• tomcar1

    Vi transplanterade !

    Hej !
    Kunde vara kul att ha en tråd för oss som har anknytning till transplantation. Vi kan diskutera frågor, dela med oss av våra erfarenheter m.m. Jag är själv dubbellungtransplaterad 1995 och fick en ny njure av maken 2006. Kom med i tråden du med : )
    /tomcar1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:50
    Förresten...du som bara kikar in för nyfikenhets skull, du har väl fyllt i donationskort och framfört din vilja i frågan ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 17:53
    Ny tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m41772129.html

  • Svar på tråden Vi transplanterade !
  • tomcar1

    Hej !
    Är hemma igen och har haft det så skönt : )
    Multi me...det var en stor operation, jag hoppas att allt går bra när det väl sker och att väntan inte blir så lång.
    /Carola

  • Grannen

    Hej
    Nu håller de på och mixtrar med mina mediciner. De ska minska prografen iom att kreatinin stiger och så minskar de cellcept och sätter in imurel. Kortisonet ska med tiden också minskas, ligger fortfrande på 40 mg.
    Min kroniska tarminflammation stular och vill inte ge med sig trots allt kortison så nu ska de göra en akut koloskopi för att återigen titta hur det ser ut där inne...sist blev jag gördålig och kräktes i massor av timmar av laxermedlet så jag är ärligt inte så glad över att göra det igen!

    Känns oroligt att de gör så mkt medicinändringar på en och samma gång men som det är nu så är det ett måste. Ska lämna täta prover för att se att Imurelen inte ger farliga biverkningar.

    tomcar1; Välkommen hem! Bra att det blev en härlig resa!

    Multime: Oj då det var mkt! Hoppas verkligen att du slipper vänta för länge och att allt går så fint det bara kan gå!

  • Marija79

    Hej Alla transplanterade och ni på väntelistan! Hur mår ni?
    Här är det magsjuka och förkylningar som spökar...

    Carola, vad skönt att semestern gick bra, berätta om era påhitt ochom hur ni haft det mer!

    Ha det gott allihopa!
    Kram från Marija med hjärtat

  • Malounis

    Tomcar

    Kul att du hade en bra semester! Hoppas vi får se lite bilder


    Möt dina barn med samma glädje som när du pratar om dem
  • Grannen

    Hej alla!
    Idag hade jag en prografhalt på 2.4! Läskigt. Dessutom tog de bort cellcepten igår så nu känns det som att jag kommer få en avstötning på tre sekunder. Ska lämna extraprover i morgon bitti.
    Så segt att det håller på och hoppar så. Var det inte ngn mer som hade haft problem med prografen?

  • Grannen
    Svar på #201
    Hur lågt har du legat? Har du andra stöttnigsmedicner?
  • Njure nr 2

    Hej.
    Av en slump hittade jag den här tråden,känns riktigt roligt. Skönt och oroande på samma gång att få läsa om andras med transplanterdes funderingar och historia. Jag känner igen mig! Fick mars 2006 min andra njure, den första 73.Så jag har ätit medecin större delen av mitt liv.

    Njuren nr 2 fungerar perfekt. Har dock fått mkt problem med huden. Tumörer, vårtor och nu svamp, vilket receptbelagda krämen inte hjälper alls. Någon som känner igen sig?

    Har ätit kortison hela tiden. Har inte haft några bevär av benskörhet och äter nu en sk veckotablett mot detta. Fick också ett dropp två gånger ett halvår ca efter transplantationen.

    Har gått upp alldeles för mycket i vikt. Har haft svårt att få igång kroppen efter transpl. Seg seg seg...Någon som känner igen sig?

  • tomcar1

    Njure nr 2...välkommen ! Kul att du också hittat hit, Jag känner igen mig i detta med vikten. En ständig balansgång. Jag har också problem med vårtor. De ploppar upp överallt, särskilt jobbigt är det på fingrarna. Många säger att de har besvär med tumörer och jag har alltid undrat, hur ser en sådan ut hos oss tarnsplanterade ? Vad bör man vara uppmärksam på ? För vad jag har förstått ser det inte lika ut, som andra hudtumörer eller ?
    Jag tar också veckotablett. Har varit tal om dropp, men doktorerna drar sig lite för att ge det, då det är ganska så starkt. Jag fick min njure januari 2006. Var är du transplanterad ?
    ha det bra så länge : )
    /Carola/tomcar1

  • tomcar1

    njure nr 2...glömde fråga, hur gammal är du ? Har du familj ?

Svar på tråden Vi transplanterade !