BeBey skrev 2026-03-11 15:52:59 följande:
Är du seriös?! Hur kan detta räknas som balanserad och hälsosam mat? 
Om man äter kött är det rimligt att även äta grönsaker eller sallad, tillsammans med lite ris, pasta eller potatis. Alternativt kött med en ordentlig salladsblandning i rimliga proportioner. Och ja, det behöver inte vara en jättestor tallrik ? en lagom portion räcker.
Till TS ? din kollega verkar inte ha så bra koll på hälsa. Jag hade nog frågat henne om hon följer någon speciell diet eller vad tanken är, för det låter inte som en särskilt balanserad kost om hon äter så varje dag. 
Personligen tycker jag det är rätt irriterande när folk äter väldigt ohälsosamt och samtidigt läser man ständigt i nyheterna om hur fler och fler drabbas av till exempel Crohns sjukdom. Man kan ju fråga sig varför?! Kanske för att många helt enkelt äter väldigt dålig mat!
För att det är hälsosam mat?
Även om det inte är så jag skulle äta så själv.
Du tycker att man ska äta si eller så, ts äter på sitt sätt. Jag äter inte lunch alls.
Inget av det är fel.
Tråden handlar för övrigt om ts själv, men hon skrev den "avigt" för att få perspektiv från ett annat håll än sitt eget.
Varför i himmelens namn skulle du ifråga sätta hennes kost? Vad angår det dig vilken diet hon följer? Du behöver inte bekymra sig om hur "balanserat" någon annan äter. Specielt inte en kollega. Ingenting angår dig i dina kollegors livsval. Fattar du inte det?
Ts har berättat att hon har arfid/ätstörning. Tycker du att det angår dig?
Hade du ifrågasatt mig och vad jag äter eller inte äter så hade du fått skylla dig själv.