• roken1

snälla hjälp mig..

som rubriken lyder, snälla hjälp mig. jag har en fru och fantastiska barn.
    men något saknas, min sexlust är betydligt större än hennes. har testat allt möjligt för att kåta upp henne, göra henne sugen så att hon ska få större lust men inget händer..
    mina tankar har börjat spåra in på otrohet, det ger mig en liten kick i kroppen, det låter spännande... hur ska jag gå tillväga? ligger och är otroligt kåt flera kvällar men det enda hon vill är att jag ska klia henne i håret...

• Svar på tråden snälla hjälp mig..
  • molly50
    Anonym (Slarva inte.) skrev 2025-09-17 18:25:33 följande:
    Jag försöker i alla mina inlägg respektera TS som ber om hjälp. Om jag skulle vara känslig för att diskussionerna urartar till att i stället handla om mig som person,
    ja då skulle det vara omöjligt för mig att skriva ens ett enda ord i någon enda tråd.

Jag försöker vara seriös, fråga och förstå. Vi är eniga att detta gör diskussionen givande.
    En annan verkar dock inte förstå detta.

Jag tror att du och jag, likväl som de flesta, ser igenom det där som skadar forumet, tråden och trådens ämne, sannolikt kan vi se också i denna tråden, en medlem, ett eller flera inlogg?, bl a för att kunna göra multipla tummar upp på egna inlägg och tummar ned på andras inlägg.

En särskild medlem, eller några särskilda, verkar strunta i trådens ämne och i stället ängar sig åt det du kallar hyckleri. En viss, eller några vissa, som inte klarar bemöta andras argument, slänger ur sig grundlösa anklagelser hit och dit, men tål inte själva att bli kritiserade.
    Jag kan inte se att den medlemmen på något sätt svarat TS eller trådämnet?
    Jag försöker i varje inlägg, även i detta, hålla mig till ämnet och ge svar till TS fråga "hur ska jag gå tillväga?". Jag svarar och utvecklar med t ex "Slarva inte".
    Ja,det försöker jag också göra. Men ibland så urartar det ändå.
    Som i denna tråd som plötsligt började handla om mig och mina erfarenheter,vilka jag inte ens tagit upp i denna tråd.
    Och det tar jag som att det är något personligt mot mig. 
    Och det gör mig ledsen,även om jag försöker att inte visa det.

Ja,det tror jag med. 

Ja,det är min uppfattning också.
    Jag vet däremot inte om de har svarat på TS. Så det tänker jag låta vara osagt.
  • Hornper

1. TS, jag glömde en sak! Sluta för allt i världen med det där tramsiga att pilla din fru i håret! Vill inte hon tillgodose dina högst rimliga behov skall du inte behöva vara en loser som gör dig till för henne. Vänd henne ryggen och runka är mitt råd.

2. Molly, jag är glad att du trots allt är kvar i denna tråd! Jag har uttryckt mig nedsättande om dig, och det vill jag be dig om ursäkt för. Du och jag har diametralt olika uppfattning i den fråga som tråden gäller, ja man kan nog säga att vi är från olika planeter faktiskt!
    Just därför gäller det att hålla dialogen levande utan att förfalla till personangrepp. Som jag sagt förut, faktiskt utan ironi, du är en god och välmenande människa och förtjänar respekt. Kanske kan vi lära oss något av varandra, trots den djupa avgrund som skiljer våra åsikter.

• molly50
    Hornper skrev 2025-09-17 22:41:57 följande:

1. TS, jag glömde en sak! Sluta för allt i världen med det där tramsiga att pilla din fru i håret! Vill inte hon tillgodose dina högst rimliga behov skall du inte behöva vara en loser som gör dig till för henne. Vänd henne ryggen och runka är mitt råd.

2. Molly, jag är glad att du trots allt är kvar i denna tråd! Jag har uttryckt mig nedsättande om dig, och det vill jag be dig om ursäkt för. Du och jag har diametralt olika uppfattning i den fråga som tråden gäller, ja man kan nog säga att vi är från olika planeter faktiskt!
    Just därför gäller det att hålla dialogen levande utan att förfalla till personangrepp. Som jag sagt förut, faktiskt utan ironi, du är en god och välmenande människa och förtjänar respekt. Kanske kan vi lära oss något av varandra, trots den djupa avgrund som skiljer våra åsikter.

