• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2015-09-10 10:37:28 följande:
    Ja vi vet att du är en som håller på sådär. Varför tror du ditt beteende är representativt?

    Tänk om du är relativt ensam om att vara besatt av dessa undersökningar och relativt få håller på och trixar som du gör?

    Om du slutade använda dig själv som mall hade nog din världsbild blivit lite mer nyanserad
    Men , oh.

    Inte kommer jag att gå så långt som till att rösta i lekstugorna. Det handlade bara om vanlig nyfikenhet. Jag tror att du och många med dig skulle vinna på att tänka lite själva, det gör att man bättre kan förstå sammanhang.

    Testa gärna, någon gång.

    Vad tycker du förresten om skrikhögerns och SD-sektens besatthet vid personnamnsförvrängning?

    Själv anser jag att det är bra att "vuxenvärlden" säger ifrån. Jag ser företeelsen som ett exempel på undertryckt hat eller ilska, men tror inte att de lättar på trycket när det blir "Åsnan Rövhår" och annat, snarare tvärtom, att de triggar varandra och att någon helt kan komma att tappa fattningen till slut.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2015-09-10 10:51:41 följande:
    Vad tycker du förresten om skrikhögerns och SD-sektens besatthet vid personnamnsförvrängning?
    Illa. Lika illa som dina egna försök att förlöjliga debattörer.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2015-09-10 10:53:26 följande:
    Illa. Lika illa som dina egna försök att förlöjliga debattörer.
    Hm, där tycker vi för en gångs skull lika.

    Skillnaden är att mitt perspektiv inte är ditt, och omvänt förstås. Ur mitt så är är förlöjligandet ett självändamål för dig - och dessutom det enda du har.

    Men det ur klart att jag är medveten om vad jag skriver när jag uppmärksammar skrikhögerns självmål.

    Det är ju helt obetalbart att den som anstränger sig för att verka vara seriös inte kan avhålla sig från personnamnsförvrängningSolig

    Där kan man snacka om en beroendesituation!
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2015-09-10 11:02:38 följande:
    Skillnaden är att mitt perspektiv inte är ditt, och omvänt förstås. Ur mitt så är är förlöjligandet ett självändamål för dig - och dessutom det enda du har.
    Jag är nyfiken på den här skillnaden. Kan du förklara lite mer.
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2015-09-10 11:02:38 följande:
    skrikhögerns 
    Kanske skall förtydliga min fråga.

    Vad är skillnaden ur ditt perspektiv när du använder epitetet 'skrikhögern' gentemot när någon annan anväder epitetet 'svetsaren'?

    Ur mitt perspektiv är du lika fel ute som dem du kritiserar. Det blir ju lätt så att du blir bemött precis som du bemöter andra. Det märkliga är att du verkar tycka att det är ok att skriva som du gör medan andra inte har det.

    Sådan diskrepans på en ju att tro att alla hästarna inte är hemma riktigt hos dig.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2015-09-10 11:07:11 följande:
    Jag är nyfiken på den här skillnaden. Kan du förklara lite mer.
    oOOo oOOo skrev 2015-09-10 11:21:35 följande:
    Kanske skall förtydliga min fråga.

    Vad är skillnaden ur ditt perspektiv när du använder epitetet 'skrikhögern' gentemot när någon annan anväder epitetet 'svetsaren'?

    Ur mitt perspektiv är du lika fel ute som dem du kritiserar. Det blir ju lätt så att du blir bemött precis som du bemöter andra. Det märkliga är att du verkar tycka att det är ok att skriva som du gör medan andra inte har det.

    Sådan diskrepans på en ju att tro att alla hästarna inte är hemma riktigt hos dig.
    Javisst.

    Ur mitt perspektiv bottnar din fråga i samma oförmåga att skilja mellan person och åsikt som man även kan se hos dem som anser att det är rasism eller personhets att kritisera SD eller skrikhögern.

    När jag skriver skrikhögern syftar jag på en grupp människor som förenas av åsikter  och sättet att ge uttryck för dessa. Flash Gordon är långt från ensam om att syssla med att ge politiska meningsmotståndare öknamn och när de gör detta vill eller förmår de inte att skilja mellan person och åsikt.

    Att kalla någon Fritjof eller Åsnan Rövhår är ingen åsiktskritik,  det är enbart ett personangrepp och dessutom ett klassiskt sätt att försöka förminska en annan människa.

    I många avseenden är vi - och identifierar oss med - våra namn. Det vet egentligen minsta barn och det är väl också därför öknamn är en så vanlig del i mobbningen i skolorna.

