• Minna72

    Minnas XII

    Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

    I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

  • Svar på tråden Minnas XII
  • Betty2

    Har inte hunnit läsa allt men ville skriva ändå för att inte glömma ett namnförslag till Maja.

    GRATTIS alla nyblivna 2-åringar och GRATTIS Fru Naffe!

    Här kommer namnförslaget (som oxå börjar på E, vet inte om det var ett hinder med tanke på Elvira?):
    Emmy - det hette min mormor i 2:a-namn och jag tycker det är jättefint. Hade bestämt mig för det som 2:a-namn om någon av mina grabbar hade varit tjej. (Hon hette förresten Elsa som tilltalsnamn, ett av dina andra förslag.)

    Joffe: Nej fy, vad trist om han åker iväg (igen). Jag börjar känna igen mig lite eftersom maken har varit ute på vift väldigt mycket det sista, hos kompisar och kommit hem sent på kvällen när vi andra har gått och lagt oss. Om det inte blir någon bättring kanske vi (du och jag o våra söner) får börja ses i stället, för att få tiden att gå.

  • labilina

    ja, men då hänger jag på, betty o joffe! min karl är så gott som aldrig hemma. borta mest 4.5 veckor i stöten.

  • maja under eken

    Å dessa karlar! Hoppas dom hinner tänka till - och genomgå förändring, innan d e för sent!

    Emmy e jättefint! Elvira heter d i andra namn. Efter min mormor som hette Emmy Almida. Hon hatade sina namn dock... Undrade vem tusan som kom på ett så hemskt namn som Almida

    Tack för engagemang om namn! Jag tar gärna emot fler!

    Jag längtar så efter min bäbis! D gjorde jag inte förra gången. Då var jag så dubbel t o bli av m magen, o visst längtade jag efter den sen. Men denna gång VET man ju att bäbis IRL e snäppet bättre än o ha den i magen. Jag vill täffa henne o prata m henne o gosa o lukta o se henne sprattla på soffan o skratta åt sin storasyster!

    Var tvungen o skriva av mig d bara


    Elvira - Livets Solstråle!
  • S  S

    Grattis FRU Naffe låter som en perfekt dag.

    Öz: Jag visade Naffe hur min brudbukett såg ut när jag gifte mig 2006.

    Joffe: Ord är överflödiga. Vad händer om du säger att du vill åka iväg över en helg?

    Maja: Moa och Malin är lite äldre men det klingar väl inte så bra med Elvira...

    GRATTIS till alla 2 åringar.

  • Joffe

    Maja, hoppas shoppingrundan gick smidigt!
    Annie gillar jag också, känner också en liten Ammi men det kanske blir för modernt?

    Ang din längtan så är det på pricken likt hur jag kände det!!
    Nu när han är här så är det helt fantastiskt, han är den gladaste lilla skit jag skådat Han ligger i sin resesäng och så börjar det bli lite trist, då räcker det med att jag sticker fram mitt huvud så skiner han som en sol och har nästan fått till ett högt skratt Man kan ju inte bli annat en kär.

    Labi, det måste vara tufft att var ensam så långa perioder !
    Hade min sambo beslutat sig för att vara borta så länge med sina mc-polare så hade han fått packa sina väskor.

    Betty, trist att även du känner samma och du har ju 2 vildingar dessutom!
    Jag känner lite att jag planerar mkt saker utan min sambo eftersom jag ej vet om han är hemma eller ej, det är riktigt härligt att ha ett gäng vänner som man kan ringa när man behöver dom.

    Det hade väl kanske varit på tiden att vi fixar en gbg-träff nu i sommar?

    I dag har i alla fall en granne varit här med sin lilla Nellie som är 2v yngre än Eddie, trevligt att ha någon som bor såpass nära som man kan tjöta med.
    Bor man på landet så får man annars ta bilen överallt men till henne kan jag gå

  • Nafrung

    Flikar in en liten fråga... Ni som har Bugaboo, har ni köpt ståbräda till dem och vilken då i så fall? Tänkte inte köpa syskonvagn när bebisen kommer, eftersom T väldigt sällan vill åka vagn, utan ha en ståbräda i reserv när han inte orkar gå.

