• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • NovJenny

    lovemycolin: Min son kom också den 11 november. Men kl 00:06, så han var ganska snabb in på den dagen.


    Noah 2oo61111
  • molly7272

    Criffegirl....låter precis som för Alex...han har varit knölig med att äta så länge jag kan komma ihåg. Han hade kolik innan, så trodde et berodde på det, men magen är okej nu.
    Han har lite hosta kvar nu sen förkylningen, men inte mycket & han har alltid "snarkat"
    Ska på läkarkoll först 14 april så ska försöka med upplysningen vad de säger, bvc har vi inget förtroende för rikttigt.
    Vad gjorde ni åt det innan han vart opererad?
    Tänkte om det går att underlätta mer så det går att äta, utan koksalt-dropprna kan Alexinte äta alls med ersättningen & min mjölk är för tunn så ammar bara nattetid.
    Fått dropparna nui 4 dar, men ingen förändring alls, de hjälper bara till så han får ut lite & kan äta bättre, men syns han vill ha mer men klarar inte riktigt av det & äter med ca 2 timmar mellan & nu bara ersättning & bröstt. Gjort uppehåöö med smakisar.

  • Criffegirl
    molly7272 skrev 2007-03-20 14:23:38 följande:
    Criffegirl....låter precis som för Alex...han har varit knölig med att äta så länge jag kan komma ihåg. Han hade kolik innan, så trodde et berodde på det, men magen är okej nu.Han har lite hosta kvar nu sen förkylningen, men inte mycket & han har alltid "snarkat"Ska på läkarkoll först 14 april så ska försöka med upplysningen vad de säger, bvc har vi inget förtroende för rikttigt.Vad gjorde ni åt det innan han vart opererad?Tänkte om det går att underlätta mer så det går att äta, utan koksalt-dropprna kan Alexinte äta alls med ersättningen & min mjölk är för tunn så ammar bara nattetid.Fått dropparna nui 4 dar, men ingen förändring alls, de hjälper bara till så han får ut lite & kan äta bättre, men syns han vill ha mer men klarar inte riktigt av det & äter med ca 2 timmar mellan & nu bara ersättning & bröstt. Gjort uppehåöö med smakisar.
    Ja du, det är ju som sagt 10-12 år sedan, jag kommer faktiskt inte ihåg om vi gjorde något speciellt som underlättade. Amma kunde jag glömma iaf, har inte tänkt på det förrän nu men det var ju såklart pga av att Fredde (större sonen) var tät som inte amningen fungerade för oss. Jag hade MASSOR med mjölk och han hann inte med att äta och såklart skrek han och krånglade eftersom han inte fick tillräckligt med luft genom näsan. Kämpade och tragglade i 7 veckor sedan rådde BVC mig att sluta eftersom jag blev irriterad när han blev hungrig. Amning ska vara nåt mysigt och bra ju
    Det jag skrev om att han hade svårt att äta var alltså menat när han åt MAT med sked, inte ens det fungerade ju bra.
    Han var som sagt ständigt snorig, ibland mer och ibland mindre....det enda vi kunde göra vara att försöka hålla näsan så ren det nu gick. Då fanns tyvärr inga "Näsfridor" utan bara den där sugblåsan från Apoteket...inte speciellt effektiv på ett megasnuvigt barn *s*

    De kommer säkert att kolla upp om det finns polyper...skulle de inte göra det så nämn det för dem och be dem kolla upp det. Tala om det jag berättat så du visar att du har lite hum om vad nästäppan KAN bero på.
    Man ska helst vara läkare själv för att få bra vård nu för tiden...visa att man VET och kan KRÄVA vissa saker

    Lycka till nu....
  • molly7272

    Ja man ska ju helst vara läkare själv idag för att få riktig hjälp
    Därför man söker så mycket info som möjligt på egen hand så man kan tala om för de vad de ska kolla efter.
    Jag är dock "bara" USKA men bvc sköterskan har sagt oxå en gång attt "du som jobbat på barnavd ska väl veta" *suck* Hon har mer utbildning än vad jag har iallafall & det var då Alex hade kolik som jag behövde lite råd av henne.

    Ammningen funkar rätt bra iallafall, men då ligger han mage mot mage på mig & verkar som att det nu är mest som tröst han vill ha röstet & tuttar halva nätterna ännu, med många pauser & lite krångel.
    Flaskan är kanon jobbigt att ta, men går ibland med lite truga & krångel & nu har han själv börjat med att ha ett finger i munnen bredvid nappen, som att det skulle hjälpa lite
    Smakisarna gick knappt alls vissa ggr & vissa ggr rätt bra, han vill ju så gärna ha de oxå, så jag gjorde ett uppehåll så att han inte blir rädd för att äta.

    Tack såväldigt mycket för hjälpen, har fått lite mer "kött på benen" nu iallafall & verkar troligt att det kan vara polyperna eller i bästa fall en envis snuva.
    Men han verkar frisk i övrgt så det var nog kanske extra jobbigt då han vart förkyld.

  • molly7272

    Sambon har jagat sjukupplysningen idag från jobbet eftersom att jag har ont om tid att sitta & jaga dem ensam med Alex.
    De tyckte vi skulle åka in nu idag & kolla...man blir ju lite nevig då. Han "snarkar" & gör vissa korta uppehåll ibland med andning för att det låter som något sitter ivägen. Men varit så länge.
    tror inte att det är någon fara jag då, men kanske bättre att kolla iallafall.
    Talar om sen hur det gick iallafall.
    Trist att behöva väcka han nu när han somnade så bra idag :S

  • molly7272

    ja synd at väcka upp han bara
    han somnade sååå bra idag.

  • Criffegirl
    molly7272 skrev 2007-03-20 22:59:26 följande:
    ja synd at väcka upp han bara han somnade sååå bra idag.
    Hur har det gått? *nyfiken*
  • Thinner

    Hej hopp!

    Mår en aning bättre idag, va skööööönt Glad Men hostar fortf och snorar som bara den PLUS att jag fått munsår på både över & underläpp Fundersam Missfoster varning!

    Solen lyser idag igen *j-la solj**el retar en stackare som sitter i karantän*

    *suck* Nån mer än jag som har en bebis som inte sover speciellt bra längre, det VAR ju så bra så helt plötsligt så är det ett jädra bökande å stökande, grymtande, pillande, pipande, gnällande och vakna-somna-vakna-somna *suck* När ska detta gå över??Fundersam


    Och Faller Som En Tår, Blir Jag Utan Dina Andetag
  • molly7272

    pratade med dem igen när sambon kom hem,
    när de fick höra mer så tyckte de vi
    inte behövde åka mitt i natten iallafall.
    Så nu fick vi tid imorrn kl:10 på bvc
    men då krävde vi tid snabbt & sa sjukupplysningen
    hade krävt det så nu blir det uppkollat.

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!