Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Och ska vi prata vänster-högerskala så har det gjorts otaliga vetenskapliga medieanalyser i Sverige som visar att media är HÖGER-vriden. Inför val har t ex alla stora tidningar levererar en klar majoritet pro-alliansen artikar och anti-socialdemokrat, miljöparti och vänster artiklar. Den enda stora tidningen som hade levererat LIKA många pro-alliansen artiklar som andra sidan var Aftonbladet.
Aftonbladet brukar ju ni sd-are och högermänniskor gilla att avfärda som fruktansvärt vänstervriden. Medans den alltså i verkligheten var den enda tidning som var någorlunda neutral, alltså INTE var högervriden i sin journalistik,
Finns väl inget som vi svenskar har så stort förtroende för som SR och SVT.
Opartiska, ja hyfsat - men då utifrån en västerländsk värdegrund.
Ju mer extrem man själv är i sina åsikter desto mer partisk lär man väl också anse att public service är.
Detta är skrattretande, kan man bara anmärka att det är fler inlägg som är borttagna än som står kvar.
Opartiskt, javist, om man skriver rätt skit.
Jag skulle tro att det handlar om att FL har raderat inlägg som har länkat till/innehåller länkar till främlingsfientliga sidor. Det är inte tillåtet enligt FLs regler att länka till sådana sidor så därför ser jag inget konstigt med att inläggen plockats bort.
"Rasistiska eller främlingsfientliga inlägg eller länkar till sajter där sådant förekommer accepteras inte"
gamla.familjeliv.se/Forum/regler.php
Jag skulle tro att det handlar om att FL har raderat inlägg som har länkat till/innehåller länkar till främlingsfientliga sidor. Det är inte tillåtet enligt FLs regler att länka till sådana sidor så därför ser jag inget konstigt med att inläggen plockats bort.
"Rasistiska eller främlingsfientliga inlägg eller länkar till sajter där sådant förekommer accepteras inte"
gamla.familjeliv.se/Forum/regler.php
De rena nyhetsprogrammen brukar vara rätt sakliga, ja. Men i underhållningsdelen är det värre. Där är det svarta lucior, rappande araber stjärngossar med krans i hår och kajalbögar i Luciamorgon-programmet, unga muslimska flicksnärtor som julvärdar, mångkulturkramare och uttalade Sd-hatare som nyårsklockuppläsare.
Och i alla TV-serier producerade direkt för SVT är det alltid de goda gestalterna som vill gömma illegala invandrare och de onda, som publiken tycker illa om, som vill överlämna dem till polisen. Det är alltid de homosexuella föräldraparen som är fantastiska och underbara och offrar precis allting för sina barn, medan de heterosexuella ligger utslagna av vin och tabletter... Tänk "Rederiet" och "Skärgårdsdoktorn" t.ex..
Sådär. Lite åt vänster och med censur på information som andra (kanske oväntat) länder är bättre på än Sverige när det gäller välfärd och sociala rättigheter. Svenskar vet ju ingenting om t.ex. sjukvård i övriga Europa.
Nej det är dom inte.