråkigare människa än du får man leta efter. Du hänger upp dig på en liten detalj och blundar det jag sa. Som vanligt svarar du inte eller har några sakliga argument. 

Jag fattar att du är ett otrogen skit som vill rättfärdiga ditt beteende genom den här tråden. Du försöker bara övertyga dig själv att du inte är en dålig person som inte gör någon skada. Du är så genomskinlig.. SUCK
  • gobbgobb87

Knepig fråga det här men jag tänker att tankar/fantasier är en sak och agerande något helt annat. Mitt sätt att se på saken är att det hela kokar ner till om du älskar och respekterar din fru. Gör du inte det kan du vara otrogen,  MEN, samtidigt om du ändå inte älskar och respekterar henne är ju förhållandet ändå meningslöst och du kan vara så pass renhårig att du gör skiljer dig innan du ligger med andra. Att svika någon man delar/delat en stor del av sitt liv med, inte minst mamman till ens barn, på det viset är bottenskrapsvidrigt. 

Visst, jag förstår frustrationen och fantasierna, jag har inte haft sex med min fru på 4 eller 5 år nu, trots att jag vill och tänker på det varje dag. Fast att vara otrogen ... Nej, jag kan inte göra så mot en annan människa. Särskilt inte just den som jag tycker så mycket om. Blir känslorna annorlunda en dag får vi väl gå skilda vägar men oavsett hur jobbig den här biten är tänker jag inte gå bakom ryggen på henne. ... Dessutom skulle jag sluta respektera mig själv, vilket vore ännu ett problem utöver alla de andra. 

• Anonym (Nightstride)
    gobbgobb87 skrev 2025-09-30 20:45:14 följande:

Knepig fråga det här men jag tänker att tankar/fantasier är en sak och agerande något helt annat. Mitt sätt att se på saken är att det hela kokar ner till om du älskar och respekterar din fru. Gör du inte det kan du vara otrogen,  MEN, samtidigt om du ändå inte älskar och respekterar henne är ju förhållandet ändå meningslöst och du kan vara så pass renhårig att du gör skiljer dig innan du ligger med andra. Att svika någon man delar/delat en stor del av sitt liv med, inte minst mamman till ens barn, på det viset är bottenskrapsvidrigt. 

Visst, jag förstår frustrationen och fantasierna, jag har inte haft sex med min fru på 4 eller 5 år nu, trots att jag vill och tänker på det varje dag. Fast att vara otrogen ... Nej, jag kan inte göra så mot en annan människa. Särskilt inte just den som jag tycker så mycket om. Blir känslorna annorlunda en dag får vi väl gå skilda vägar men oavsett hur jobbig den här biten är tänker jag inte gå bakom ryggen på henne. ... Dessutom skulle jag sluta respektera mig själv, vilket vore ännu ett problem utöver alla de andra. 

Kudos! 
  • Jimmy75
    Anonym (Nightstride) skrev 2025-09-30 21:44:46 följande:
    Kudos! 
    Instämmer! Skön motpol till förespråkandet av att gå bakom ryggen. Man gör liksom inte så....hur mycket behov man än har så är det inte ett moget sätt att hantera det.
  • Anonym (Nr. 8)
    Lynx123 skrev 2025-09-15 08:17:39 följande:

Var inte otrogen. Aldrig! Det är ett svek som aldrig går att reparera 

Tycker att ni ska prova parterapi. Som andra redan har skrivot så låter det som att ni inte kommunicerar väl i ord och gärning. Få saker är så avtändande som en partner som tjatar om sex och försöker "kåta upp" en. Och ofta är ser vardagen som lommer emellan. Delar ni till exempel lika på hushållsuppgifterna? Gör ni romantiska saker tillsammans?

Funkar inte terapi är det kanske dags att tänka på refrängen. Men var INTE otrogen.

Håller med! Här en aktionslista till TS:

1. Kommunicera, lyssna, diskutera 
    2. Ta hjälp, parterapi tex är utmärkt
    3. Öva, prata mera och framförallt lyssna
    4. Fundera på vad som är ditt ansvar i förhållandet, vad kan du bidra med?
    5a. Sluta att tänka i termer som "kåta upp". Det är din fru vi pratar om här, hon är väl ingen jävla maskin eller..!?
    5b. Det är din uppgift att förföra din fru, innan nån annan gör det. Ta en disk tex, tänk till, fixa, laga mat, orda och bjud till.
    5c. Sex är en förtroende, trygghets och pigghetsfråga. Därtill krävs också stämning, läge och rätt miljö
    6a. Fundera på varför ni är ihop! Vad får hon ut av förhållandet, vad har hon för förväntningar, drömar, önskemål, och fantasier i största allmänhet. 
    6b. Är du inte intresserad av ovanstående, så förstår jag att hon inte har så mycket att längta till där hemma..
    7. Vad är ert förhållande värt? Hemmavarande barn? Framtidsplaner?
    8. Väljer du att vara otrogen är det kört! Fega män som flyr klarar sig de flesta familjer utan. Du är bara rädd för att bli lämnad och för feg för att lämna själv. Så din fru får vara reservplanen tills du vet om du har något att erbjuda på marknaden... 
    9. Ja. En partner märker! Hört talas om ångest, skam, skuldkänslor? Är du normalt känslomässigt funtad så kommer hon att läsa dig som en öppen bok. Är nåt fel så märks det. 
    10. Hur hade du själv velat blivit bemött och behandlad? Det kanske är din fru som är otrogen, eller..

