• Minna72

    Minnas XII

    Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

    I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

  • Svar på tråden Minnas XII
  • Rossy

    Jag plockade förresten fram Tims gamla kläder á storlek 50-56 idag. Och fy vad tråkiga den största delen av plaggen var. Bara blå och beiga färger.
    Här ska handlas färgglada kläder i veckan! Någon som vet hur juli-augustivädret tänkt att bli?

  • Kun

    Pratade med förl, igår.
    Hon var så gullig hon jag pratade med så jag började storgråta i telefonen...
    Vi fick en tid inbokad på Torsdag, hon sa att jag skulle ta med alla grejer, igånsättning blir det MEN jag hoppas sååå att det kommer igång idag eller imorgon! Vill helst slippa bli igångsatt + att jag verkligen oroar mig för alla extra vaginala undersökningar...
    Håll nu tummarna att det sätter igång innan torsdag!

    Kram till er alla!


    Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • JJ 75

    Tankar till kun - håller tummarna för naturlig start. Vi hade tid för bedömning onsdag morgon 8:30 - tisdageftermiddag startade det, först efter 18 vågade jag kalla det värkar och vid 23 åkte vi in - O är född 01:25 och var perfekt - samma längd som systra si och bara 30g tyngre (3680 resp 3725) - så o behövde nog +14 dgr för att bli perfekt, gissar och hoppas att detsamma gäller mini-kun!

    En annan fråga, hur fungerar dyngsryttmen för m uppe hos er med långa ljustimmar nu på sommaren, påverkar det?

  • Minna72

    Kun, jag tänker på dig och hoppas att det brakar lös å det snaraste!

    JJ - kul att se dig - apropå dygnsrytmen: Vi bor ju långt norrut och det är verkligen ljust långt in på natten. jag tycker ändå på det stora hela att det inte påverkat så mycket. Visst kan Öki vara igång lite längre och senare på kvällen, men när vi sätter igång kvällsrutinerna så fattar han ändå ganska snart att det är dags att sova. Skulle gissa att han i genomsnitt somnar en halvtimme senare än vanligt, men i gengäld sover han en halvtimme längre på morgonen. På dagarna sover han samma som tidigare. Så på det hela taget - inga större förändringar.
    har du märkt ngt?

  • Rossy
    Kun skrev 2009-06-23 14:45:09 följande:
    Pratade med förl, igår.Hon var så gullig hon jag pratade med så jag började storgråta i telefonen...Vi fick en tid inbokad på Torsdag, hon sa att jag skulle ta med alla grejer, igånsättning blir det MEN jag hoppas sååå att det kommer igång idag eller imorgon! Vill helst slippa bli igångsatt + att jag verkligen oroar mig för alla extra vaginala undersökningar...Håll nu tummarna att det sätter igång innan torsdag!Kram till er alla!
    Jag håller tummarna så hårt att de blir blå!
    Heja heja!
  • JJ 75

    Hej och tack minna - japp här är det sömnkaos

    j somnar inte förren 21-22, och det efter lååångt försök att lägga, kanske upp emot en, en ohc en halv timmes försök. Vaknar kanske ngt senare - typ 07 istället för som hemma 06 - hemma sover hon dock runt åtta efter kanske max en halvtimmes tragglande. Nu vill hon inte heller sova lunch längre, är jättetrött, ohc orkar jag (och olivia tillåter) fungerar det efter låång läggning där också, så vet inte om analysen är ljuset här norröver eller om det är ett nytt utvecklingssteg. Försökt att skippa lunhcsovandet, men är oerhört grining eftermiddagen då, och somnar i alla fall inte särskilt mycket tidigare...... Testet nu är att traggla tills hon somnar, försöka få småtjejerna att sova samtidigt, så lunchsömnen idag blev inte förren 14:45 - (med försök från 13:00) så får se ifall natten blir helt kajko!!! Däremot är det begränsning till max en timmes sömn, så dags att väcka lillfröken snart!!!

    Jaaa!!! Såg den precis, o vände sig från mage till rygg Har bara sett rygg till mage tidigare... och vanligtvis bara ngt som händer så fort vi vänder ryggen till, men nu såg jag... hurra för min lilla tjej...

    Min lilla tjej som för övrigt inte heller är en rådiggare av ljuset här uppe, eller annars har hon bara den rutinen, men hon tycker det är morgon vid fyra-fem... suck...

    För j dock brukar det bli sömn 21:30-07:00 + 13:00-14:00, summa 11,5 timmar - hur ser det ut för övriga tvååringar?

  • maja under eken

    Hej vänner!

    tack f empati ang midsommar. bajs tas tacksamt emot o placeras rakt mellan ögonen m en kraftig forehand!

    Hoppas så att d får komma igång naturligt Kun! Tänker på dig o skickar massa styrka!

    Undrar oxå hur Öz pappa mår?

    Här ringde morfar idag o sa att smultronen började bli mogna o han undrade när Elvira kom o plockade lite m honom. Hoppas att din pappa snart kan plocka bär m sina barnbarn.

    Vi ska t Stora Staden i helgen! Firar 1-årig bröllopsdag och tar Elvira m oss f att fira henne lite oxå. Ska på Skansen o Grönan men vill ha lite tips på vad vi mer kan hitta på? Vill åka båt nånstans, har ni tips på vart? Ni som har koll på den byn...

    Nu e jag döhungrig o ska snart få grillad kyckling o ungsgrillad färskpotatis, gott!!!

    Kram!


    Elvira - Livets Solstråle!
  • Joffe

    Hej!

    Har spenderat en stor del av dagen hos en kamrat + hennes 3 barn, hennes äldsta r 12 år och ack så tyken, kommer våra bli sådana?
    Sa till honom att han inte ska sticka upp mot fel person

    Kun, bra jobbat, snart är den envisa lilla bebisen ute, blev nog skrämd av telefonsamtalet och kommer nog ut självmant under morgondagen!

    Rossy, har ingen koll på vädret framöver men färgglada kläder har jag bättre koll på Villervalla,pop och MeandI har väldigt mkt fint

    Sovtiderna här har inte ändrats så mkt om han håller sina sovtider men om han tex sover middag sent så blir det automatiskt senare läggning på kvällen, han lägger sig oftast kl 20,00 och vaknar ca 06,00 på förskolan sover de middag vid 12 tiden och då sover han gärna 1½ - 2 timmar.
    Det är först nu sista veckan som han sovit i sin säng hela nätter, tog på spjälorna på ena sidan och det verkar som han sover bättre pga det?!
    I natt hade han dock väldig växtvärk och höll sig över knäna & fötter så efter 1 tim gav jag honom panodil och då somnade han, märktes att det gjorde rejält ont

    Nu måste jag äta lite

    Kram alla

Svar på tråden Minnas XII