• Knitting Angel

    BF Oktober 2014

    En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

    Länk till BF-listan

    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • SysterAnna
    Tamara skrev 2014-05-13 21:19:47 följande:
    Suck. Ska på bröllop i Pingst, det är ju jättetrevligt men det är ju alltid svårt med vad man ska ha på sig och hur svårt är det inte som gravid?

    Kommer vara i v.24 då och jag har redan rejäl mage. Vill inte köpa en dyr klänning för en kväll men samtidigt måste jag ju ha en fin klänning.

    Kollat runt massor på nätet men usch vad svårt det är och nu är det ju bara 3,5 v kvar.

    Någon som har tips?
    Har du kollat på mamalicious? Jag har köpt en klänning därifrån (en amningsklänning visserligen men med mycket tyg framtill så den går att använda även som gravid) som jag ska ha på ett dop i sommar. mamalicious.se/mama-licious/short-dresses/wedd-sl-mary-woven-dress-nf/20002714,sv_SE,pd.html
  • sandramarlene
    Irmeline skrev 2014-05-13 16:00:00 följande:
    Får väl kontra med en (förmodligen) tjej här Glad

    RUL gick bra, skönt! Fast lite irriterande att de inte såg kön till 100%, vågar inte ställa in mig på något nu. Tänkte jag skulle köpa nåt plagg efteråt om det gick bra, men kände mig lite omotiverad då jag inte vet vad det blir. Och liite besviken över att det inte var en pojke, har ju en tjej sen innan så det hade varit skoj. Nåja, ett friskt barn är det viktigaste!! Cool
    Grattis till en till tös :D vi väntar (vad hon såg) en flicka också :D så nu får storebror nån liten att skydda ;) hehe hade absolut blivit lika glad för en pojke men en av varje är ju hur kul som helst :) men som sagt, så länge de är friska :D
  • mitthemligajag
    Tamara skrev 2014-05-13 21:19:47 följande:

    Suck. Ska på bröllop i Pingst, det är ju jättetrevligt men det är ju alltid svårt med vad man ska ha på sig och hur svårt är det inte som gravid?

    Kommer vara i v.24 då och jag har redan rejäl mage. Vill inte köpa en dyr klänning för en kväll men samtidigt måste jag ju ha en fin klänning.

    Kollat runt massor på nätet men usch vad svårt det är och nu är det ju bara 3,5 v kvar.

    Någon som har tips?


    Tycker de är så himla fint med vanliga slappa långklänningar, finns massvis på h&m som biode fungera såvida du inte hunnit bli jätte stor tills dess :) kolla bara så "midje linningen" sitter över eller under Maggisen

    Älskar denna! m.hm.com/se/product/26353

    m.hm.com/se/subdepartment/LADIES&Nr=4294952740#items

    m.kappahl.se/article/klanning_628032
  • Emma90

    Är det någon som har börjat tänka på det här med hur just ni ska bädda i vagnen?

    Jag är så förvirrad om man ska köpa en åkpåse eller fårskinn i botten och täcke/ tjock filt.

    Det är låg tid kvar tills vi ska köpa det, men jag kan inte sluta tänka på det sen min kära mamma drog upp det på tal.

  • Bellsam

    Jag tycker fårskinn och filtar är bra. Då kan man bygga lager på lager och ta av och på lätt beroende på väder. Åkpåsen är skön på vintern då det alltid är väldigt kallt.

  • kalleankan
    Emma90 skrev 2014-05-14 16:51:10 följande:
    Är det någon som har börjat tänka på det här med hur just ni ska bädda i vagnen?
    Jag är så förvirrad om man ska köpa en åkpåse eller fårskinn i botten och täcke/ tjock filt.
    Det är låg tid kvar tills vi ska köpa det, men jag kan inte sluta tänka på det sen min kära mamma drog upp det på tal.
    Beror på vilken vagn vi köper, medans dom ligger i liggdel, så räcker det kanske med fårskinn i botten och overall.. 
    Verkar annars smidigt med tjock åkpåse, så slipper man hålla på så mycket med ytterkläder, bara bädda in den lilla där.. När det är dags för sittdel så köper vi nog en åkpåse i alla fall :)
  • SysterAnna
    Emma90 skrev 2014-05-14 16:51:10 följande:
    Är det någon som har börjat tänka på det här med hur just ni ska bädda i vagnen?
    Jag är så förvirrad om man ska köpa en åkpåse eller fårskinn i botten och täcke/ tjock filt.
    Det är låg tid kvar tills vi ska köpa det, men jag kan inte sluta tänka på det sen min kära mamma drog upp det på tal.
    Jesper är född i februari 2012 och då var det väldigt kallt. Vi hade ett fårskinn i botten av liggdelen och ovanpå det ett täcke och sedan locket till vagnen. På sig hade han en lite tunnare overall. Fungerade super så vi ska köra på samma denna vinter med lille skrutt. 
  • karpas

    Vad gäller bröllop så ska vi gå på ett i mitten på juli. Har redan nu beställt en fin generös klänning från bonprix.
    Kika där, de hade många fina varianter i varierande priser. Hoppas bara jag inte hinner växa ur den. ;)

  • choklaa

    Sonen som föddes i februari 2013, mitt i snö kaoset, hade vi en varm och gå flisliknande filt runt i liggdelen samt overall.

    Men denna gången kommer vi nog lägga in en åkpåse från villevalla och overall på den lille. Dock har jag lite funderingar kring om det verkligen kommer räcka ha den lille bara i en flisoverall den som sonen hade typ mars/april då vi knappt inte var ute mer än två-tre gånger första 3-4 veckorna. och då var de inte lika kalt. Men nu kommer man ha babyskyddet i bland fast på vagnen och undrar om de kommer räcka eller om man ska sattsa på en didriksson i storlek 60?

    Vad är eran erfarenhet ni som väntar nr 2 eller 3.

Svar på tråden BF Oktober 2014