Till sist. Var inte en sån jävla fegis! Prata med din hustru, hon har mängder av anledningarna att älska dig, om du intresserar dig för ert gemensamma förhållande. 

Stabila, ärliga och jämställda förhållanden har det bästa sexet! Det kommer inte gratis. Som allt annat bra här i livet så gäller det att jobba.

Och jobba gör man med sig själv. Vägen till lycka är inte en jävla övertalningskampanj.
  • Jimmy75
    Anonym (Nr. 8) skrev 2025-09-30 23:48:36 följande:

5a. Sluta att tänka i termer som "kåta upp". Det är din fru vi pratar om här, hon är väl ingen jävla maskin eller..!?
    5b. Det är din uppgift att förföra din fru, innan nån annan gör det. Ta en disk tex, tänk till, fixa, laga mat, orda och bjud till.
    5c. Sex är en förtroende, trygghets och pigghetsfråga. Därtill krävs också stämning, läge och rätt miljö
    6a. Fundera på varför ni är ihop! Vad får hon ut av förhållandet, vad har hon för förväntningar, drömar, önskemål, och fantasier i största allmänhet. 
    6b. Är du inte intresserad av ovanstående, så förstår jag att hon inte har så mycket att längta till där hemma..
    8. Väljer du att vara otrogen är det kört! Fega män som flyr klarar sig de flesta familjer utan. Du är bara rädd för att bli lämnad och för feg för att lämna själv. Så din fru får vara reservplanen tills du vet om du har något att erbjuda på marknaden... 
    9. Ja. En partner märker! Hört talas om ångest, skam, skuldkänslor? Är du normalt känslomässigt funtad så kommer hon att läsa dig som en öppen bok. Är nåt fel så märks det. 
    10. Hur hade du själv velat blivit bemött och behandlad? Det kanske är din fru som är otrogen, eller..

Till sist. Var inte en sån jävla fegis! Prata med din hustru, hon har mängder av anledningarna att älska dig, om du intresserar dig för ert gemensamma förhållande. 

Stabila, ärliga och jämställda förhållanden har det bästa sexet! Det kommer inte gratis. Som allt annat bra här i livet så gäller det att jobba.

Och jobba gör man med sig själv. Vägen till lycka är inte en jävla övertalningskampanj.
    Det går bara ge EN tumme upp, om det hade varit möjligt hade jag gett fler. 
  • Hornper
    Anonym (Nr. 8) skrev 2025-09-30 23:48:36 följande:

Kan knappt hålla mig för skratt när jag läser dessa fina, politiskt korrekta råd som kunde vara hämtade ur en relationsspalt i en fruntimmerstidning. Tyvärr fungerar de inte. När en kvinna bestämt sig för att knipa igen blir det inget mer sex i det förhållandet, hur mycket man än pratar och diskar.
    Som jag skrivit tidigare är det bara att välja mellan ensamrunk, skilsmässa eller vänsterprassel.
  • Anonym (Slarva inte)
    Anonym (Ojoj) skrev 2025-09-30 19:39:39 följande:
    Tråkigare människa än du får man leta efter. Du hänger upp dig på en liten detalj och blundar det jag sa. Som vanligt svarar du inte eller har några sakliga argument. 

Jag fattar att du är ett otrogen skit som vill rättfärdiga ditt beteende genom den här tråden. Du försöker bara övertyga dig själv att du inte är en dålig person som inte gör någon skada. Du är så genomskinlig.. SUCK
    Du gillar inte mina åsikter, och det verkar som du på ett eller annat sätt, med utgångspunkt av vad jag har skrivit på ett forum, har funnit en grund för att ha bildat dig en uppfattning om mig som person, en person som du inte gillar.
    Det är helt ok för min del.
    Men jag tänker att det skulle kunna vara så att det kanske visar mer om dig som person än om mig?

Hur som helst så tycker jag att du, liksom vi alla, i forumet och alltid, bör undvika sådana där väldigt grova generaliseringar som du gav exempel på.
    Jag vågar tro att du egentligen håller med om det?
    (Eller att du håller med åtminstone när det gäller andras grova generaliseringar...)
  • Anonym (Slarva inte)
    Hornper skrev 2025-10-01 09:02:32 följande:
    Kan knappt hålla mig för skratt när jag läser dessa fina, politiskt korrekta råd som kunde vara hämtade ur en relationsspalt i en fruntimmerstidning. Tyvärr fungerar de inte. När en kvinna bestämt sig för att knipa igen blir det inget mer sex i det förhållandet, hur mycket man än pratar och diskar.
    Som jag skrivit tidigare är det bara att välja mellan ensamrunk, skilsmässa eller vänsterprassel.
    Ibland är sanningen väldigt obekväm. Särskilt när sanningen inte är politiskt korrekt, och särskilt obekväm för vissa...
    Jag håller med. Jag säger inte att dina ordval och att allt du säger är helt korrekt, jag förstår att du inte bokstavligen menar att det du säger är helt och hållet sant alltid och i samtliga fall.
    Men hur obekvämt det än är, hur icke politiskt korrekt det är, så är det helt sant att det väldigt ofta och i väldigt många fall ligger det en hel del i det du beskriver.

Din slutsats om tre val ligger också i de allra flesta fall väldigt nära verkligheten.

De som känner behov av att helt och hållet förneka detta, de väljer leva i sådan förnekelse så det är direkt pinsamt.
Svar på tråden snälla hjälp mig..