• moaz
    Äldre 28 Dec 18:13
    809004 visningar
    7824 svar
    -3 +9
    7824
    809004

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Äldre 29 Dec 21:39
    #31
    +2
    Magdalena03 skrev 2015-12-29 21:32:44 följande:

    Nja, jag röstar inte på SD. Varför tror du det? Jag tycker bara att det är fel att SVT inte är opartiska och censurerar.


    Partisk? Statistiska undersökningar biter inte på dig märker jag.

    Censur? För att de inte visar tjeckiens premiärministers jultal?
  • Magdal­ena03
    Äldre 29 Dec 21:44
    #32

    Ja det var ETT exempel.


    boomstar skrev 2015-12-29 21:39:41 följande:

    Partisk? Statistiska undersökningar biter inte på dig märker jag.

    Censur? För att de inte visar tjeckiens premiärministers jultal?


  • Magdal­ena03
    Äldre 29 Dec 21:45
    #33
    -1

    Nej, jag tog inte ställning för SD jag tog ställning för opartiskhet.


    Åttionian skrev 2015-12-29 21:37:31 följande:

    Du tog nyss ställning FÖR SD, genom att anklaga SVT för att medvetet motverka SD.


  • Modern­o
    Äldre 29 Dec 22:15
    #33
    Magdalena03 skrev 2015-12-29 19:48:57 följande:

    Det enda man kan titta på är text-tv allt annat är censurerad information. Om tex invandrare begår brott så berättar man inte om det. Man sa tex inte heller något om Tjeckiens premiärministers jultal, där han sa att flyktingvågen är att se som en invasion. Vi skall inte få höra något annat än vad SVT anser är rätt uppfattning, vi har inte längre någon opartisk public service. Detta är allvarligt och kan leda till stora problem.


    Vill bestämt minnas att jag hörde Tjeckiens premiärministers jultal nämnas i P1.

    (Kanske orkar jag leta fram en länk, kanske inte.)
  • Äldre 30 Dec 03:40
    #34
    moaz skrev 2015-12-28 18:13:19 följande:

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.


    Public service drar åt vänster men eftersom den svenska mittfåran är socialdemokratin så är det nog många som inte uppfattar det så.
  • grind
    Äldre 30 Dec 04:13
    #35
    nattuv skrev 2015-12-30 03:40:44 följande:

    Public service drar åt vänster men eftersom den svenska mittfåran är socialdemokratin så är det nog många som inte uppfattar det så.


    Public service lobbar framförallt för MP och Fi. S har förlorat sin ställning hos SVT och journalisterna i övrigt. Drevet mot Juholt var överdrivet och osakligt. Även Löfven utsätts för en orättvis behandling.

    Moderaterna förändrade sin politik i kulturnarxistisk riktning med Reinfeldt för att få med medierna på sitt tåg vilket lyckades. Jag instämmer i den C-uppsats som kom till slutsatsen att M förfördelats framför S åren 2006-2010.

    SD är det enda parti i modern tid (om vi frånser NyD) som konsekvent blir negativt partiskt behandlade. Kulmen var i EU valvakan 2014. Sen dess har det blivit något bättre. Jag tror de ansvariga för SVT insåg hur illa det såg ut och ändrade journalistiken i mindre opartisk riktning.
  • grind
    Äldre 30 Dec 04:37
    #36
    -1
    Magdalena03 skrev 2015-12-29 19:48:57 följande:

    Det enda man kan titta på är text-tv allt annat är censurerad information. Om tex invandrare begår brott så berättar man inte om det. Man sa tex inte heller något om Tjeckiens premiärministers jultal, där han sa att flyktingvågen är att se som en invasion. Vi skall inte få höra något annat än vad SVT anser är rätt uppfattning, vi har inte längre någon opartisk public service. Detta är allvarligt och kan leda till stora problem.


    Jag skulle vilja påstå att det redan lett till stora problem. Hade SVT varit mindre opartiska i flyktingfrågan hade regeringen sannolikt kunnat agera snabbare. Reinfeldt hade inte heller kört ner landet som han gjorde.
  • moaz
    Äldre 30 Dec 08:38
    #37
    grind skrev 2015-12-30 04:37:41 följande:
    Jag skulle vilja påstå att det redan lett till stora problem. Hade SVT varit mindre opartiska i flyktingfrågan hade regeringen sannolikt kunnat agera snabbare. Reinfeldt hade inte heller kört ner landet som han gjorde.
    Kommer ihåg när SD kom in i riksdagen 2010, det var ju mer eller mindre begravningsstämning hos SVT. :D
  • Äldre 30 Dec 16:03
    #38
    +1
    nattuv skrev 2015-12-30 03:40:44 följande:
    Public service drar åt vänster men eftersom den svenska mittfåran är socialdemokratin så är det nog många som inte uppfattar det så.
    Hallå? Jag har just presenterat tre statistiskt säkrade studier som kommer fram till att all media utom Aftonbladet är kraftigt högervridet, SVD är den mest neutrala tidningen, trots att den fortfarande är HÖGERVRIDEN, samt att SVT är någorlunda neutral men ger högern en lätt fördel, dvs något HÖGERVRIDEN i sin nyhetsrapportering.
    Statistik och fakta biter inte på er som redan bestämt er för vad ni tror tydligen.
  • Äldre 30 Dec 16:34
    #39
    -1
    boomstar skrev 2015-12-30 16:03:20 följande:
    Hallå? Jag har just presenterat tre statistiskt säkrade studier som kommer fram till att all media utom Aftonbladet är kraftigt högervridet, SVD är den mest neutrala tidningen, trots att den fortfarande är HÖGERVRIDEN, samt att SVT är någorlunda neutral men ger högern en lätt fördel, dvs något HÖGERVRIDEN i sin nyhetsrapportering.
    Statistik och fakta biter inte på er som redan bestämt er för vad ni tror tydligen.
    Eller också tror man inte på allt som skrivs utan klarar av att läsa kritiskt.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?