• Tom Araya

    Immigration/invandring/flyktingar - varför?

    För mig är inte frågan OM vi ska ha invandring eller ta emot flyktingar, utan HUR och HUR MÅNGA vi klarar samt att man måste vara uppriktig med de problem och utmaningar som följer och ha konkreta idéer om hur man löser dem.

    Jag är så less på folk och politiker som förespråkar/stödjer/beslutar om att ta emot en massa folk från andra länder och när problemen kommer så är det...


    Om man istället tog ansvaret för det man beslutar så hade det inte sett ut som det gör.

  • Svar på tråden Immigration/invandring/flyktingar - varför?
  • Anonym (anneli)

    Liksom säger bara "Utanförskapsområden"! VEM var bekant med det ordet så sent som för tio år sedan? Idag vet alla vad det är och vilka som bor där och områdena verkar bli fler!?

  • Abegayle70
    AnneSophia skrev 2018-06-23 19:13:25 följande:
    Den här tråden handlar inte om nazister eller nazism. Skriv mer om det i den andra (eller tredje, fjärde, femte..) tråden du förstört med din nazismhysteri. T ex i den tråden där det togs upp att judar i Israel steriliserade etiopiska kvinnor?

    Fokusera på den rasism som finns i Israel där du bor istället.

    Vad tycker du om Netanyahu? Med planen att utvisa alla afrikanska immigranter från Israel? Tvångsdeporteringar till Afrika och Europa?

    Sedan begås ju de flesta hatbrotten mot judar i Sverige av muslimer, men de kanske också ingår i ditt begrepp "lightnazister" och röstar afs?


    AnneSophia skrev 2018-06-23 19:13:25 följande:
    Den här tråden handlar inte om nazister eller nazism. Skriv mer om det i den andra (eller tredje, fjärde, femte..) tråden du förstört med din nazismhysteri. T ex i den tråden där det togs upp att judar i Israel steriliserade etiopiska kvinnor? 
     
    Du menar i tråden där du ljög om att etiopiska kvinnor steriliserades?

     
    AnneSophia skrev 2018-06-23 19:13:25 följande:
     
    Fokusera på den rasism som finns i Israel där du bor istället. 
     
    Inget land eller befolkningsgrupp är immuna mot rasism.
    AnneSophia skrev 2018-06-23 19:13:25 följande:
     
    Vad tycker du om Netanyahu? Med planen att utvisa alla afrikanska immigranter från Israel? Tvångsdeporteringar till Afrika och Europa? 
     

    Jag är ingen jättefan av Bibi och tycker det är korkat att utvisa framtida lojala medborgare från Israel. Att du sen förvränger fakta förvånar mig inte ett dugg...
    AnneSophia skrev 2018-06-23 19:13:25 följande:
    Sedan begås ju de flesta hatbrotten mot judar i Sverige av muslimer, men de kanske också ingår i ditt begrepp "lightnazister" och röstar afs?
    De är snarare fullvärdiga nazister som stöds av naiv svensk vänster. t.ex vänsterpartister som öppet stödjer DFLP.
    Samma DFLP som gör Hitlerhälsning på bilden nedanför.
    Lightnazisterna i AfS har i alla fall inte heilat på bild.

    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • Abegayle70

    Mer om det där pinsamma lightnazistiska AfS:



    Gustav Nazzelstrand har twittrat liknade utstötningar.

    Hemskt att kanske 2% av väljarna (se tidigare spekulationer i tråden)  vill se personer som verkligen saknar potträning i riksdagen.


    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2018-06-24 04:33:49 följande:

    Har du kontrollerat?


    Ja, jag har läst rapporterna om statens budgetutfall från 2012 till 2017 på ESV. Ja, jag har kontrollerat.

    Jag klistrar inte in 1000 sidor text som källa. Allt finns att läsa för den som vill och kan ta till sig fakta på ESV.
  • Gabbe75
    Padirac skrev 2018-06-24 09:51:00 följande:
    Ja, jag har läst rapporterna om statens budgetutfall från 2012 till 2017 på ESV. Ja, jag har kontrollerat.

    Jag klistrar inte in 1000 sidor text som källa. Allt finns att läsa för den som vill och kan ta till sig fakta på ESV.
    Du kan länka och klistra in bäst du vill, men det hjälper ju inte när du är oförmögen att tolka.
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2018-06-24 09:51:00 följande:
    Ja, jag har läst rapporterna om statens budgetutfall från 2012 till 2017 på ESV. Ja, jag har kontrollerat.

    Jag klistrar inte in 1000 sidor text som källa. Allt finns att läsa för den som vill och kan ta till sig fakta på ESV.
    Jag är inte intresserad av 1000 sidor text, utan hur det framgår att budget och utgiftsprioriteringar gjorts på sådant sätt att det stödjer dina påståenden.
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2018-06-24 17:44:05 följande:
    Jag är inte intresserad av 1000 sidor text, utan hur det framgår att budget och utgiftsprioriteringar gjorts på sådant sätt att det stödjer dina påståenden.
    Ja, jag förstod att 1000 sidor inte var intressant.

    Det framgår av siffrorna i budgetrapporterna om man kan läsa och kan talsystemet.

    I rapporterna finns tabeller som visar innevarande och föregående års utfall för de olika budgetposterna i statens budget. En av posterna är tex stöd till kommunerna för mottagning av migranter, det finns kostnader för bistånd, migration, tolktjänster, rättsväsende, vård, skola osv. En annan av posterna är räntekostander för och amorteringar på landets lån, en minskad statsskuld och minskade räntebetalningar har tillfört en del pengar till statens budget.

    OM man i tabellerna tittar på summan för varje post från år till år framgår det att det är ett fåtal poster som minskat medans de andra posterna tillförs pengar. 

    En fråga som ställts här är hur är det möjligt att fiska upp massa pengar till migrationen utan att ta samma summa från de andra posterna?  Svaret är högkonjunktur och höjda skatter skulle jag tro utan att ha tagit fram siffror på detta. 

    I rapporterna på esv finns också kommentarer till varifrån statens intäkter - som används för  utgifterna - kommer från. Svaret finns säkert där.

    Om det är som du säger att pengar slussats från ett budgetområde till ett annat så har det i så fall också tillförts pengar till det första området så att det täcker det som slussats därifrån och till och med blivit mer.
  • Anonym (:)-(--€:::)
    Abegayle70 skrev 2018-06-24 09:36:18 följande:

    Mer om det där pinsamma lightnazistiska AfS:

    Gustav Nazzelstrand har twittrat liknade utstötningar.

    Hemskt att kanske 2% av väljarna (se tidigare spekulationer i tråden)  vill se personer som verkligen saknar potträning i riksdagen.


    Blir illamående. Vem kan tänka sig att stödja sådana riksidioter?
  • Gabbe75

    Padirac - tror du på allvar att kommunernas kostnader för migrationen täcks av statsbidrag från Migrationsverket?

    Om inte förstår jag inte varför du håller på och tjatar om budgetposter från statsliggaren.

    Varför tycker du att Sverige ska ta emot sådana enorma mängder asylsökare och anhöriginvandrare? Vad för gott kommer ur det? Den ursprungliga frågan för hela ämnet förefaller fortfarande totalt obesvarad. Det är ju ingen naturlag att vi ska ha det på det här viset.

Svar på tråden Immigration/invandring/flyktingar - varför?