Tack! Ursäkten är godtagen. 
    Ja,vi har absolut inte samma åsikt i den här frågan och därför så är det väl ingen större idé att vi ens funderar på att diskutera det med varandra.
    Men det finns ju andra frågor där vi kanske står närmare varandra åsiktsmässigt. 
    Sen får vi se om jag vågar sticka in näsan i fler otrohetstrådar framöver,om det ska urarta så här. Av respekt för TS.
  • Anonym (Mats)

Om TS känner att han kan och vill ha sex vid sidan om tycker jag absolut att han skall ha det. Men som sagt sköt  det snyggt och diskret, välj om möjligt en kvinna som också är gift då det minskar riskerna markant. Tänk också igenom om du kan leva med sig själv efter otroheten för största risken för att det skall komma fram fram och skspa onödig dramatik för alla inblandade det själviska behöver att lätta sitt hjärta vilket inte gagnar någon. Män har oftast lättare att för att ha förstånd nog att knipa käft men har en tendens att vara något slarvigare en kvinnor när det gäller digitala och fysiska spår. Med detta sagt så är otrohet väldigt vanligt och risken för upptäckt minimal om man tänker till lite. Har själv vart otrogen i många år utan upptäck och mår förträffligt med detta och det gör min fru också för det ögat inte ser behöver det inte gråta över. 

• Anonym (BigPharma)
    Hornper skrev 2025-09-17 17:59:43 följande:

TS, kom ihåg att du bara lever en gång. Att din kvinna har tröttnat på sex är för det första något helt naturligt. Så blir det så småningom i alla heterosexuella förhållanden, så du är inte precis unik. Inse att din fru inte kommer att bli kåt igen (inte med dig iaf).
    Du vet nog redan vad du har alternativ, men jag kör en kort sammanfattning ändå.
    1. Gilla läget. Nätporr, och kanske en sexdocka rent av, kommer du långt med faktiskt. Kanske mest realistiskt.
    2. Skilj dig och ge dig ut på en energikrävande jakt på ny dam. Hård konkurrens men det kan gå. Var dock beredd på uppslitande scener, bråk om vårdnad och ekonomi. Och efter en tid tröttnar dam nr 2 och då är du där igen
    3. S.k. öppet förhållande. Låter bra i teorin, men hur väl det verkligen fungerar är väl svårt att veta. Läste någonstans att ca 4% av tillfrågade par i Canada levde under sådana premisser. Kan gå, du får väl fråga.
    4. Var otrogen och sköt det snyggt. Tillfälliga anonyma kontakter är bäst, undvik drama med efterhängsen älskarinna.

5. Tala med läkare och få antidepp-tabletter som med hög sannolikhet dämpar det värsta av din lust, så blir du nöjdare i vardagen. 
  • Lillkroken

Kan detta vara det mest klassiska problemet i världen? Ni karlar måste också förstå att det sexuella intresset i en kvinnas hjärna börjar innan man kliver in i sängkammaren.. det kan ibland betyda att man behöver jobba med att ge en kvinna uppmärksamhet under andra timmar på dygnet.

otrohet, hjälper ju inte eran relation alls, så om du vill satsa på den bör du tänka en gång till eller åtta!

jag har själv varit där du är (men jag är kvinna) och jag hamnade på sidor, och sökte andra män. 
    Jag lever inte tillsammans med honom idag.
    för mig var det värt allt, jag mår idag bättre och har lever i en relation med mycket sex, precis som jag vill ha det!

ett annat förslag är.. bjud in en extra man! Fokus på damen ;)

• Lillkroken

Mycket vill ha mer. Det är en liten detalj som du glömmer bort.. snart har man skapat sig ett ohållbart beteende där man tappar bort sig själv. Jag talar av egen erfarenhet. 

Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-14 15:26:08 följande:
    Hur menar du, på vilket sätt ska det kunna gå till, att en helt okänd otrohet skulle kunna orsaka det som du inbillar dig?

Om otroheten förblir okänd så orsakar den ingenting.
    Inget överhuvudtaget.

Men om han gör slut så orsakar det utan tvekan en massa svåra konsekvenser.

Om han gör slut så kan det i sig orsaka precis de följder som du skriver!

Men om han sköter en sexuell upplevelse så att den förblir okänd så medför det inga som helst följder.
    Barnen kommer självfallet att älska honom på precis samma sätt som tidigare!
    Frun kommer självfallet inte bli traumatiserad.

