• Forumvärd

    "Vippisar" se hit!

    Nu är det dags igen för en ny grupp med "vippisar"
    Då behöver ni en tråd där ni kan diskutera, peppa och tipsa varandra, eller hur? Solig

  • Svar på tråden "Vippisar" se hit!
  • Forumvärd
    Babbe skrev 2011-09-29 11:53:49 följande:
    Hej, jag är en av de "saknade vippisarna" (min frus inlägg ovan). Om någon vet/kan "göra om " mig till en VIP

    Hade jag uppskattat- inte ofta man kan får vara en VIP

    Delar med mig att jag gått ner 3 kilo sen vi började. Är mycket positivt inställd till denna förändring vi vill göra.
    Går ok men visst ibland vill man vika från restriktionerna.. Suget är värst på kvällarna- tur det finns frukt!

    Ha det!        
    Välkommen! Solig

    Jag "vippar" dig direkt!

    Bra jobbat där med 3 kilo minus!
  • Pluffsan

    Anouk: okej för min koordination är väl inte 100.. :) Men det ska bli skitskoj att prova på! Går det bra för dig?

    Nån som har tips på övningar med gymboll?

  • Snoffsan

    Jag älskar Zumba, men tyvärr har min sjukdom gjort att jag har svårt att träna sånt längre :( Gymboll däremot kör jag med.

    De är toppen för att träna rumpa, mage och rygg på.

    Lite ex: Ligg på rygg med benen på bollen och gör rumplyft.
    Sitt på bollen och gör situps. Ha bollen i ländryggen ungefär och luta dig bakåt och sen upp igen.
    Armhävningar med benen på bollen (skitjobbigt)
    Sitt på bollen utan benen i backen och försök hålla balansen
    Sätt bollen bakom ryggen mot en vägg och gör benböj. Sätt dig i stolen lixom med bollen rullande. Gör övningen skonsammare för rygg och höfter om man har problem.

    Hmm det var några som jag kom på så här på rak arm.

    Finns säkert massa bra guider om du googlar. Sök på pilatesboll

  • Pluffsan

    Snoffsan: tack för alla bra tips! Det ska jag verkligen prova! Och det ska bli kul att prova på Zumba. Alla säger att det är så kul. Är glad att dom startar upp det i detta lilla samhället. :)

  • Dietist Viveca Annell

    Vad fort tiden går, nu har det snart gått en månad sedan starten för er vippisar. Ni är jätteduktiga och tillsammans flera kilo lättareGlad


     


    I början av en viktminskning brukar kilon gå ned i ganska rask takt för att sedan plana ut. Ett tag kanske vikten står helt still även om du äter lika mycket och har samma träningsmängd. Då ska du inte ge upp. Viktminskningen tar ”en paus” ibland och fortsätter sedan igen. Ha tålamod, var glad för det kilo du har gått ned, snart lossnar det. Glöm inte att använda måttbandet också. Mät lår, midja och överarmar. Även om vikten står still kan cm försvinna spec om du tränar också.


     


    Vet du inte vad du ska laga för mat i helgen? Gå in på allevo.nu receptsamling


     


    Ha en jätteskön helg!

  • anouk86
    Dietist Viveca Annell skrev 2011-09-30 09:03:40 följande:

    Vad fort tiden går, nu har det snart gått en månad sedan starten för er vippisar. Ni är jätteduktiga och tillsammans flera kilo lättareGlad


     


    I början av en viktminskning brukar kilon gå ned i ganska rask takt för att sedan plana ut. Ett tag kanske vikten står helt still även om du äter lika mycket och har samma träningsmängd. Då ska du inte ge upp. Viktminskningen tar ”en paus” ibland och fortsätter sedan igen. Ha tålamod, var glad för det kilo du har gått ned, snart lossnar det. Glöm inte att använda måttbandet också. Mät lår, midja och överarmar. Även om vikten står still kan cm försvinna spec om du tränar också.


     


    Vet du inte vad du ska laga för mat i helgen? Gå in på allevo.nu receptsamling


     


    Ha en jätteskön helg!


    Ja det har verkligen gått fort.

    jag har faktiskt inte vägt mig på ett tag nu. Är så "rädd" för att den inte ska visa minus". Men ska väga mig imorgonbitti igen. Och mäta. Jag gillar måttbandet mer än vågen;)  Idag ska här boxas!
  • Pluffsan

    Boxas vad kul anouk! Det hade ju varit en rolig träningform också!

    Receptsamlingen kommer jag gå in på! Har så dålig fantasi!

  • Forumvärd

    Är det någon av er som har xbox och kinect?
    För i så fall kan jag tipsa om de träningsprogram som finns till det.
    Det finns dans, boxning, cardio och massa annat skoj.
    Det finns även ett äventyrsspel som man kan köra med hela familjen. Hysteriskt roligt

  • ninadockan

    Ytterligare ett halvt kilo ner på vågen, men har slarvat lite med maten då jag haft en jättestressig vecka. Inte hunnit med mellanmål etc. Förhoppningsvis kommer nästa vecka bli lite mer strukturerad så jag kan få ordning på dieten och mot målet att komma under BMI 25. Nu har jag 30 dagar på mig att gå ned 4 kilo till åtminstone, helst 7!

  • Pluffsan

    ZUMBAAA! :) Ojojoj.. Det var verkligen jättekul som alla sa! Men ack så jobbigt.. Det märks att konditionen inte är så bra... Men jag hängde med rätt bra ändå.. (inte alla koordinationerna då:) men jag stannade inte upp! Kosten går bra, men var på kalas igår och då blev det lite smörgåstårta.. :-/ Men den dansade jag nog bort idag.. Haha! Hur har helgen varit för er andra?

Svar på tråden "Vippisar" se hit!