• Anonym (Förbannad)

    Är detta ok? Kan knappt andas!

    Jag är astmatiker och allergisk mot allsköns pälsdjur, men framförallt katter. Vi har i år rest från Göteborg till släkten i Ö-vik för att fira jul. Idag vid 12 dyker syrran (som bor i stan) upp med sinkatt! Lägenheten är nu full av katthår. Mina ögon är röda och kliar och rinner. Jag nyser. Näsan är täppt. Det piper när jag andas. Jag har utslag som kliar på hela kroppen. Eftersom jag inte förvarnats har jag inga allergimediciner med mig och apoteken är stängda. Känner mig så besviken. Jag är så trött och mår dåligt. Jag funderar på att åka hem imorgon. Är det verkligen ok att göra såhär? Överreagerar jag?

  • Svar på tråden Är detta ok? Kan knappt andas!
  • fjonkelina

    Hade hon med sig katten trots att hon kände till din allergi?

    Kanske tänkte hon sig inte för helt enkelt. 


    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise....................................
  • Anonym

    stackars dig...så respektlöst....ta in på hotell  inatt och åk hem imorgon/kram

  • Fanny b

    Jag tycker absolut inte du överreagerar. Jag förstår att du vill åka hem, fast egentligen borde din syster göra det istället.  

  • Betty Boop

    Det var inte alls ok av syrran! Men om du är så allergisk, varför har du inte alltid allergimedicin med dig??

  • Bevabus

    Jag är också kattallergiker och vet hur jobbigt det där är! Jag vet därför också att du inte kommer kunna sova inatt för det är omöjligt när man har svårt att andas. Jag har prövat att sova i hus med katter i ett par gånger innan och det har varit skitjobbigt att ligga ned. Jag har fått stå vid ett fönster och dra djupa andetag. Det enda jag kan råda dig till nu är att ge din syrra en jädra utskällning och sedan leta efter ett hotell eller vandrarhem att ta in på, förhoppningsvis finns det något öppet nu!


    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Bevabus

    Finns det ingen annan som har med sig Cetirizin förresten? Det är ju en receptfri allergitablett som rätt många brukar ha hemma i apoteksskåpet.


    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Fanny b
    Betty Boop skrev 2012-12-24 22:54:46 följande:
    Det var inte alls ok av syrran! Men om du är så allergisk, varför har du inte alltid allergimedicin med dig??
    Jag kan givetvis inte svara för ts men i andra trådar om allergi, och just då pälsdjursallergi har det framkommit att det finns allergimedicin som har biverkningar, och av den anledningen vill inte alla allergiker ta sådan medicin i onödan. Ts kanske bara också reagerar på katter när hon är i samma rum som en katt. Eftersom hon då inte visste att systern skulle ta med sig en katt, så fanns ingen anledning att ta med allergimedicin.

    Jag tycker också det är konstigt att systern inte verkade tänka på att ts har allergi, samt att hon tar med sig katt till släkten, när hon bor i samma stad.  
  • Anonym (Förbannad)

    Jag är mest allergisk mot pollen och katter. Under sommarhalvåret åker jag ingenstans utan piller men på vintern undviker jag istället katter. Min allergi är så kraftig att medicinerna verkar inte fullt ut förrän efter 4-5 dagar. Allergin är också så kraftig att jag har kraftiga besvär trots dubbel medicinering. Jag hade själv katt som jag fick ge bort när allergin uppdagades för 5 år sedan. I somras fick vi ställa in vårt besök då morsan skulle vara kattvakt åt syrrans katt.

  • Anonym (Förbannad)
    Bevabus skrev 2012-12-24 22:59:54 följande:
    Finns det ingen annan som har med sig Cetirizin förresten? Det är ju en receptfri allergitablett som rätt många brukar ha hemma i apoteksskåpet.
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.

    Jag har ringt runt hela grannskapet, men inget. Det skulle dock inte hjälpa så långt.
  • Anonym (Förbannad)

    Syrran sover över och ville inte lämna katten över natten. Synd om katten, men inte mig tydligen.

Svar på tråden Är detta ok? Kan knappt andas!