Sant är att om otroheten förblir okänd så orsakar den ingenting!
  • Anonym (Slarva inte)
    Lillkroken skrev 2025-09-18 08:22:09 följande:

Mycket vill ha mer. Det är en liten detalj som du glömmer bort.. snart har man skapat sig ett ohållbart beteende där man tappar bort sig själv. Jag talar av egen erfarenhet. 

Du utgår enbart från dig själv och talar om din egen erfarenhet.

Jag och många andra har andra erfarenheter.

Vissa personer skapar själva sina ohållbara beteenden, det kan ju vara spelmissbruk, eller aromantiskt och antisexuellt beteende, eller tusen andra ohållbara beteenden.
    Men de allra flesta av oss klarar att hantera våra egna beteenden, och hantera våra liv, utan att skapa några ohållbara beteenden och utan att ens vara i närheten av att tappa bort sig själva.

Sexuella upplevelser utom äktenskapet är vanliga.
    Många, sannolikt de flesta, förblir okända och de allra flesta som har haft sådana upplevelser skapar inte några ohållbara beteenden, tappar inte bort sig själv.
    Sant är att om upplevelsen förblir okänd så orsakar den inga följder för någon.
  • Anonym (Slarva inte)
    Lillkroken skrev 2025-09-18 08:11:54 följande:

Kan detta vara det mest klassiska problemet i världen? Ni karlar måste också förstå att det sexuella intresset i en kvinnas hjärna börjar innan man kliver in i sängkammaren.. det kan ibland betyda att man behöver jobba med att ge en kvinna uppmärksamhet under andra timmar på dygnet.

otrohet, hjälper ju inte eran relation alls, så om du vill satsa på den bör du tänka en gång till eller åtta!

jag har själv varit där du är (men jag är kvinna) och jag hamnade på sidor, och sökte andra män. 
    Jag lever inte tillsammans med honom idag.
    för mig var det värt allt, jag mår idag bättre och har lever i en relation med mycket sex, precis som jag vill ha det!

ett annat förslag är.. bjud in en extra man! Fokus på damen ;)

Karlar måste förstå.
    Men kvinnor behöver inte förstå?

Du behöver öppna ditt sinne.
    Sexuella upplevelser utom äktenskapet kan mycket väl hjälpa relationen!

T ex om en man som längtar efter och saknar närhet och sex lever i ett äktenskap där kvinnan vägrar närhet med mannen och har valt att göra sig själv antisexuell (relativt vanligt!) så mår mannen givetvis mycket dåligt.
    När ena parten i en relation mår dåligt så blir relationen oharmonisk.
    Det är fullkomligt självklart att sexuella upplevelser utom äktenskapet i ett sådant exempel, och i liknande exempel, kan hjälpa mannen må bättre.
    Vilket i sin tur med allra största sannolikhet kan göra deras äktenskap mera harmoniskt och bättre på väldigt många plan.

Men jag gillar din avslutning, åtminstone delvis.
    Jag gillar konkreta och positiva förslag och tankar.
    Om båda parter vill så kan jag mycket väl hålla med om att göra ett försök att bjuda in en extra man.

Men, hur tänker du?
    Varför menar du att det i denna situationen enbart skulle vara mannens ansvar att göra något åt saken, t ex att "bjuda in en extra man"?
    I TS exempel skulle det väl i så fall vara mycket mer naturligt att kvinnan ansvarar för konkreta försök och åtgärder. Och i så fall vore det självfallet minst lika naturligt att hon föreslår att bjuda in en annan kvinna, en kvinna som vill ha sex med TS (eftersom hon själv inte vill...).
    TS/mannen har vilja och har ju försökt. Men så vitt vi vet så saknar hon vilja och hon vägrar delta i några försök.
  • Lillkroken

förr eller senare kommer man att såra någon, halka på ett bananskal, någon som avslöjar dig. 

Skulle vara intressant att se hur många som inom loppet inom en 5års period med detta beteendet har kvar samma livssituation. 

Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-18 08:52:18 följande:
    Du utgår enbart från dig själv och talar om din egen erfarenhet.

Jag och många andra har andra erfarenheter.

Vissa personer skapar själva sina ohållbara beteenden, det kan ju vara spelmissbruk, eller aromantiskt och antisexuellt beteende, eller tusen andra ohållbara beteenden.
    Men de allra flesta av oss klarar att hantera våra egna beteenden, och hantera våra liv, utan att skapa några ohållbara beteenden och utan att ens vara i närheten av att tappa bort sig själva.

