• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Criffegirl
    Mill06 skrev 2007-04-20 09:21:47 följande:
    Har era små börjat göra någon ansats till att sitta ännu??Maja har börjat försöka dra sig framåt, typ situps, i några veckor nu.  Om hon får hålla i handen så sätter hon sig upp. Fast man måste stötta henne för hon kan inte hålla balansen än.

    Låter ungefär som Pontus...han har oxå tränat situps ett tag


    Jag märkte att när jag badade honom i baljan igår så behövde jag bara stödja lite lite...kanske är lättare att balansera i vatten?! Men jag fick ju vara beredd till 100% för det är ju halkigt med badolja i vattnet
    När han sovit middag igår så försökte han verkligen sätta sig upp för då hade han fått tag runt en spjäla i sängen och kämpade som ett djur när jag kom in
    Det dröjer nog inte....

  • Marijjasol

    Usch, jag har verkligen fått ett kräkbarn. Tycker hon kräks hela tiden både på sig själv och mig och allt som kommer ivägen. Vi luktar verkligen kräk hela tiden.. fy fasen va jag är less på det..
    Ville bara gnälla av mig lite..

  • islandgirl

    Kalle gör också situps. Men gladast är han när han får stå. Det är en stadig liten kille, starka ben(han har väl fått Mammas fotbollsben, nåja det är snyggare på en kille

    Marijjasol: Nä, du är inte ensam. Kalle är en liten spyfluga. Hann vara fräsch 10 min efter duschen i går, sedan lade han ett visitkort i nacken och längs hela ryggen så jag luktade som vanligt. Givetvis fick han massor på sig själv också.

  • CarinaB

    Marijjasol, vi har oxå en kräkis. Man blir så trött på det och lukten och för att inte tala om all tvätt... Så gnäller lite jag med så du inte är ensam...

    Situps har Elba gjort i någon månad, hon klarar till skulderbladen och tar i så hon blir röd i ansiktet. Jag drar henne upp till stående i armarna och då blir hon överlycklig... Sitter gör hon inte stadigt ännu, man får hålla i eller stödja upp henne...

  • islandgirl

    CarinaB: Låter som Elba o Kalle är ganska lika långt i sin sitt o stå-utveckling. Låter du Elba sitta i vagnen?

  • mexisis

    devin håller också på och tränar situps. han började lite smått när han var 3 1/2 månad. så fort man satte/sätter honom i soffan lite för bakåtlutad kämpar han som en tok för att sitta rakt

    på bilderna är han 3 1/2, först sitter han vanligt men sen börjar han böka, det är omöjligt att få normala bilder på honom ibland sitter bakåt.jpg   drar upp sig 2.jpg   drar upp sig.jpg

    angående kräkset så var devin en riktig kräkunge tills för en månad sen, då slutade det helt och hållet. men vi får ju byta kläder lika ofta för nu dreglar han ju som en galning i stället


    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Tussetösen

    Idag har vi varit hos läkaren och gjort prick-test...
    Theodor är allergisk mot katt (fortfarande) men vi skulle behålla katterna ett tag till för det är inget mycket alls...
    och hund... sambon är jättelessen för det för han älskar hundar och drömmer om att skaffa vovve en dag.. men så allergisk som theo va så är det inte aktuellt längre...
    eksemen har blivit jättestora igen.. över hela kroppen, inga undantag... så vi fick ny starkare salva...

    sen va vi och köpte lite solhattar..

    tydligen håller vi och avvänja oss från amning me..  han vill knappt ammas längre... och äter massor av burk-mat... en halv burk åt gången..
    morgon och kväll blir det gröt...


    Marijjasol skrev 2007-04-20 11:28:07 följande:
    Usch, jag har verkligen fått ett kräkbarn. Tycker hon kräks hela tiden både på sig själv och mig och allt som kommer ivägen. Vi luktar verkligen kräk hela tiden.. fy fasen va jag är less på det.. Ville bara gnälla av mig lite..
    vi har också lite av ett kräk-barn... luktar verkligen kräk också.. inte mat utan galla... fy pi...
  • Kanga1

    åhh nu e jag så glad, min lilla tjej har verkligen åter hämtat sig.. i onsdag vägde hon 7120g*äntligen* Cool
    *Mamma måste få skyta lite nu...*Flört
    Jag har ju haft lite prestationsångest för det.. *kramar till er alla!!!
    Trevlig helg!! Glad

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!