• Minna72

    Minnas XII

    Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

    I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

  • Svar på tråden Minnas XII
  • Serendipity
    Kun skrev 2009-06-23 14:45:09 följande:
    Pratade med förl, igår.Hon var så gullig hon jag pratade med så jag började storgråta i telefonen...Vi fick en tid inbokad på Torsdag, hon sa att jag skulle ta med alla grejer, igånsättning blir det MEN jag hoppas sååå att det kommer igång idag eller imorgon! Vill helst slippa bli igångsatt + att jag verkligen oroar mig för alla extra vaginala undersökningar...Håll nu tummarna att det sätter igång innan torsdag!Kram till er alla!
    Åh! När hade du BF??
  • Kun
    12 Juni {#lang_emotions_cool}

    Serendipity skrev 2009-06-23 18:40:34 följande:
    Åh! När hade du BF??
    Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • Kun
    Gulligt skrivet av dig! Ännu finns det hopp!


    JJ 75 skrev 2009-06-23 15:09:11 följande:
    Tankar till kun - håller tummarna för naturlig start. Vi hade tid för bedömning onsdag morgon 8:30 - tisdageftermiddag startade det, först efter 18 vågade jag kalla det värkar och vid 23 åkte vi in - O är född 01:25 och var perfekt - samma längd som systra si och bara 30g tyngre (3680 resp 3725) - så o behövde nog +14 dgr för att bli perfekt, gissar och hoppas att detsamma gäller mini-kun!En annan fråga, hur fungerar dyngsryttmen för m uppe hos er med långa ljustimmar nu på sommaren, påverkar det?
    Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • förväntan

    Heja dig Kun, så om max 2 dagar är du 2-barnsmor. Så himla fantastiskt. Njut nu av att vara en-barnsmor sålänge . Massa lycka till om jag inte ser dig här inne innan. Kommer gå hur fint som helst!!

  • maja under eken

    Tror jag längtar efter o hinna va hör lite mer, loggar in en sväng innan jag rusar t jobb. Hinner egentl bara just logga in o sen dra men va fan, måste ju skriva lite oxå.

    Här har vi inga vidare moral va d gäller läggning o vart vår lilla goa unge sover... Hon har sovit hos oss sen i januari när hon var sjuk så mkt. Skitbra o börja m d nu när d e dags f en till att dela säng m oss snart...

    Hela helgen har hon somnat runt 22, sen e hon helt slut på dan o vill helst sova middag i 2h>

    På midsommardan sov hon i tre timmar, men d får väl inte riktigt räknas, d behövdes efter den urladdningen hon gjorde kvällen innan för jävlar va roligt hon hade!

    Men hur gör man f o få dom o sova i sin säng? Utan för himla mkt gråt o tannagnisslan? Vill inte att d ska bli nåt vi tvingar henne till, men d e ju hög tid o ta tag i d nu innan lillasyster kommer till världen.

    Joffe, aktiviteter inne: Greja m lera, måla m kritor, vattenfärg o tuschpennor, läsa böcker, pussla, hänga tvätt (ja, tydligen en skitkul grej... får man sen kasta strumpor så mamma fångar - ja då garvar man så man sätter sig pladask på rumpan o håller på o smälla av.....) Vi bakar ihop ibland, hon grejar m vatten vid diskhon ibland. Sen åker vi runt o hälsar på kompisar om sysselsättningen inne tryter o vädret inte e vår vän. Men i d stora hela e hon så lättroad alldeles på egen hand så vi behöver sällan sysselsätta henne, väldigt sällan. En dockvagn o lite dickor o sen babblar hon i kvadrat o leker så intensivt!

    Essi, så häftigt o uppleva sina båda barn o se hur olika de e. Skithäftigt!

    O nej, jag glömmer ju åka t jobbet! Shit, måste rusa förbi tandborsten oxå. Kram kram, ha en bra dag!!!