Många, sannolikt de flesta, förblir okända och de allra flesta som har haft sådana upplevelser skapar inte några ohållbara beteenden, tappar inte bort sig själv.
  • Anonym (A)
    molly50 skrev 2025-09-17 21:58:39 följande:
    Ja,det försöker jag också göra. Men ibland så urartar det ändå.
    Som i denna tråd som plötsligt började handla om mig och mina erfarenheter,vilka jag inte ens tagit upp i denna tråd.
    Och det tar jag som att det är något personligt mot mig. 
    Och det gör mig ledsen,även om jag försöker att inte visa det.

Ja,det tror jag med. 

Ja,det är min uppfattning också.
    Jag vet däremot inte om de har svarat på TS. Så det tänker jag låta vara osagt.
    Du skriver bra.
  • Lillkroken

sjävklart ska kvinnor också förstå? Det ena utesluter väl inte det andra. 

Då kanske man ska fråga sig själv, är det så här jag vill leva! Utan sex med min partner? Och göra något åt det.. och vara öppen med det. Att ljuga håller aldrig i längden. Lite som att äta kakan och ha kakan kvar? För det är väl ändå detta handlar om.. att man vill vara kvar med sin partner men ligga med andra? 

absolut inte bara mannens ansvar. Men du glömmer detaljen att kvinnan inte vet om att han är otrogen. Då är jag väldigt säker på att hon inte skulle vara lyckligare. Vill han verkligen leva med denna kvinnan? Han kanske ska lägga fram det då, att jag behöver sex, får jag ha sex utan relationer med andra kvinnor för att tillfredsställa mig ? Har kvinnan förstått att problemet är SÅ stort? Tveksamt. 

Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-18 09:13:41 följande:
    Karlar måste förstå.
    Men kvinnor behöver inte förstå?

Du behöver öppna ditt sinne.
    Sexuella upplevelser utom äktenskapet kan mycket väl hjälpa relationen!

T ex om en man som längtar efter och saknar närhet och sex lever i ett äktenskap där kvinnan vägrar närhet med mannen och har valt att göra sig själv antisexuell (relativt vanligt!) så mår mannen givetvis mycket dåligt.
    När ena parten i en relation mår dåligt så blir relationen oharmonisk.
    Det är fullkomligt självklart att sexuella upplevelser utom äktenskapet i ett sådant exempel, och i liknande exempel, kan hjälpa mannen må bättre.
    Vilket i sin tur med allra största sannolikhet kan göra deras äktenskap mera harmoniskt och bättre på väldigt många plan.

Men jag gillar din avslutning, åtminstone delvis.
    Jag gillar konkreta och positiva förslag och tankar.
    Om båda parter vill så kan jag mycket väl hålla med om att göra ett försök att bjuda in en extra man.

Men, hur tänker du?
    Varför menar du att det i denna situationen enbart skulle vara mannens ansvar att göra något åt saken, t ex att "bjuda in en extra man"?
    I TS exempel skulle det väl i så fall vara mycket mer naturligt att kvinnan ansvarar för konkreta försök och åtgärder. Och i så fall vore det självfallet minst lika naturligt att hon föreslår att bjuda in en annan kvinna, en kvinna som vill ha sex med TS (eftersom hon själv inte vill...).
    TS/mannen har vilja och har ju försökt. Men så vitt vi vet så saknar hon vilja och hon vägrar delta i några försök.
  • molly50
    Anonym (A) skrev 2025-09-19 17:39:14 följande:
    Du skriver bra.
    Tack! Glad Jag försöker,i alla fall. Glad
  • Anonym (Slarva inte)

I det inlägget jag citerade uppfattar jag att det framgår att män behöver förstå (men i inlägget är det utelämnat/uteslutet att kvinnor också behöver förstå). Så uppfattade jag det.

Jag uppfattar trådstarten som att:
    Han faktiskt har frågat sig själv, att han faktiskt har försökt göra något åt det, men att han upplever att han har slut på bra lösningar eller goda alternativ.
    Alla människor ljuger, och uppenbarligen håller det i längden, människor och mänskligheten överlever och fortsätter utvecklas.
    Ja, jag uppfattar att han, likväl som hon och familjen och alla andra, vill att han ska leva kvar med sin partner.
    Trådstarten handlar om att TS ber om hjälp i sina funderingar gällande alternativet att ligga med någon annan.

