• Svar på tråden *Snackis 10*
  • skojsan

    Jag ser att trådarna är öppna längre nuförtiden.

    Barbella: det vore snällt om du vill inboxa din kollegas nummer så jag kan ringa och utbyta tips, alltid bra att lära sig mer, som vilket sjukhus jag ska vända mig till om jag blir sjuk etc, saker jag har tagit för självklart innan.

    Tina Lisa: instämmer att ungarna är i en härlig ålder - så mycket bus de kan hitta på! Jag hinner bara ta på halva Lottas pyjamas innan Doris har gömt den andra delen under soffan. Och när jag går och gör välling hjälper Lotta Doris att klä av både pyjamas och blöja. Tur att jag har mycket mer ork nu så jag kan glädjas mer än våndas över deras påhitt!

    Doris har börjat kissa i pottan, på eget initiativ. Skönt, för hon har blöjvägrat hemma ett tag och det blir så många pölar att torka och lakan att byta

  • stina73

    Skojsan : va söta de är!

    Själv är jag sjukskriven, har gått in i väggen efter vår jobbiga vår och orkar inte mer nu så nu blir det till att njuta av sommaren och vila upp sig lite.
    Ta hand om er.


    *~*Oliver 060920 & Isabella 090513*~*
  • gravid74

    Ska snart hämta Axel men passar på att skriva lite innan.

    Sista veckan för Axel på förskolan innan semestern. Jag är lite bekymrad in för hösten för alla 3 killar som Axel gillar och leker med mest kommer att sluta i och med semestern. Jag är rädd att det kommer att bli en kamp att få dit honom. Han leker iofs med några av flickorna men jag märker på honom att han föredrar att leka med pojkar. Det finns nästan bara tjejer på hans avdelning så det är synd att det är just pojkarna som slutar.

    Anton är inne i en jättegnällig fas, är helt hopplös när han ska äta, bara skriker och kastar maten omkring sig. Han har ännu inte börjat gå men det är nog inte så långt ifrån. Han kanske är frustrerad över det.

    I lördags hade vi möhippa för min bästa vän. Det var så kul men jag är fortfarande lite seg, är inte van att vara ute så sent.

    Axel var hos mormor och morfar under lördagen och de var på Liseberg. Innan var han väldigt modig och skulle åka massa läskiga saker, men när de kom dit var det inte mycket han vågade åka


    ~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • Tina Lisa

    skojsan: Duktig hon är. Vi har börjat så smått också. Julian gillar att gå i kalsonger, men än så länge inga spontanturer till pottan.

    stina: Då får du verkligen försöka slappna av och ta det lugnt nu i sommar. Hoppas du tagit igen dig lite innan hösten kommer.

    gravid: Tråkigt att Axels kompisar ska sluta. Det ska inte komma nåra nya killar då? Vads bra att hippan gick bra, hoppas det blir ett bra bröllop.

    Vi var på Borås djurpark igår. Ungarna fick en tur på hästryggen. Det var premiär för båda. Vi köpte lejonkort så det blir väl förhoppningsvis nån mer runda dit. Kul för barnen och nuförtiden behövs ju inte mer än glada barn för att man ska vara lycklig. Så härligt nu när de är lite större och kan springa runt för egen maskin. Vi träffade även Daggis och tjejerna utanför tigrarna.

  • Solaris

    Hej alla!
    Slänger iväg ett litet inlägg medans båda sover, ja, även Alida var så trött att hon slocknade idag....
    Nu har Alida "sommarlov" från förskolan och jag ska klämma ut det sista av min föräldraledighet som lider mot sitt slut, känns ltie sorgligt samtidigt som det ska bli riktigt skoj att börja jobba igen. KOmmer jobba 75% med lediga fredagar och var fjärde vecka även lediga torsdagar(hoppas jag)...

    Nu är vi äntligen friska efter en seeeg förkylning med feber osv.....

    Hoppas ni alla haft en fin midsommar, själva firade vi hos vänner vars son är 1 år yngre än Alida , sedan var det flera andra vänner med barn där bl.a Alidas bästis
    eftermiddagen/kvällen var mkt. lyckad med god mat, dans runt stången,lekar m.m

    Gravid -Håller tummarna för att ni ska få förskoleplats till när ni önskkat... Ang, hösten  på förskolan för Axel, prata med personalen om detta utifall de kanske kan vara med och påverka ifall det är killar i samma ålder som Axel som står i kö och om det kanske går att man kan justera så det blir lite mer jämnt fördelat.


    Vi har ungefär samma på Alidas avd. mest flickor och ännu fler ska börja, och det hade varit kul med fler pojkar där med så det blev ltie mer jämn fördelat.


    TinaLisa- LÅter som jättehärliga semesterplaner! skönt med hotellnattpå Gothia och sovmorgon och god frukost tackar man inte nej till direkt när man inte är bortskämd med det iaf inte det förstnämnda....

    Skojsan- Vilken duktig tös, som vill kissa på pottan!

    Stina- Usch det lät inget vidare, passa på att vila i massor, nu då, även om det låter lättare sagt än gjort, men du/ni kanske kan träffa din mamma så du får ltie avlastning med barnen?


    Ullen- Hoppas dopet gick fint! mår Axel bättre i magen nu?


     


    Alida 060928 & Knut 090321
  • Tina Lisa

    ahhh vilket väder, njuter trots allt gräs (allergi) Var med Elina på utflyckt med dagis idag. Mysigt! Nu ser jag ut som en kokt kräfta. att man aldrig lär sig

    barbella: Vi var i södra parken idag. Såg fina foton på hela familjen och Liam i Gangstaroutfit på gruppfotona. Toppenställe ju. Inhägnat = avslappnat.

  • Barbella

    Skojsan - Jag kontaktar min kollega och "förbereder" honom på att du kan ringa. Jag inboxar dig hans nummer när jag fått tag på det (han har bara sökare pga elallergin). Det blir inte omgående, men det kommer

    Stina - Jag hoppas du inte mår allt för dåligt. Jag hoppas du får chans att återhämta dig nu i sommar och får det stöd du behöver för att bli frisk.

    Gravid - Förstår din oro över att Axels vänner slutar på förskolan. Förhoppningsvis blir det en "ny" grupp men lite nya barn, då omgrupperas gruppen och han kan få en chans att finna nya vänner.

    TinaLisa - Visst är det stället bra! Det skulle man hyra så barnen kan ha obehindrad utelek och vi vuxna skulle kunna slappna av och fika i lugn och ro

    Imorgon åker jag och barnen till mina föräldrar och stannar där en vecka. Det blir sista långvisiten dit innan jag börjar jobba.
    Om tre veckor börjar vi med renoveringen och sedan blir det packning och flytt. Det kommer bli fullt upp.

    Kolla in träfftråden.

  • gravid74

    Hemma efter en vecka på resande fot. Vi har hälsat på mina morföräldrar i Linköping och så har vi varit i Stockholm i tre dagar. Axel och jag var på Vasamuseet och det var en höjdare tyckte Axel. Han var så himla intresserad så efter det vill han att jag hela tiden ska berätta historien om Vasa. I förrgår tror jag att jag berättade den 5 gånger, så nu är jag lite trött på att berätta

    Anton tog sitt första steg i Stockholm förra tisdagen, sen tog han ett steg till i fredags när vi gick i Drottningholms slottspark, men sen har det inte kommit några fler, men det händer nog snart att han går.

    Nu ska jag packa upp.


    ~Axel 060910 + Anton 090331 ~
Svar på tråden *Snackis 10*