    Elvira - Livets Solstråle!
  • S  S

    Maja roligt att ni skall fira här i stan. När åker ni hem? Skulle vilja träffa dig och familjen.

  • labilina

    halloj!

    kikar in och kollar läget lite. vi är hemma i småland hos mormor o morfar och har det mer än bra!! äntligen har vädret börjat bli lite bättre!

    heja kun, hoppas att det sätter igång själv!

    mysigt med ettårsfirande, maja!

    ang flera språk så talar adam nästan bara svenska. ja, eller ''smaulenska'' då! när vi kom till sverige pratade han ''meningar'' med 2.3 ord men oj, vad det har släppt nu. inte ovanligt att höra långa utläggningar om att vi inte ska stänga grinden nu el liknande. fast grammatiken och ordföljden tar vi tag i senare!

    nu ska nu fika i lekstugan!

    ha det gott!

  • Joffe

    Tack för er input ang inomhuslek, känns som att många andra har så himla mkt för sig och att jag är trist så det var ju kul att höra att några av er är lika "tråkiga" som jag

    Jag har dessvärre inte så många sova i sin säng tips, du får testa o se hur hon reagerar, det kanske inte blir någon reaktion alls.
    Leon har alltid somnat i sin säng men vaknar mitt i natten och får komma till vår säng tills i förra vecka då vi tog bort spjälorna sedan dess har han sovit hela natten i sin säng (förutom då han hade växtvärk)
    Somnar hon om du sitter bredvid eller kan du lyfta över henne till sin säng när hon somnat?

    I dag har Leon varit på förskolan och han bröt ihop när jag gick började redan hemma att det inte var bla (bra) att gå dit. Det går fort över men jag känner mig hemsk.
    Jag o Eddie åkte o handlade sen har jag varit hemma o pysslat.
    Har tagit bort spjälsängen och ställt den i gästrummet, tänkte Leon skulle börja sova i sin växasäng istället så jag har bäddat fin i den Eddie behöver snart spjälsängen och Leon behöver lite större plats, han trillar ju ur den hela tiden eftersom den är så smal.

    Just nu är Leon hos mormor, hon hämtade honom på fs och nu vägrar han gå hem, han skulle hem till mormor o dansa Larz-Kristers är storfavoriter
    Jag ska fixa lite matsäck och ta mig till Vadholmen, ska träffa vänner där och så kan Leon spela boll med deras barn

  • Essi73

    Joffe, känner igen din "tråkig-morsa" känsla där vad gäller inomhuslekar. Men det sitter nog mest i våra hjärnor tror jag. Boll är som Viran, roar sig ganska mycket själv och det är när JAG får tokryck som fingerfärgen åker fram

    Men aargh vad jobbigt med de ledsna lämningarna. Guu' det gör ont i hjärtat! Boll blev så där i måndags när jag lämnade honom. Jag var 3 röda ifrån att svänga tillbaka men kom fram till att han behöver leka av sig med sina älskade polare och framför allt komma bort lite från allt skrik här hemma.
    Hoppas det vänder snart och L blir sitt vanliga SunshineKid!

    Maja jag har dessvärre inte heller några tips vad gäller att somna i egen säng. Jag har inte ens en blekaste aning men jag skickar Viran massor med lust att flytta in till en egen Lyxbädd

    Idag fyllde jag Mios lilla pool, barntjejen är här och de har aslattjo där ute! Luna börjar nog bli febrig av sin 3måns-vaccin igår, återstår att se hur matningarna idag kommer att bli.
    J skulle komma hem ikväll men gör det inte; jag är inte ett dugg förvånad, jag räknar inte ens med att han kommer i helgen. Fuck it känns det som.

    Och ngt jag HELT glömt bort att nämna - Öz, tänker massor på dig och hoppas din pappa snart snart, mycket snart mår bra igen!! Kram vännen, kram till tusen!!!

Svar på tråden Minnas XII