• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2022-05-23 12:42:09 följande:
    Jag lägger in denna:

     


    .
    Jag såg inte programmet.

    Förklarade SVT någon gång under programmets för tittarna att XR är klassade som extremister av Storbritanniens anti-terrorpolis?

    Lägger till om vad?
    Att opartiskhet är inte förändrad för SVT/SR?
    Komiskt att detta ändrar inget om SVT/SR opartiskhet denna gång heller, så vad ska ett ytterligare felaktigt påstående ge oss?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • LaviniaLetitia
    Flash Gordon skrev 2022-05-23 12:42:09 följande:

    Jag lägger in denna:


     


    .
    Jag såg inte programmet.

    Förklarade SVT någon gång under programmets för tittarna att XR är klassade som extremister av Storbritanniens anti-terrorpolis?
    Ja, usch. Extinction Rebellion är bråkmakare och hippies. De hade en aktion i någon tysk stad för c:a två år sedan, då de stoppade trafiken, skapade allmän oreda, var uppenbart påverkade (dansade omkring på gatan i en konstig knäande dans med blomsterkransar) - och lämnade till slut efter sig ett enormt sopberg, bland annat med gamla mögliga madrasser.

    De drar ner hela klimatrörelsen, för motståndarsidan använder dem alltid som avskräckande exempel. Sådant borde SVT ta reda på, innan de bjuder in. 
  • Flash Gordon
    LaviniaLetitia skrev 2022-05-23 15:59:09 följande:
    Ja, usch. Extinction Rebellion är bråkmakare och hippies. De hade en aktion i någon tysk stad för c:a två år sedan, då de stoppade trafiken, skapade allmän oreda, var uppenbart påverkade (dansade omkring på gatan i en konstig knäande dans med blomsterkransar) - och lämnade till slut efter sig ett enormt sopberg, bland annat med gamla mögliga madrasser.

    De drar ner hela klimatrörelsen, för motståndarsidan använder dem alltid som avskräckande exempel. Sådant borde SVT ta reda på, innan de bjuder in. 
    Jag tror att tålamodet med den typen av organisationer håller på att rinna ut även på en institution som SVT/SR.

    Har svårt att se dem få inbjudningar, okommenterat, till debattprogram framöver.
    Blå och gul
  • Flash Gordon

    Vänstern är så vana med att SVT/SR anlägger deras perspektiv att när SVT för en gångs skull inte automatiskt gör det så blir de chockade och måste twittra om det.



    Blå och gul
  • klyban
    klyban skrev 2022-05-23 12:56:51 följande:

    Lägger till om vad?
    Att opartiskhet är inte förändrad för SVT/SR?
    Komiskt att detta ändrar inget om SVT/SR opartiskhet denna gång heller, så vad ska ett ytterligare felaktigt påstående ge oss?


    Det är sådan media de vill ha, en media som ljuger för deras agenda och oavsett om det innebär lidande.


     


    Kan du inte påvisa, så berättar det att du fabulerar.
    Och det är komik att även efter detta inlägg, så inser man ingen påvisa om att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Och visst är det sjukt intressant att detta misslyckas och säkerligen den hundraåringen nu och med dina agenda polare som försöker påstå samma men aldrig lyckas.

    Dock den största komiken kommer den dagen SVT/SR missar vara objektiva i en fråga, då tar populisten och gör detta till gälla alla inslag och även de som är opartiska.(Denna är enkel att förutspå, och det ser bar än mer komiskt, det är lite som flashys att S lär ut hur man agerar på internet, för det är tydligen flashy svårt triggad av har det visat sig, perplexande verkligen att bli triggad av nått som de pysslar med själva och betydligt värre nivåer, projicera som vanligt har man lärt sig.)


    Det är faktiskt ganska enkelt och veta vad de vill, och det är alla projiceringar som de tror ingen ser.


