• Knitting Angel

    BF Oktober 2014

    En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

    Länk till BF-listan

    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • nervös01
    Yarrow skrev 2014-01-31 21:47:06 följande:
    Mymmlan, jag håller med. Mina an vill vänta med att berätta tills efter rul. Herregud, jag håller redan på att gå under. Gjorde en liten "fuling" och berättade för tjejerna i en facebookgrupp jag är med i, ingen där som känner oss privat :) jag är så genomskinlig med, alla kommer fattas et så fort de ser mig för jag har ett asfånigt leende hela tiden :)
    Håller med er båda! Vill ju bara skrika ut det överallt :)
  • ylva12

    Vi ska åka och hälsa på svärföräldrarna nästa vecka och kommer berätta för dem då eftersom det kommer dröja många månader till vi ser dem igen. Men vi berättar inte för några andra förrän vi gjort VUL. Kommer få tid för det när jag ringer kliniken på måndag och berättar att jag plussat. Ser så fram emot att få göra VUL!

  • Yarrow

    Nervös01, eller hur! Med sonen planerade jag i huvudet i 12 veckor på hur vi på ett roligt sätt skulle berätta om graviditeten på facebook, slutade ändå bara med att jag la upp ultraljud bilden för att jag äntligen fick. Hahaha :)

  • SysterAnna

    Har berättat för fyra närmaste tjejkompisarna redan. Vi ska berätta för mina föräldrar i nästa vecka, kommer behöva barnvakt när vi ska till mvc på fredag och de kommer förmodligen kunna gissa vart det är vi ska när vi båda åker på ett tidsbokat möte tillsammans. Övriga kommer vi berätta för först när min syster fått barn (hon ska ha i mitten av mars). Om det går att dölja så länge  

  • mitthemligajag

    BF lista


    September  
    29 c0ockiee, Tumba (Stockholm)


    Oktober  
    1 SC11, andra barnet,  
    1 jojjan, 33år, andra barnet, 
    1 LittleS, 26 år, första barnet, Småland
    2 Knitting Angel, 27 år, andra barnet, Eslöv (Skåne)  
    2 Tingeling, 29 år tredje barnet Karlskoga
    2 KossanMuu, 27 år, tredje barnet, Malmö  
    2 mymmlan, andra barnet 
    2 unicorn, 25 år, första barnet, 
    2 ÄppelPeppel, 3 Irmeline, 30+, andra barnet, Uppsala 
    3 SysterAnna, 25 år, Göteborg  
    3 Sicilien, 30 år, andra barnet,  
    3 Jennifer,19 år, första barnet 
    5 L1977, tredje barnet,  
    5 Emma90, 24 år, första barnet, Malmö 
    6 Shibby, 23 år, första barnet, Stockholm 
    6 Lillium, andra barnet 
    6 Knytet, andra barnet, Göteborg
    7 tasirvio, 27 år, första barnet, Södra Finland 
    7 nervös01, 21 år, första barnet, Örebro
    8 Kroa, andra barnet (dotter född 31 maj 2013 innan), 21 år, Skaraborg 
    8 Mitthemligajag,  1a barnet, 22 år, Dalarna
    8 sessan,
    8 ylva12, andra barnet
    9 Mmalin, andra barnet (dotter född i mars 2011), snart 37 år 
    10 Yarrow, 30 år, andra barnet, Göteborg
    12 jonie, 31 år, andra barnet


  • mitthemligajag

    Har någon kramp liknande känsla i magen som började i förrgår, som en stark mensvärk som kommer, håller i sig i en minut och sen försvinner den. Kommer mest på kvällen när jag slappnar av... Känns lite som sendrag på sidorna av magen.... Blev livrädd först och trodde de va mf på gång! sen läste jag att de kan vara växtvärk, ngn som har lika? samt lite ont i ländryggen, känner mig trött och sliten i ryggen.

  • Kroa

    En fördel med graviditeten har jag hittat!
    Efter amningen med dottern försvann mina bröst toootalt, hade små jäkla taxöron hängandes - men nu! THEY ARE COMING BACK! WOHO!

  • Yarrow

    Jaha, så kom min man hem från jobbet med två kassar full med mat. Han hade fått från chefen för att han ställt upp i tid och otid det senaste. Massa juice och sånt som går åt och längst ner i ena kassen ligger det massvis med goda ostar, olika mögelostar, brie och kex. Chefen hade lagt ner lite till frugan med som han hade sagt.... Åååååh, 9 månader utan brie igen, vadå ar jag gjort?? Hahaha ;)

  • L1977
    Yarrow skrev 2014-02-01 00:08:31 följande:

    Jaha, så kom min man hem från jobbet med två kassar full med mat. Han hade fått från chefen för att han ställt upp i tid och otid det senaste. Massa juice och sånt som går åt och längst ner i ena kassen ligger det massvis med goda ostar, olika mögelostar, brie och kex. Chefen hade lagt ner lite till frugan med som han hade sagt.... Åååååh, 9 månader utan brie igen, vadå ar jag gjort?? Hahaha ;)


    Åååh vilken bra present! Men brieostar o sånt gott som bara ska stå i kylen o retas! Haha! Det är ju iofs värt att få vara utan ett tag.

    Min kille var på bolaget igår och gick igenom hela det alkoholfria sortimentet i jakt på något "roligare" än Fanta o Ramlösa. Fanns en riktigt god äppelmust som var helt alkoholfri. Tipsar om den om man ska iväg på event. Flaskan ser ut som vilket bubbel som helst.
Svar på tråden BF Oktober 2014