• Dallis

    Cerclage?

    Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

  • Svar på tråden Cerclage?
  • PennyJenny
    MagdaA skrev 2010-07-08 10:28:04 följande:
    Grattis! Förstår att det känns helt underbart! Här är det 12 fulla veckor som är första målet, en bit kvar tills dess, sen är 21+0 nästa mål.
    Tack, känns fantastiskt :)

    ....................................

    I em blev det både VUL, UL och TUL för min del - allt på en gång :o) Cerklaget verkar sitta där det ska, mer än så förstod jag inte då dr inte sa så mkt. TUL var också bra, liten ligger på 545 gram vilket är -1% i vikt. UL av livmodern förstod jag inte heller mig på så mkt. Han kollade defekten men jag får fråga min andra dr vad han sagt till honom, förstod som sagt inte så mkt av det ytterst lilla han yppade. Ikväll blir det flytt upp till avd  44 för oförlösta :) Tjehoo!
  • Grazila

    Gud vad härligt PennyJenny! Gläds med dig :) *håller tummar att bebbe stannar längelänge än*

  • PennyJenny
    Grazila skrev 2010-07-08 16:25:22 följande:
    Gud vad härligt PennyJenny! Gläds med dig :) *håller tummar att bebbe stannar längelänge än*
    Är också glad :) Ska njuta så länge det varar nu och tillåta mig vara glad en stund :)
  • Grazila

    Hihi postade visst samtidigt, låter ju jättebra! Som lite flyt nu efter all motgång. Nu jäklar ska det hålla i sig!

  • PennyJenny
    Grazila skrev 2010-07-08 16:26:56 följande:
    Hihi postade visst samtidigt, låter ju jättebra! Som lite flyt nu efter all motgång. Nu jäklar ska det hålla i sig!
    Skrattande 
  • Dallis
    PennyJenny: Så glad för din skull! Hoppas verkligen att bebben vill stanna länge till!

    Själv så är jag hemma från min lilla semester. Det var riktigt skönt. Blev sugen på ett dopp i sjön, men jag fick hejda mig :)
  • Grazila

    Hehe jaa Dallis :) man vill ju gärna doppa sig lite i den här underbara värmen. (Trodde aldrig jag skulle tycka värmen var underbar, så stor och vätskefylld som jag är, men vintern gjorde sitt till!)

  • PennyJenny
    Dallis skrev 2010-07-08 23:15:43 följande:
    PennyJenny: Så glad för din skull! Hoppas verkligen att bebben vill stanna länge till!

    Själv så är jag hemma från min lilla semester. Det var riktigt skönt. Blev sugen på ett dopp i sjön, men jag fick hejda mig :)
    Härligt :) Jag har fått fönsterplats nu så nu kan jag också få lite friskluft i näsan :)
  • PennyJenny

    Nu har jag fått lite mer klarhet i hur cerklaget satt igår. Det sitter alltså 13 mm nedanför inre modermunnen och där buktar hinnblåsan ff ner. Under cerklaget är det stängt (!!!) 1,5 cm vilket ju är jättebra. Så dr är mkt nöjd, cerklaget sitter där det satt från början. högre kunde han inte sätta det då jag var så öppen och med så kraftigt buktande hinnblåsa att det nog hade gjort hål på hinnorna direkt iställlet.

    Och idag sa han för första gången inte att vi tar en dag i taget Nu planerar vi för veckor framåt sa han :))

  • MagdaA
    PennyJenny skrev 2010-07-09 14:06:11 följande:
    Nu har jag fått lite mer klarhet i hur cerklaget satt igår. Det sitter alltså 13 mm nedanför inre modermunnen och där buktar hinnblåsan ff ner. Under cerklaget är det stängt (!!!) 1,5 cm vilket ju är jättebra. Så dr är mkt nöjd, cerklaget sitter där det satt från början. högre kunde han inte sätta det då jag var så öppen och med så kraftigt buktande hinnblåsa att det nog hade gjort hål på hinnorna direkt iställlet.

    Och idag sa han för första gången inte att vi tar en dag i taget Nu planerar vi för veckor framåt sa han :))
    Åh! Vilka härliga nyheter! Det låter ju toppen! Kämpa på!!!
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
Svar på tråden Cerclage?