     


    Dock är det enda vi kan ta med om ditt inlägg, det är att även denna gången inser man ingen påvisad om att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Och med tanke på hur många ggr denna agenda säger att vi ska ta bort SVT/SR som det mest opartiska mediet i Sverige, och detta för SVT/SR inte är opartiska nog.
    Vem hittar på något så galet och uppenbart inkorrekt?
    Jo, de som är rädda för SVT/SR granskning, och lustigt nog så är man frågande till detta, har de inget rent mjöl i påsen?

    Men för tråden, så inser man att SVT/SR är mycket opartiska, och man kan undra om du kommer till påvisa nästa inlägg?
    För det du "försöker" hävda, är inte ens ett praktiskt försök, utan mest prata om annat, vilket gör allt väldigt talande att även du vet om att SVT/SR är opartiska men att din agenda inte klarar av att acceptera det.


    LaviniaLetitia skrev 2022-05-23 15:54:26 följande:
    Jag önskar att det fanns en ignorerafunktion på Familjeliv. Nu finns det inte det, men man kan ju ignorera mentalt. Bara scrolla förbi vissa, som inte tillför något. 

    DU menar som när ni aldrig påvisar att SVT/SR skulle inte skulle var opartiska?


     


    Är det inte rätt lustigt något som ni är så övertygande om, snuddar ni inte ens att påvisa det allra minsta, i alla fall inte utan att glömma bort en massa och låtsas.


     


    Man undrar mer vad ni väntar på, jag insett att denna opartiskhet är intakt och att detta retar er svårt.
    Och varför retar det någon med ett nyhetsmedium som är överlägset mest opartiska i Sverige som media.
    Detta förklarar allt om er fantasi som ni aldrig påvisar är en sak för SVT/ST, och när undantaget kommer, så tror ni detta gäller alla inslag alltid.
    Vem diskuterar på det sättet och tror sig vara sakliga?(Och det bästa av allt, det kommer facit på det jag säger senare och att man kommer göra den kopplingen att då är allt fel och partiskt.)


    Flash Gordon skrev 2022-05-23 16:30:58 följande:
    Jag tror att tålamodet med den typen av organisationer håller på att rinna ut även på en institution som SVT/SR.

    Har svårt att se dem få inbjudningar, okommenterat, till debattprogram framöver.

    Som det överdrivet mest opartiska mediet i Sverige, så inser man att en bojkott kan ske av extremhögern och fascister.


    Då de är livrädda för att bli granskade av det mest objektiva, sakliga och opartiska mediet i Sverige, och de som röstar på SD bör ställa sig frågan, varför beter dom sig så och om de inte har något och dölja.
    Och man ska även ställa sig frågan, varför röstar jag på ett parti som nyss åkte på bjudresor till Krim av Krelm.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban

    Blev fel citerat där, UPPENBARLIGEN, bara byta ut till den som tror sig att SVT/ST inte skulle vara opartiska.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-23 11:43:09 följande:

    Allt du behöver göra är att läsa inläggen om påståenden om att SVT/SR inte skulle vara opartiska, och sen se att materialet som ges inte påvisar att inte SVT/ST inte skulle ha varit opartiska.
    Jag förstår med din agenda att detta ska vi glömma av om flashy och där är där monologen är.
    Men såklart det pallar inte din svåra populism och agenda av, så du kommer aldrig se alla ggr flashy gjort ett felaktigt påstående och nu inte vill svara de som påpekar detta.

    Det roligaste av allt, det är att vi ska ta bort SVT/SR för de inte är opartiska, och sen visar det sig att de visst är opartiska.
    Vem kommer på ett så galet argument att man ska lägga ned SVT/SR som det mest opartiska mediet i Sverige, och detta för de inte är opartiska nog.
    SVT/SR är det ÖVERLÄGSET  bästa ställe att se vad som sker i Sverige och vi vet extrem högerns rädsla för objektiva, sakliga och opartiska nyheter.
    DÅ det vet om att de mycket väl kan fastna i dessa granskningar.


     


    SÅ ytterligare ett inlägg avklarat och man inser att SVT/SR förblir opartiska, visst är det roligt att se praktiskt att tomma ord saknar betydelse.