Jag har absolut inte glömt detaljen att hon inte vet, tvärtom är det mera som en grundförutsättning i TS frågeställning, och delvis i mina resonemang, att hon ska få vara lyckligt ovetande, alltså slippa veta.
    I det fallet är jag säker på att det finns goda möjligheter att hon ska kunna vara lyckligare.
    Återigen, jag uppfattar i trådstarten att han verkligen vill leva med denna kvinna. Jag ser inte att det tvunget måste finnas någon som helst motsättning i detta.
    Jag uppfattar i trådstarten att TS har lagt fram problemet och jag tror att han har försökt sitt bästa för att få henne att förstå, men att detta inte är en framkomlig väg.

Men om du tycker och känner annorlunda än TS så både förstår och respekterar jag att det är så för dig som person.
    Men du måste också förstå och acceptera att andra människor, och TS, har rätt att känna och tycka annorlunda än du.

Oavsett vad du, jag, TS, eller någon annan, tycker och känner gäller ändå att:

Många, sannolikt de flesta, förblir okända.

Lillkroken skrev 2025-09-19 17:45:26 följande:

sjävklart ska kvinnor också förstå? Det ena utesluter väl inte det andra. 

Då kanske man ska fråga sig själv, är det så här jag vill leva! Utan sex med min partner? Och göra något åt det.. och vara öppen med det. Att ljuga håller aldrig i längden. Lite som att äta kakan och ha kakan kvar? För det är väl ändå detta handlar om.. att man vill vara kvar med sin partner men ligga med andra? 

absolut inte bara mannens ansvar. Men du glömmer detaljen att kvinnan inte vet om att han är otrogen. Då är jag väldigt säker på att hon inte skulle vara lyckligare. Vill han verkligen leva med denna kvinnan? Han kanske ska lägga fram det då, att jag behöver sex, får jag ha sex utan relationer med andra kvinnor för att tillfredsställa mig ? Har kvinnan förstått att problemet är SÅ stort? Tveksamt. 

• Jimmy75
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-23 11:27:17 följande:

I det inlägget jag citerade uppfattar jag att det framgår att män behöver förstå (men i inlägget är det utelämnat/uteslutet att kvinnor också behöver förstå). Så uppfattade jag det.

Jag uppfattar trådstarten som att:
    Han faktiskt har frågat sig själv, att han faktiskt har försökt göra något åt det, men att han upplever att han har slut på bra lösningar eller goda alternativ.
    Alla människor ljuger, och uppenbarligen håller det i längden, människor och mänskligheten överlever och fortsätter utvecklas.
    Ja, jag uppfattar att han, likväl som hon och familjen och alla andra, vill att han ska leva kvar med sin partner.
    Trådstarten handlar om att TS ber om hjälp i sina funderingar gällande alternativet att ligga med någon annan.

Jag har absolut inte glömt detaljen att hon inte vet, tvärtom är det mera som en grundförutsättning i TS frågeställning, och delvis i mina resonemang, att hon ska få vara lyckligt ovetande, alltså slippa veta.
    I det fallet är jag säker på att det finns goda möjligheter att hon ska kunna vara lyckligare.
    Återigen, jag uppfattar i trådstarten att han verkligen vill leva med denna kvinna. Jag ser inte att det tvunget måste finnas någon som helst motsättning i detta.
    Jag uppfattar i trådstarten att TS har lagt fram problemet och jag tror att han har försökt sitt bästa för att få henne att förstå, men att detta inte är en framkomlig väg.

Men om du tycker och känner annorlunda än TS så både förstår och respekterar jag att det är så för dig som person.
    Men du måste också förstå och acceptera att andra människor, och TS, har rätt att känna och tycka annorlunda än du.

Just den här delen undrar jag över:

Du uttrycker dig som om det vore obestridliga fakta, och inte bara något som är hur du TROR att det ligger till. Obs här försöker jag inte hävda att du med säkerhet har fel. Med tror menar jag enbart positionen att inte säkert veta. 

min tolkning av det är därför att du har uppfattningen att det du skriver är fakta och inget som kan diskuteras eller visa sig vara på ett annat sätt. Utifrån min tolkning undrar jag då vad du stödjer det på när du skriver att många, till och med de flesta förblir okända? Bygger du det på faktabaserad information eller din egna uppfattning?

och att det inte orsakar följder för någon finns det också problem med men för att kunna ta en sak åt gången problematiserar jag inte det här. 

Svar på tråden snälla hjälp mig..