• Lindisen81

    Ikea Kök

    Jag vill ha kontakt med er som byggt Ikea kök och ni som funderar på att bygga!
    Vi kan här utbyta tankar, ideér mm kring Ikea köket.

    Jag och sambon planerar att beställa kök från Ikea i slutet av juni. Får man mycket för pengarna? Är det ett bra kök? Bra kvalité?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-12 11:34
    Vad roligt att så många delar med sig!

    Direktlänk till ikea; www.ikea.se

    Tips som kommit in; beställ bänkskiva från tex k-rauta eller Bauhaus, samt diskho+bänk+blandare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-13 19:39
    OBS!!!
    PÅMINN MIG INNAN TRÅDEN GÅR UT ATT SKAPA EN NY!!!
    SKULLE JAG GLÖMMA ELLER EJ ÄR INLOGGAD PÅ LÄNGE HOPPAS JAG NÅGON VILL TA PÅ SIG ATT FORTSÄTTA SÅ ATT INTE TRÅDEN DÖR UT!

  • Svar på tråden Ikea Kök
  • Kravmärkt
    Mile skrev 2008-05-01 10:50:30 följande:
    vi har valt ståt kök.. Men är inte bänkskivan från ikea bra.. Ser här att många beställt från bauhouse är det priset eller varför?Nyfiken?
    Vi har valt Bauhause för att det inte än någon levernastid vilket det är på IKEA om man har speciella mått..
  • johandra
    Mile skrev 2008-05-01 10:50:30 följande:
    vi har valt ståt kök.. Men är inte bänkskivan från ikea bra.. Ser här att många beställt från bauhouse är det priset eller varför?Nyfiken?
    Vi har en svart laminatskiva med laminatkanter på just nu och den är INTE bra...Jag ville ha raka kanter på skivan och inte ha nån blank list frampå,men nu har vi fått lov att reklamera skivorna och får nu med alukant istället...Enda chansen att få dom att hålla..

    men Ikea e väl allmänt kända för att ha dålig kvalitét på just skivorna tyvärr...
    Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • Lingi
    Tussan05 skrev 2008-05-01 15:26:32 följande:
    Piggley Wink skrev 2008-05-01 10:13:22 följande:Åh, då får jag fråga er som också ska ha Lidingö vad ni beställt för kakel? Har själv lite svårt att bestämma mig...
    Mediteran gulbrunt skall bli, 10x10cm, golvet är färdigt oxå varma mediteran, väggen tänker jag måla liknande som andra bilden höger under den blåa www.lameridiana.hu/webset32.cgi
    Bäkskivorna bli ek -ej Ikeas- bord, stolar ek. Vet ej om dom blir bra, men jag hoppas
  • Lingi

    länken blev inte blå på hela raden, provar igen
    www.lameridiana.hu/webset32.cgi

    Om inte blå hela raden då markera och klistra in
    sen jag tycker dom har himla fina saker, värd a klicka runt lite, jag själv alldrig varit där.

  • Matilda07 och Moa08

    Nu i helg ska vi ta tag i vår köksplanering på allvar! Min sambon har varit bortrest i princip hela april så vi har knappt hunnit prata med varann och än mindre planera kök...men nu!
    Känner mig så vilsen över VART man ska börja bara! HUR ska vi komma ihåg allt med täcklister tex...kommer väl att glömma att man ska välja handtag till skåpluckorna också hihi..

  • olpansfamilj

    Tack aspartam och zandrisen! Jag är verkligen super nöjd! =)

  • CuteLilleMyGirl

    Vi har ett vitt Ädel kök från IKEA, men diskho därifrån, men varken blandare eller vitvaror därifrån.

    Jag/vi är supernöjda med vårt kök. En vän av oss, som är köksmontör satte upp det, och han sa att med 19 mm skrog (eller om det var 18...) som de har så är det lika bra, om inte bättre kvalitet på skrogen till IKEA kök och andra leverandörer.

    Lycka till med ditt IKEA kök!

  • Innerjoin

    Little Mrs S skrev 2008-05-02 08:59:11 följande:


    Nu i helg ska vi ta tag i vår köksplanering på allvar! Min sambon har varit bortrest i princip hela april så vi har knappt hunnit prata med varann och än mindre planera kök...men nu! Känner mig så vilsen över VART man ska börja bara! HUR ska vi komma ihåg allt med täcklister tex...kommer väl att glömma att man ska välja handtag till skåpluckorna också hihi..
    Kökssäljarna frågar dig om allt det där, när ni är där. Du sparar eran ritning i programmet, så öppnar ni den på IKEA och då finjusterar ni, säljaren frågar om det är något som verkar fattas och så...Lycka till! Vi är snart färdiga med vårt kök! Bara kakling, lampor, tapeter mm kvar.
  • TRUEHannapanna

    när ni vart och fått hjälp med era kök på IKEA bokar man nån tid innan eller åker man bara dit?

    Vi är inne på ett Ädelkök i vitt!


    Tredje gången gilt??! Gravid i v 35 !
  • viti

    Ska på Ikea på måndag och beställa vårat kök.
    Lidingö luckor, mörkgått kakel, ljusgrå "sten" bänkskiva och mörkgrått klinler, Grå och vit randiga tapeter till det.

Svar på tråden Ikea Kök