• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-05-29 13:04:04 följande:
    Larva dig inte. SLLs upphandling resulterade både i ökade kostnader mot tidigare år och mot de målsättningar som SLL hade satt upp för upphandlingen.
    Jag har just beskrivit hur det var i verkligheten, finns i rapporten du inte läst, och ditt svar är "larva dig inte" ...
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-05-29 17:53:14 följande:
    Om du läser länken jag lagt in så förstår du varför det är billigt med 6000:-.

    Det går åt många mantimmar för att designa och sy dessa textilier efter varje enskild människa och varje enskild skada.

    Men tänker du inte ens bemöda dig om att läsa en beskrivande artikel om saken är det inte så mycket mer att säga.
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6506017

    P4 stockholms reporter Björn Lindberg beger sig till en butik som säljer stödstrumpor och andra hjälpmedel. Strumpor för 6000 kr har butikens strumpexpert aldrig hört talas om..

    "En sådan strumpa har jag aldrig hört talas om, som kostar 6 000 kronor. Det var chockerande, säger strumpexperten Ingmarie Melin och skrattar"
  • Flash Gordon

    Miljöpartistisk Ungdom i dagens Epstein och Nordegren:

    "Väljarna har bara inte föstått hur världsledande vi är på detta."

    Jo men så är det förstås.

    Det är bara väljarna som inte har föstått hur genialisk MP:s politik är och det är därför MP har 2,9% i senaste mätningen.

    Bra, fortsätt så MP så blir allt bra. Jag lovar.

  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-05-29 17:59:53 följande:
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

    P4 stockholms reporter Björn Lindberg beger sig till en butik som säljer stödstrumpor och andra hjälpmedel. Strumpor för 6000 kr har butikens strumpexpert aldrig hört talas om..

    "En sådan strumpa har jag aldrig hört talas om, som kostar 6 000 kronor. Det var chockerande, säger strumpexperten Ingmarie Melin och skrattar"
    Du är välkommen att informera dig själv du också. Länken finns i ett mina tidigare inlägg.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-05-29 18:13:19 följande:
    Du är välkommen att informera dig själv du också. Länken finns i ett mina tidigare inlägg.
    Du är välkommen att ta del av mina länkar du med .

    Vad är din kommentar till att alliansens politiker beslutat sig för att avsluta avtalet där landstinget hade "förmånen" att köpa strumpor för endast 6000 kr per par i förtid. Vad är det som du men inte allianspolitikerna har förstått?

    .
  • nattuw

    Såg på nyheterna att Miljöpartiet skall bli ett miljöparti och hoppas att det skall göra så att de lyckas klamra sig kvar i riksdagen. Frågan är om inte det tåget redan gått. Deras trovärdighet i miljöfrågor torde numera vara lika med noll eller däromkring. ( www.sydsvenskan.se/2017-04-28/mp-ska-vara-ett-miljoparti )

    Tydligen har de även kastat ut någon ungdomspolitiker som haft fel umgänge. ( www.aftonbladet.se/nyheter/a/AK1LM/gron-ungdoms-sprakror-marten-roslund-avgar ).

  • kvarnfot

    Den nya hjärtefrågan att låta alla stanna i Sverige, även terrorister får som tur var inget gensvar av regeringen.

  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-05-29 20:15:02 följande:
    Du är välkommen att ta del av mina länkar du med .

    Vad är din kommentar till att alliansens politiker beslutat sig för att avsluta avtalet där landstinget hade "förmånen" att köpa strumpor för endast 6000 kr per par i förtid. Vad är det som du men inte allianspolitikerna har förstått?
    .
    Vad är det du inte förstår med att avtalet inte är uppsagt, blir väl motfrågan då.
  • Flash Gordon
    nattuw skrev 2017-05-29 23:16:20 följande:
    Såg på nyheterna att Miljöpartiet skall bli ett miljöparti och hoppas att det skall göra så att de lyckas klamra sig kvar i riksdagen. Frågan är om inte det tåget redan gått. Deras trovärdighet i miljöfrågor torde numera vara lika med noll eller däromkring. ( www.sydsvenskan.se/2017-04-28/mp-ska-vara-ett... )

    Tydligen har de även kastat ut någon ungdomspolitiker som haft fel umgänge. ( www.aftonbladet.se/nyheter/a/AK1LM/gron-ungdo... ).
    Tja, ett sista försök.

    Det där med identitetspolitik och islamism blev ju ingen höjdare.

    För MP gäller det att styra bort folks tankar från Kaplan och Yasri Khan inför valet. Strunt samma att det sitter mängder med liknande mörkerfigurer kvar i partiet.

    Samtidigt finns det inte många pluspoäng att hämta på exempelvis Bromma- och Förbifartenfrågorna.

    Då får man hitta andra miljöfrågor att lyfta fram, men dessa får inte samtidigt styra över väljarnas tankarna till Bromma, brunkol och Förbifarten.

    Kan bli knepigt det där, men de lär försöka.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-05-29 20:15:02 följande:
    Du är välkommen att ta del av mina länkar du med .

    Vad är din kommentar till att alliansens politiker beslutat sig för att avsluta avtalet där landstinget hade "förmånen" att köpa strumpor för endast 6000 kr per par i förtid. Vad är det som du men inte allianspolitikerna har förstått?
    .
    Bara så att det inte blir till Neverending Story. Förvaltningsdomstolen upphävde uppsägningen av avtalet med OneMed.

    tinyurl.com/ydhbdhea
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Varför hatar folk MP?