    Jag tycker att det är på sin plats att "vuxenvärlden" säger ifrån, oavsett om det handlar om mobbning i skolan eller om det rör sig om representanter för SD-sekten, skrikhögern eller andra som aldrig mognat tillräckligt mycket för att kunna klara av distinktionen mellan personangrepp och kritik av åsikter.

    Dessutom tror jag inte att beteendet är nyttigt för dem som ägnar sig åt detta, att det kan liknas vid att lätta på trycket i byxorna, det luktar inget vidare om resultatet efter en stund även om det kan tyckas värma en smula när trycket lättar.


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rutgers
    FDFMGA skrev 2015-09-10 19:24:59 följande:
    oOOo oOOo skrev 2015-09-10 11:21:35 följande:
    Kanske skall förtydliga min fråga.

    Vad är skillnaden ur ditt perspektiv när du använder epitetet 'skrikhögern' gentemot när någon annan anväder epitetet 'svetsaren'?

    Ur mitt perspektiv är du lika fel ute som dem du kritiserar. Det blir ju lätt så att du blir bemött precis som du bemöter andra. Det märkliga är att du verkar tycka att det är ok att skriva som du gör medan andra inte har det.

    Sådan diskrepans på en ju att tro att alla hästarna inte är hemma riktigt hos dig.
    Javisst.

    Ur mitt perspektiv bottnar din fråga i samma oförmåga att skilja mellan person och åsikt som man även kan se hos dem som anser att det är rasism eller personhets att kritisera SD eller skrikhögern.

    När jag skriver skrikhögern syftar jag på en grupp människor som förenas av åsikter  och sättet att ge uttryck för dessa. Flash Gordon är långt från ensam om att syssla med att ge politiska meningsmotståndare öknamn och när de gör detta vill eller förmår de inte att skilja mellan person och åsikt.

    Att kalla någon Fritjof eller Åsnan Rövhår är ingen åsiktskritik,  det är enbart ett personangrepp och dessutom ett klassiskt sätt att försöka förminska en annan människa.

    I många avseenden är vi - och identifierar oss med - våra namn. Det vet egentligen minsta barn och det är väl också därför öknamn är en så vanlig del i mobbningen i skolorna.

    Jag tycker att det är på sin plats att "vuxenvärlden" säger ifrån, oavsett om det handlar om mobbning i skolan eller om det rör sig om representanter för SD-sekten, skrikhögern eller andra som aldrig mognat tillräckligt mycket för att kunna klara av distinktionen mellan personangrepp och kritik av åsikter.

    Dessutom tror jag inte att beteendet är nyttigt för dem som ägnar sig åt detta, att det kan liknas vid att lätta på trycket i byxorna, det luktar inget vidare om resultatet efter en stund även om det kan tyckas värma en smula när trycket lättar.
    Läste ett intressant inlägg i FidoNet för en 20 år sedan. Samma klagade där som här (rätt intressant isig...). Det var vanligt att folk klagade på den höga nivån av brus som drog ner debatten till låg nivå. Och såklart klagade många på många andra. Rätt var det var kom det ett inlägg som sa att det är meninglöst att försöka minska bruset, det händer inte ändå.

    Istället bör man igonera alla dåliga inlägg och skriva vettigt, på sätt höja nivån. Höjer man signalvärdet höjs signal/bruset-förhållandet. Att försöka minska bruset kommer ändå inte lyckas.

    Du kan när du vill skriva intressanta inlägg. Fortsätt med det och låt de som vill dra ner debattnivån göra det. Det syns igenom på forum vilka som tillför något. Dras du med neråt får du ändå inte fram några poänger.

  • Tom Araya
    Flash Gordon skrev 2015-09-10 08:39:34 följande:

    Kanske för att de fladdrar som vindflöjlar i sina åsikter:

    När Jan Björklund förklarade att de dåliga resultatet i skolan delvis berodde på att vi har många utländska barn i skolan så gick den äppelkindade, käcke lille Fritjof i taket och anklagade Björklund och regeringen för att springa rasisternas ärenden:
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5400341

    "Just när det gäller skolan är han kritisk till att regeringen lyft just barn men invandrarbakgrund när de sjunkande resultaten diskuteras."

    Nu idag, är det istället MP:s officiella politik ihop med sina partners i Stockholm att rensa bort precis dessa barns betyg och resultat ur statistiken "för att de drar ner skolans generella resultat":
    www.stockholmdirekt.se/nyheter/s-vill-ta-bort-nyanlanda-elever-fran-betygsstatistiken-hoppas-att-problemet-ar-lost-till-nasta-ar/aRKoig!sbG5gAU1PoE1PYCjFtsQ/


    Skandalöst!
Svar på tråden Varför hatar folk MP?