• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • molly7272

    Hur är Näsfrida att använda???
    Bara testat nässugen & gillar inte den, är sånt kraftigt sug i den så den blir nästan otäck. Mina andra barn gillade inte den alls.

  • CarinaB

    Näsfridan är enkel så det förslår. Visst blir lillan olycklig men det går snabbt och relativt smärtfritt och direkt efter är hon glad igen. Det är ju enkelt eftersom det bara finns ett munstycke att suga i och en behållare för snoret. En del andra har ju mer mojänger så man inte knappt klarar det själv
    Näsfridan är mitt bästa inköp, rekommenderar den till alla *nej, jag har inte provision!*

  • molly7272

    Kanske skulle testa den
    Sugen de har på apoteket får vara.

  • Criffegirl
    molly7272 skrev 2007-03-19 15:28:59 följande:
    NovJenny: ja det funderade jag med hur hon kunde veta det.Ho verkar "bara" påläst & duktig p vägnng & mätning & att hålla föräldragrupper, ta vaccinatiom b.l.a.....sjukupplysningen sa i helgen att vi skulle ta kontakt med bvc idag.Men man blir ju inte klok på den människan där.Tycker inte det ser så trångt ut på Alex inne i näsan...har misstänkt ev om det setat kvar sen nyår då han var förkyld eller om polyperna tar för stor plats.Det var sambon som pratade med bvc imorse så jag fick vila Låter nästan som att man ska på sjukupplysningen igen *suck* men avvaktar till imorrn eftersom att det är bättre nu iallafall.

    Jag ville bara berätta om min 12 åring och hans problem med snuvan när han var bebis. Han var ständigt snuvig och tät, jättejobbigt!!


    Näsan såg ut som vilken normal näsa som helst...det var bara det att INNE långt bak i näsgången (mot bihålorna) så hade det bildats polyper. Stackars liten, han var så tät så han hade svårt att äta t.o.m eftersom han inte kunde andas ordentligt genom näsan medan han tuggade o svalde sin mat  De opererades bort när han var ganska precis 2 år, man gjorde inte operationen i tidigare åldrar. Han blev mycket bättre men när det gått några år så var det dags för nästa operation, han fick ta bort sina halsmandlar...om det har något samband vet jag faktiskt inte, men jag kan ju gissa att det inte är heeelt omöjligt.

    Kanske kan det vara nåt liknande som ni har problem med?!

  • NovJenny

    Noah är aldrig teppt när han inte är förkyld, så jag tror/hoppas inte vi har detta problem iaf.
    Vad bra att det äntligen är lite bättre nu iaf, trots operationer.


    Noah 2oo61111
  • Criffegirl

    Det var INTE meningen att skrämma upp nån....såklart hoppas jag att ingen av era bebisar är drabbade av detsamma. Ville bara berätta eftersom det var prat på att näsborrarna var/inte var smala m.m Det behöver ju inte vara det menar jag.

  • NovJenny

    Criffegirl: Nej, så tog jag det inte heller. Alltid bra att höra olika erfarenheter.
    Därimot är jag nästan säker på att Noah inte har det, eftersom han har en vanlig förkylning med hosta nu.


    Noah 2oo61111
  • Criffegirl

    NovJenny:


    Va bra då....hoppas det är förkylning för molly7272´s bebis oxå

  • NovJenny

    Ja, hoppas.

    Men jag vet att han har trångt där inne (eller vad man ska säga) eftersom de inte fick in slangarna helt ner i halsen på förlossningen.
    Men inget jag märkt av.

    Nä, man kanske ska ta och hoppa i säng!

    Natti!


    Noah 2oo61111
  • babyfamily

    min colin är född 06-11-11...han kan dra sig fram börjar snart krypa det är nog rätt tidigt?=)men han verkar inte gilla vanlig mat altså barnmatsburkar som jag har testat lite..

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!