    (Alternativet är ståbräda till teutonia fun, eftersom vi har en sån också...som vi inte kommit oss för att sälja... )

    Eller har alla köpt syskonvagnar?

  • förväntan

    God morgon!!!

    Vad kul att läsa alla namnförlag på tjejer. Tycker kill-namn är så himla svårt och har själv därför mest tänkt på detta. Linnea och Leah var mina favonamn förra grav. Nu gillar jag matilda och Idun . Tror verkligen inte vi kommer ha något namn förberätt för denna busunge, får se vad det är för filur först.

    Jag är inne i en tjej-fas för tillfället och men har ändå svårt att kunna tro att det blir något annat än en Melvin. Hade ni en övertygelse om att ni visst var det är för buse in magen??

    Naffe massa grattis till bröllopet!!! Hurra. VIll gäran se lite bilder. Vad blev det för bukett?? Vi har en bugaboo och kommer behålla den. Vet att Essi köpte en ståbräda från babyland som hon verkade nöjd med, tror jag . Jag kommer att köpa en syskonvagn. Ska iväg och beställa idag, bli en babytravel. M sover 1-2 timmar/ dag så då skulle det kunna vara skönt att ha en vagn som han kan sova i .

    Joffe, tycker vi ska ha en gbg-träff, skulle verkligen vara kul

    Maja, jag känner också så under denna grav. Man vet ju vad man får för det denna gången och VAD jag längtar ihjäl mig att få träffa denna bebis.

  • maja under eken

    Öööööh!! Stön! Jag mår inge bra {#lang_emotions_throwup} (mår inte illa men hittade ingen gubbe som såg värre ut) Tror jag håller på o bli förkyld o hur kul e d 5 dar innan Mallorcaresan!?

    Jag somnade vid nattningen igår vd 20,30 o sov sen m ett litet uppvak f kissning kl 02. När kl ringde kl 6,20 var jag inge pigg alls.. Borde ju liksom va utsövd då tycker man...

    lite öm runt magen o trött som få o småont i halsen o allmänt kymig.

    Ville bara gnälla av mig lite, jobbar vidare o kikar in mer sen o e lite trevligare (ska försöka iaf )


    Elvira - Livets Solstråle!
  • Kun

    Livstecken från mig
    Allt är bra med oss, 2 veckor kvar till bf.
    Jag har ju gruvat mig för förlossningen men nu börjar det kännas colare faktiskt, har bla googlat på positiva förslossningsberättelser och då blir man peppad kan jag lova
    Nog för att jag vet att det gör jävligt ont att föda men känner mest skräcken/oron av att hålla på och måsta krysta 3 timmar som jag gjorde med M, det var inte skoj!
    Men hoppas hoppas att det går fortare denna gång!
    Förra gången födde jag i gynställning vilket kändes såååå jäkla utelämnande! Så denna gång ska jag prova föda knästående...
    Så bra nu fick jag det sagt också
    Jag är rätt stor nu, bebben rör sig lite mindre nu och jag hoppas på förlossning ganska snart. Var hos bm och h*n är då fixerad.

    Just ja, Grattis i efterskott till alla 2 åringar!!!
    Och Naffe grattis till dig med!!!!


    Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • Serendipity
    Kun skrev 2009-05-28 10:18:45 följande:
     Nog för att jag vet att det gör jävligt ont att föda men känner mest skräcken/oron av att hålla på och måsta krysta 3 timmar som jag gjorde med M, det var inte skoj!Men hoppas hoppas att det går fortare denna gång!!!
    Ooh, du också! Äntligen någon annan! Jag krystade i 3 timmar 10 min.
Svar på tråden Minnas XII