    Vem som helst kan se att du bara hävdar en massa saker förutom möjligtvis du själv.

    Så visst saknar dina tomma ord betydelse. 
  • klyban
    Digestive skrev 2022-05-25 12:32:11 följande:
    Vem som helst kan se att du bara hävdar en massa saker förutom möjligtvis du själv.

    Så visst saknar dina tomma ord betydelse. 

    Det enda ordet som har betydelse, det är att ni aldrig lyckas påvisa opartiskheten inte är en mycket viktig sak för SVT/SR.
    Och att man vill ha bort SVT/SR som det mest opartiska mediet i Sverige, och detta pga de inte är opartiska nog.


    Vem kommer på såna grava logiska fel?


     


    Så jag förstår du inte vill delta i denna avklädning av en fallerad linje i flera år och att det visade sig Tegnell och FHM visste precis vad de gjorde.
    Och varför du ylar om Regeringen till Amerikaner för, och när vi inte ens har ett ministerstyre, det är bara en gåta till ingen kommer få reda på varför du gjorde.


     


    Det är lustigt i hur du tror fakta som tr4edje lägsta överdödligheten i Europa skulle vara av att FHM inte visste vad de gjrode och med tanke på starten och innan vi visste det ens var här.
    Det var därför vi snabbt bytte strategi som vi haft sedan dess och den strategi tog oss till tredje lägsta överdödligheten i Europa.
    Varför är denna fakta så gravt provocerade för dig att du inte längre klarar av att erkänna framgången ens.(Komiken är här man glömmer av att det var en pandemi, och försöker köra känsloargument över de som dött i pandemin, som tur var så gjorde man inte som extremhögern, extrem populisten, för det har vi sett hur mycket värre det kan bli då.)


     


    Det är så enkelt att fakta berättar du har fel om FHM och Tegnell och regeringen, och det är ovanligt intresant att du tror du kan låtsas bort detta och den desinformation du gav Amerikanare.
    SÄPO har varnat oss för såna beteenden mer än en gång, och du fortsätter med denna desinformation och gåtan varför du tror någon ska gå på den, det är en riktigt omöjlig gåta.


     


    Aldrig sett en fråga stendö så snabbt som när fakta kom på bordet, och de som stod bakom och förklarade FHM för er som inte förstod nått alls, ja, vi hade rätt och inte med lite heller och i flera år och nu vet vi att ni alla hade fel.
    Och det är vad jag tar med mig varje gång du undviker fakta och försöker låtsas bort saker, eller tokiga påståenden om att vi skulle ha ett Ministerstyre i Sverige.
    Visste du inte ens om att vi inget ministerstyre har i Sverige?


     


    Det sista intressanta är att det du försöker påstå existerar inte och pga fakta säger du har fel.
    Och diskutera vägra äldre har denna grupp du tillhör vägrat diskutera, och detta för de har inte kapaciteten och ens förstå hur det ska gå till har det visat sig.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2022-05-23 12:42:09 följande:
    Jag lägger in denna:

     


    .
    Jag såg inte programmet.

    Förklarade SVT någon gång under programmets för tittarna att XR är klassade som extremister av Storbritanniens anti-terrorpolis?
    SD har ju berättat för väljarna att S är nazister 

    och Kreml har berättat att Astrid Lindgren är nazist.

  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-25 12:45:46 följande:

    Det enda ordet som har betydelse, det är att ni aldrig lyckas påvisa opartiskheten inte är en mycket viktig sak för SVT/SR.
    Och att man vill ha bort SVT/SR som det mest opartiska mediet i Sverige, och detta pga de inte är opartiska nog.


    Vem kommer på såna grava logiska fel?

    [Någon korsdiskussion behövs inte så jag tog bort sådant som hör hemma i en annan tråd.]


    Du har i princip inte bemött någonting som jag har skrivit angående Public Service i den här tråden så vad är det du vill mer än att upprepa tomma mantran?
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?